iPhone i Frankrike

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

iPhone i Frankrike

Innleggav Fat_Board » lør 17.11.2007 0:18

Er det noen som har noe formening om hva iPhone vil koste unlocket i Frankrike når den kommer ut? Vet den skal kopste 399 Euro fra Orange men ikke uten lock.

Tenkte at kusinen min kunne kjøpe med seg til meg.

Fat_Board

mods bare slett denne ser at det er en post om dette lengere nede. men ingen som har noen formening om hva det vil koste uten lock.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: iPhone i Frankrike

Innleggav mons » ons 28.11.2007 15:28

750 euro for telefon fra Frankrike. 6000 kroner. Hvis Telenor/Netcom tilbyr den subsidiert med et passe abonnement, begynner jo dette å se bra ut!
medlem i 231 måneder
 

Re: iPhone i Frankrike

Innleggav a_man » ons 28.11.2007 15:30

Noen som vet om det er mulig å få kjøpt noe på flyplassen i paris?
Reiser til India på fredag også mellomlander vi i paris..

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: iPhone i Frankrike

Innleggav homer » tor 06.12.2007 17:27

Er det noen som har forsøkt å kjøpe ulåste iPhones i Frankrike til bruk her i Norge?

Det mest oppdaterte jeg har snappet opp om temaet er at Orange krever et fransk bankkonto-nummer for at du skal kjøpe, og det ruler kanskje ut en del av oss...

Noen?

h 8)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: iPhone i Frankrike

Innleggav Stegan » søn 09.12.2007 15:31

Jeg har lest men ikke funnet noe svar på følgende: vil en ulåst iPhone kjøpt i Frankrike være mulig å bruke i Norge? Jeg hadde tenkt til å vente med å kjøpe telefonen til den kom til Norge, men nå har skjermen på min Nokia tatt kvelden og da er fristelsen stor siden jeg skal til Paris om litt over en uke :-)

Jeg har forresten bankkonto i Frankrike hvis det skal være en hindring...
medlem i 200 måneder
 

Re: iPhone i Frankrike

Innleggav homer » søn 09.12.2007 15:53

Jeg ville prøvd. Så vidt jeg kan forstå er det ingenting som kan hindre telefonen fra å virke i Norge, foruten denne teite feilen i 1.1.2 (telefon-programmet krasjer ifm telefonering og/eller SMS) som man fikser med iWorld (noe som fordrer at du må jailbreake telefonen, noe som igjen er lit arbeid...). Spenningen ligger litt i at den antakelig må aktiveres mot iTunes Store France, men siden ingen har prøvd er det vanskelig å si.

h 8)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: iPhone i Frankrike

Innleggav gersa » søn 09.12.2007 16:09

Leste om en svenske som kjøpte 2 stk ulåste iPhones i Tyskland for 999 euro stykket, og de virket ikke i Sverige. Så jeg hadde nok undersøkt dette litt mer før jeg gikk til innkjøp.
medlem i 230 måneder
 

Re: iPhone i Frankrike

Innleggav josi » søn 09.12.2007 16:32

Hvis du har fransk adresse kan du kjøpe telefonen med abonnement og binding. Etterpå kan du melde flytting til Norge og du vil da lovlig kunne bryte abonnementsbindingen gratis. Slik var i allefall regelverket i 2006 :-) Tviler på at det har endret seg, men kan ikke garantere noe.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iPhone i Frankrike

Innleggav kjetil02 » søn 09.12.2007 17:40

josi: Du har rett, i alle fall i følge det jeg fikk høre da jeg kjøpte telefon her, med Orange-binding, i høst. Men problemet blir vel, som andre har nevnt, å finne en måte å "flashe" telefonen på eller noe for å få brukt den i Norge. Eller er ikke det et problem?

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: iPhone i Frankrike

Innleggav fredriku » søn 09.12.2007 17:53

Den selgs uten operatørlås for 649 Euro, ikke 750. Sjekk websidene til Orange :-)
Telefonen kan kjøpes for vanlig pris med iPhone-abonnement pluss 100 Euro for å få den ulåst. Dog er du fortsatt bundet til kontrakten din.
Eventuelt kan du legge på 100 euro på prisen IGJEN for å få den med valgfritt abonnement.

Jeg syns faktisk den er verdt 649 euro uten binding, som tilsvarer under 5000...
Eneste aberet, er at du må vente 24t med å aktivere den, da serienummeret må sendes til Apple og registreres i iTunesdatabasen før du kan aktivere den lovlig.. :-)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: iPhone i Frankrike

Innleggav kjetil02 » søn 09.12.2007 18:00

Vil den da kunne brukes i Norge?

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: iPhone i Frankrike

Innleggav fredriku » søn 09.12.2007 18:00

Det tør jeg ikke svare på, men det tar jeg for gitt. Kanskje du må aktivere den med det simkortet i? :-P

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

iPhone i Frankrike

Innleggav sindre81 » søn 16.12.2007 13:03

Tar en svipptur ned til paris og kjøper iPhone i morgen, gir tilbakemelding når jeg har funnet ut om den funker i Norge...
medlem i 216 måneder
 

Re: iPhone i Frankrike

Innleggav Fat_Board » søn 16.12.2007 13:08

Du må legge inn pakker fra iFon eller iWolrd. Altså du må nedgradere til 1.1.1 for så å jailbreake og opp til 1.1.2

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 


Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]