Hvor enkelt er dette?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Hvor enkelt er dette?

Innleggav sirIdar » tir 06.11.2007 18:59

Vel som spørsmålet tilsier; Hvor enkelt er det å kjøpe en iPhone å få den til å virke knirkefritt i norge?

La oss for enkel hets skyld anta at jeg har null peiling på dette bortsett fra at jeg begynner å miste tålmodigheten i påvente av at vidunderet skal komme til Norge.

Hva trenger jeg gjøre for å få en iPhone til å virke i Norge? Er det greiest å kjøpe den på ebay? Vil jeg ha en som er opplåst (og allerede tukklet med) eller vil jeg ha en som er ny slik Apple leverer de?

(sett gjerne opp en trinnvis liste :-) )
medlem i 209 måneder
 

Re: Hvor enkelt er dette?

Innleggav iBruker » tir 06.11.2007 19:15

Jeg ville faktisk ha ventet med å kjøpe en iPhone til den kommer til Norge. Nå som Apple skal åpne for tredjeparts programmer, ser jeg ingen grunn til å ikke å vente til lanseringsdagen.

Men, hvis du vil hacke en iPhone så er det mange fine guider på hvordan du gjør det her på forumet. Ta et søk.
Sist endret av iBruker den tir 06.11.2007 20:44, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Hvor enkelt er dette?

Innleggav Tonedefeat » tir 06.11.2007 19:35

Den siden du linket til var helt uten design.. Bare tekst

EDIT: Fjerner en / (skråstreken) på slutten kommer en riktig

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Hvor enkelt er dette?

Innleggav homer » tir 06.11.2007 21:33

Enkelt svar: Det er vanskeligere å få kjøpt en iPhone fra USA enn å få den aktivert og låst opp.

Mer komplisert svar: Apple Store US er vanskelige, budsjåfører 'over there' stjeler som ravner og Posten roter bort (som vanlig)...

I tillegg kommer det en ny versjon av programvaren til telefonen nå i disse tider (9. november, vil jeg tro). Muligens leveres de i USA litt seinere, spørs litt på lagrene der. Den versjonen blir nok ikke å kunne låses opp med en gang, men den lar seg kanskje nedgradere... Ingen vet enda...

Det er usikkert og litt vanskelig. De som ikke tåler eller orker det må vente.

h 8)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Hvor enkelt er dette?

Innleggav prizma » tir 06.11.2007 21:54

Jeg tenkte å lage en bestillings guide, til ifon.no når min har gått "knirkefritt" igjennom :)

Men nå skal jeg legge inn Leopard!

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Hvor enkelt er dette?

Innleggav Linge » tir 06.11.2007 21:56

det er noen som gjør det for deg http://www.justiphone.no/?page=main

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Hvor enkelt er dette?

Innleggav hallo666 » ons 07.11.2007 5:34

IKKE vent til iPhonen kommer til Norge, den kommer til å koste skjorta av de fleste. Se på hva de tar for iPod Touch (2500,-) iPhonen kommer til å koste det dobbelte eller ikke langt i fra... Bestill fra eBay det er mitt råd, jeg gjorde det og det gikk knirkefritt (Jeg har handlet på eBay siden 2003 (over 200 kjøp) og kan med hånda på hjerte si at i 99% av tilfellene går ALT bra med tanke på frakt (lav kostnad) Jeg fikk min iPhone fra USA til Nord-Norge for totalt inklusiv frakt 2198,- (4gig vel og merke) Den var ikke åpnet, hadde ennå plasten fra fabrikken. Finn en seriøs selger på eBay, opprett en dialog og spør, forklar hvordan du vil/kan få den sendt med laves+sikkerest måte. Jeg fikk selgeren til å skrive lav verdi (40$ + gave på min iphone bestilling)

Kjøp i fra USA ikke Norge! Norge=4500-5000,- uten abonnement)

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Hvor enkelt er dette?

Innleggav prizma » ons 07.11.2007 9:21

Fra USA til Norge koster det ~3200,-.

Jeg bestilte i forrigårds ;)

Denne summen er oppdelt i detaljer flere steder på forumet.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Hvor enkelt er dette?

Innleggav linte » tor 08.11.2007 1:46

Jeg ville kjøpt en helt ny iPhone fra USA, eventuelt Ebay.

Jeg betalte 3.200 inkludert porto. Betalte ikke toll, da selgeren skrev Used PC Part Gift.

