Tips: Kjøp nå - prisene vil gå til himmels

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Tips: Kjøp nå - prisene vil gå til himmels

Innleggav elmalo » fre 23.11.2007 1:42

Så lenge 1.1.2 ikke er hacket, vil det bli stadig færre åpne telefoner på markedet, og følgelig vil vi se en stor prisøke (som allerede har startet på f.eks. finn.no) fremover. De som vil ha en iphone bør handle raskt.

(neida jeg selger ikke).
medlem i 197 måneder
 

Re: Tips: Kjøp nå - prisene vil gå til himmels

Innleggav Judas » fre 23.11.2007 2:03

Helledussen. 1.1.2. Har vel knapt vore ute i to veker. Ta det heilt med ro. Dette kjem dei seg rundt. Dette som alt anna. Ikkje kom med oppmodingar til panikk, det er heilt unødvendig.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Tips: Kjøp nå - prisene vil gå til himmels

Innleggav elmalo » fre 23.11.2007 2:14

Jeg oppfordrer ikke til panikk, men jeg synes ikke ditt råd heller er så godt, da det kan føre til at noen kjøper en 1.1.2 i håp om at den lar seg låse opp og kanskje ender med en ipod.

Såvidt jeg kan se er prisen på en opplåst nå rundt kr. 5000 på finn.no og for en 1.1.2 rundt kr. 3000. Tidligere lå de på litt over 4000, altså er markedet delt på midten i hvorvidt 1.1.2 vil la seg låse opp eller ikke (1000 kroner i differanse begge veier i forhold til når alle var åpne). Det er en kjensgjerning at prisene vil stige når det er færre brukbare iphoner på markedet, og etterspørselen stiger også i forbindelse med julen :-) Gleder meg til å ta frem denne tråden om noen uker så får vi fasiten :-)

Utfordringen er større denne gangen enn det var med 1.1.1, siden det hullet i bootloaderen man utnyttet tidligere nå er sperret. Jeg vil tro at Apple har bedt produsenten av bootloaderen om å sikre den effektivt denne gang.
Sist endret av elmalo den fre 23.11.2007 2:19, endret 2 ganger.
medlem i 197 måneder
 

Re: Tips: Kjøp nå - prisene vil gå til himmels

Innleggav Judas » fre 23.11.2007 2:18

Uansett trur ikkje eg at folk som er ivrige etter ein iPhone er so ukritiske at dei kjøper 1.1.2. i god tru om at den er hackbar enno. Dei fleste som kjøper iPhone idag fylgjer med på mac1 og liknande sider og veit kva ein skal sjå etter. Difor tykkjer eg at ditt innlegg er eit «hause opp» innlegg som ikkje har nokon betydning for folk. Men det er no mi meining.
Om nokon kjøper iPhone no i den tru at det vil koma ein crack, så veit dei nok sjangsen dei tar.

edit: iPhone i julegave er jo drøyt. -Du får denne til jul, men du må hacke, trikse og fikse for å få den til å virka.
Eg har iPhone fordi eg sjølv kan deale med den, men den menige mann i gata. Dessutan så kan det jo hende at plutselig så er iPhone tilgjengelig via netcom eller telenor. Då er det eindel som kjem til å brenna fingrane sine. Eg har iPhone no, men den blir iPod touch når den norske kjem. Då kjøper eg ein «lovleg» ein.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Tips: Kjøp nå - prisene vil gå til himmels

Innleggav Dykkeren » fre 23.11.2007 8:45

Det er vel bare et tids-spørsmål før iPhone 1.1.2 er åpnet og iPhone ikke "lukker" seg ved oppdateringer. Når de nå selger ulåst iPhone i Tyskland, går det vel ikke lange tiden før det er en løsning for alle som vil ha iPhone :-D
medlem i 206 måneder
 

Re: Tips: Kjøp nå - prisene vil gå til himmels

Innleggav prizma » fre 23.11.2007 9:01

I Tyskland koster en iPhone uten lås 999 Euro.

Jeg vil selge min iPhone når den norske versjonen kommer jeg da. :rolls eyes:
Trenger ikke iPhone og iPod Touch. :)

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Tips: Kjøp nå - prisene vil gå til himmels

Innleggav Macerbest » lør 24.11.2007 5:13

Så det er ikke mulig å ta ein hacka iphon over i eit lovlig ab når det kommer til Norge altså?
medlem i 198 måneder
 

Re: Tips: Kjøp nå - prisene vil gå til himmels

Innleggav Judas » lør 24.11.2007 11:56

Da har eg mine tvil om. Men ingen veit sikkert :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Tips: Kjøp nå - prisene vil gå til himmels

Innleggav Anders » lør 24.11.2007 12:12

Det at de selger ulåste iphoner i Tyskland går vist ikke det noe enklerer å låste opp OTB 1.1.2. Ifølge kyndige person som har skrever på hackint0sh blir telefonen sjekket opp mot Apple´s liste over opplåste telefoner hver gang den koples til itunes. Finner ikke tråden på hackint0sh akkurat nå.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]