Hvor lang tid tar det å få refundert pengene fra Apple?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Hvor lang tid tar det å få refundert pengene fra Apple?

Innleggav aflyguy » fre 23.11.2007 1:03

Min elskede skulle være snill og har spart penger nå en stund for å overraske meg med en Iphone som jeg har lyst på siden jeg hørte om den. Men kameraten min klarte å fortelle meg at hun hadde tenkt å bestille en iphone, da jeg sa at jeg hadde tenkt til å bestille en selv...når hun fikk vite dette så ble hun utrolig lei seg, da hun skulle overraske meg.

Så nå må vi prøve å gjøre det beste av situasjonen.

Spm 1: Men hun bestillte via apple og den ble kansellert, men pengene er reservert.
Hvor lang tid tar før pengene er tilbake på kontoen?

Spm 2: Lønner det seg å bestille via At&t eller en unlocked på ebay?
Kan man ikke riskere at den man får fra At&T er v 1.1.2? og da får jeg vel ikke
så stort utbytte av den, ihvertfall ikke på en stund

Please hjelp, jenta mi er helt fra seg :cries:
medlem i 227 måneder
 

Re: Hvor lang tid tar det å få refundert pengene fra Apple?

Innleggav Daehli » fre 23.11.2007 1:26

Jeg ville tatt for gitt at AT&T sine er 1.1.2. Jeg tar i allefall forgitt at den jeg bestillte for en uke siden er 1.1.2. Jeg har ikke fått den enda, da den ligger hos jetcarrier.

Det tok meg ca. 5 arbeidsdager å få tilbake penger fra applestore. Teknisk sett så får du ikke tilbake penger, du bare får de frigjort igjen, siden de blir reservert.

Jeg ville ha kjøpt på ebay/finn/dotconsol hvis jeg hadde hatt pengene.
medlem i 197 måneder
 

Re: Hvor lang tid tar det å få refundert pengene fra Apple?

Innleggav elmalo » fre 23.11.2007 1:32

Til spørsmål 1 så har ikke pengene forlatt kontoen, bare blitt blokkert. Det kan ta inntil en uke før blokkeringen forsvinner. I nødstilfeller har noen sagt at de har gått til banken, forklart og fått fjernet blokkeringen før, men dette er ikke nødvendig med mindre man må ha akkurat de pengene med en gang.

Til spørsmål 2 så synes jeg ikke det er noe poeng i å bestille fra AT&T nå, da man er garantert å få en 1.1.2 med feil bootloader, og så lenge denne ikke kan låses opp så risikerer man en ubrukelig telefon. Mange sjanser på at det kommer et unlock, men jeg har min svenske tro... Så for være sikret bør man kjøpe en som garantert er 1.1.1, selvsagt er ulempen at prisen er høyere og man ikke helt vet hva som er lagt inn i telefonen, men jo lenger tid det går uten at den nye bootloaderen er åpnet, desto dyrere vil de siste åpne Iphonene bli.

Våre kjære kan være noen følsomme sjeler av og til... du får trøste henne så godt du kan og si at det er tanken som teller :-)
medlem i 197 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]