Unlocket den på 25 minutter og har ikke hatt NOEN problemer med den.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Hvor enkelt er dette?

Innleggav sirIdar » man 12.11.2007 19:33

Jeg har bestemmt meg! Jeg vil ha iPhone NÅ!

Etter å ha fått prøve en iPhone i dag, har jeg besluttet at jeg vil bruke den lave dollarkursen som alibi for å kjøpe iPhone for penger jeg egentlig ikke har.


Om jeg har forstått dette rett nå, så er jeg på jakt etter en iPhone som er slik den selges på Apple Store, altså den er ikke på noen måte tuklet med av andre. Og jeg vil uten store problemer kunne få denne til å virke i Norge?

Har jeg rett?

Ser at der er overflod av iPhone på ebay, så jeg får nok bare starte å lete...
medlem i 209 måneder
 

Re: Hvor enkelt er dette?

Innleggav KnethJensen » man 12.11.2007 19:55

synes det er besynderlig hvordan folk går av skaftet for å skaffe seg elektronikk som ikke er tigjengelig i norge enda.. de unlocker og oppgraderer.. downgrader og unlocker igjen og sliter og stresser.. huff så mye pes! går vel omtrent 1 uke mellom hver gang tlf slutter å virke.. ett evig mas som jeg ikke hadde taklet..

Jeg ville ventet til den er i salg i Norge! Så er alt så mye enklere.. dyrere blir det naturligvis her hjemme men det har man råd til om man virkelig vil ha en Iphone.. har du ikke så la vær.. eller skaff deg en på ebay og tukl med den 24-7 ...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Hvor enkelt er dette?

Innleggav sirIdar » man 12.11.2007 20:44

Slik jeg har forstått dette, så er det med unlocking ikke så vanskelig?

Og det at folk styrer for å få et produkt som ikke er i norge enda er da ikke rart. Dette er et fantastisk produkt som er ettertraktet over hele verden. Det at man ikke venter til den kommet til Norge er ikke nødvendig vis negativt. Når iPhone endelig kommer til Norge vil den mildt sagt koster mer enn 2-3 000 kroner...


Når det kommer til dette med kjøp på ebay, så har jeg ingen erfaring med dette. Hva bør jeg gjøre Finne en å by på eller finne en jeg kan kjøpe nå? Hadde virkerlig satt pris på om noen hadde funnet en link, eller sagt hva jeg skal søke på, men jeg finner nok ut av det. Prisen i Usa er 399 dollar, så jeg regner med prisen bør ligger litt over dette. Når det kommer til dette med frakt og denslags, bør jeg kontakte selgeren først å sjekke at det er greit at han sender den som gift og med lav verdi?
medlem i 209 måneder
 

Re: Hvor enkelt er dette?

Innleggav larsesp » man 12.11.2007 23:41

linchpin skrev:synes det er besynderlig hvordan folk går av skaftet for å skaffe seg elektronikk som ikke er tigjengelig i norge enda.. de unlocker og oppgraderer.. downgrader og unlocker igjen og sliter og stresser.. huff så mye pes! går vel omtrent 1 uke mellom hver gang tlf slutter å virke.. ett evig mas som jeg ikke hadde taklet..

Jeg ville ventet til den er i salg i Norge! Så er alt så mye enklere.. dyrere blir det naturligvis her hjemme men det har man råd til om man virkelig vil ha en Iphone.. har du ikke så la vær.. eller skaff deg en på ebay og tukl med den 24-7 ...


Uvitenheten lenge leve!

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Hvor enkelt er dette?

Innleggav trondrm » tir 13.11.2007 0:02

linchpin skrev: de unlocker og oppgraderer.. downgrader og unlocker igjen og sliter og stresser.. huff så mye pes! går vel omtrent 1 uke mellom hver gang tlf slutter å virke.. ett evig mas som jeg ikke hadde taklet..


Man bestiller på ebay, venter i fire dager, åpner og unlocker etter en meget godt dokumentert prosedyre, bl.a fra http://iphone.unlock.no/ (tar 15 min) og det er det.

Pes? Det tar lenger tid å konfigurere min HTC s710 (jobbtlf). Jeg strever mer med den enn med iPhone ihvertfall...

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Hvor enkelt er dette?

Innleggav KnethJensen » tir 13.11.2007 10:39

alltid hyggelig når det kommer oppdateringer da eller?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Neste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron