iPhone oppdateringer nyere enn 1.1.1

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

iPhone oppdateringer nyere enn 1.1.1

Innleggav tandberg » tor 08.11.2007 17:26

Hei!

Jeg har vurdert iPhone ganske lenge nå, men nå som jeg hører at apple skal komme med third party apps i februar eller hva det er så kommer dem vel med en update. Er det slik da er jeg ikke får oppdatert til den oppdateringen hvis jeg kjøper nå? eventuelt andre oppdateringer også. Er det problemet at jeg ikke kan ta oppdateringer fra iTunes?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: iPhone oppdateringer nyere enn 1.1.1

Innleggav mingebretsen » tor 08.11.2007 18:36

Du kan bare kjøpe nå. Når det kommer en update må du bare vente til hackerne finner en vei rundt den eventuelle nye sperren apple har satt opp for å unlocke den. Det vil ikke være noe vits og vente (bortsett fra evt. ny hardware). Softwaremessig blir det jo det samme, du kan ikke kjøpe ny med den nye oppdateringa om ikke hackerne har funnet måte og unlocke på. om du skjønner ;)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: iPhone oppdateringer nyere enn 1.1.1

Innleggav tandberg » tor 08.11.2007 18:49

Okei, jeg skjønner.

Så det er ikke mulig at telefonen blir ØDELAGT softwaremessig? slik at jeg driver på så fært å hacker og styrer at den ikke er mulig å softe opp igjen? eller at apple slipper en update som låser telefonen fullstendig? :P spørr sikkert dumt :P

Og, når den kommer til norge. kan jeg oppdatere til den norske versjonen da? (norsk interface)

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: iPhone oppdateringer nyere enn 1.1.1

Innleggav mingebretsen » tor 08.11.2007 19:32

Jo, det er mulig og ødelegge den software messig. Hvem vet, du kan sikkert gå over til norsk version, det vet jeg ikke. men er norsk oversettelse du kan innstalere nå. Som folk fra forumet har lagd.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: iPhone oppdateringer nyere enn 1.1.1

Innleggav tandberg » tor 08.11.2007 19:35

Så det er mulig å ødlegge den softwaremessig? er ikke bare å ta iTunes gjennopprett? slik som du kan gjøre på ipod nano som jeg har sett iaf.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: iPhone oppdateringer nyere enn 1.1.1

Innleggav mingebretsen » tor 08.11.2007 19:46

Så godt som altid går det, men har vært raporter når 1.1.1 kom at folk som hadde hackede 1.0.2 fikk ødelagte iphones. Men ved ikke om det var noe holl i raportene.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: iPhone oppdateringer nyere enn 1.1.1

Innleggav Megnus » tor 08.11.2007 20:40

Så vidt jeg vet så er det vel nesten umulig å ødelegge den software messig. Eller, å ødelegge den er alltids mulig, men å få fikset det er like mulig tror jeg :)

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: iPhone oppdateringer nyere enn 1.1.1

Innleggav tandberg » tor 08.11.2007 23:38

men det er bra!

Noen som har iPhone her? som har fått det til å funke 100% (-visual voicemail) ?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: iPhone oppdateringer nyere enn 1.1.1

Innleggav prizma » tor 08.11.2007 23:40

De fleste som har iPhone i Norge benytter denne til det fulle.
VVM funker som du vet, ikke.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: iPhone oppdateringer nyere enn 1.1.1

Innleggav tandberg » tor 08.11.2007 23:44

jepp.. så det blir 3000 ca da? for å bestille ifra ebay.

Da tenker jeg at jeg bestiller i neste uke en gang, bare å finne en serriøs selger?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: iPhone oppdateringer nyere enn 1.1.1

Innleggav mingebretsen » fre 09.11.2007 0:12

Jeg kjøpte fra ebay og fikk den til inkl frakt noe rundt 3200,- Funker utmerket! Bare å finne en som selger som har bra pris, anonsen ser grei ut og ta en titt på den prosenten på fornøyde kunder han har.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: iPhone oppdateringer nyere enn 1.1.1

Innleggav tandberg » fre 09.11.2007 0:40

ja, får gjøre det.

Men hvis jeg har fått den til å funke 100%, så putter jeg den i iTunes og det har kommet en update. og kommer til å trykke på ja til å laste ned. kan jeg plutselig sitte med skjegget i postkassa da? :P kjett isåfall

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: iPhone oppdateringer nyere enn 1.1.1

Innleggav prizma » fre 09.11.2007 0:43

ja, dersom du oppdaterer til en software som ikke er hacket.

MEN du får ikke software versjon 1.1.2 dersom du kjøper fra USA atm.
Du får 1.1.2 av å kjøpe fra UK eller Tyskland i morgen.
Denne versjonen er ikke hacket - og versjonnummer er basert på ett rykte.

:geek:


EDIT:
Følg ryktet og utviklingen her:
http://www.macrumors.com/

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: iPhone oppdateringer nyere enn 1.1.1

Innleggav applecore » fre 09.11.2007 1:12

Det tikket akkurat inn en mail her med en kvittering på iPhone fra Fifth Avenue Apple Store :-D
En kompis er over og handler litt, så nå verker jeg etter å jailbreake og unlocke iPhone-en.

Har lest meg opp bra og føler meg helt komfortabel med dette. Har kjørt jailbreak to ganger på en Touch, uten problemer.
MEN, nå oppdaget jeg noe rart: Iflg unlock.no skal man ringe ut med *#301#, mens alle andre benytter *#307#. Et eksempel er denne grundige guiden fra hacktheiphone.com

Hva skal dette bety? Virker det åkkesom?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: iPhone oppdateringer nyere enn 1.1.1

Innleggav tandberg » fre 09.11.2007 9:37

wtf? må man skrive *#307#88888888 om man skal ringe noen plass?

altså *#307#<NR> hver gangn man skal ringe? hva er det for noe a? eller har jeg misforstått?
Lurte også litt på om det er noen side jeg kan følge med på hva siste versjonen av iPhones firmware er? evt om den er hacka? heh

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Neste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]