Hvor er telefonen operatørlåst?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Hvor er telefonen operatørlåst?

Innleggav Firestone » man 30.06.2014 13:15

Heisann alle...

Jeg har kommet over et problem når jeg skulle hjelpe en kompis å låse opp en operatørlåst iPhone4.
Saken er at han har kjøpt den brukt, men får ikke tatt den i bruk fordi den er operatørlåst. Visst nok skal den være bundet til Telenor.

Imidlertid har jeg prøvd å taste inn IMEI-nummeret på nettsidene for opplåsing hos Telenor, men får bare feilmeldingen "Vi finner ingen låsekode tilknyttet din iPhone. Kontakt kundeservice på nummer 09000."

Så jeg spurte om han var helt sikker på om den faktisk var låst til telenor, men fikk bare et diffust svar tilbake om at han var litt usikker...

Derfor lurer jeg på: Hvem kan egentlig fortelle meg hvilken operatør telefonen faktisk er låst til? Telenor har i skrivende stund svimmlende 17 minutter ventetid på 09000, gratulerer med dagen :)

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Hvor er telefonen operatørlåst?

Innleggav troffen » man 30.06.2014 13:55

Du får ikke opplåsningskode til iPhone via denne tjenesten.

1.Du må snakke med kundeservice og gi dem IMEI
2.Telenor sender IMEI til Apple
3.Etter en stund (du får vite hvor lenge av kundeservice, kan være 1time eller 1 dag) kobler du iPhone til iTunes og får velge å låse opp telefonen
medlem i 197 måneder
 

Re: Hvor er telefonen operatørlåst?

Innleggav Firestone » man 30.06.2014 15:59

Okei, takk for det troffen.
Det er mulig jeg blander sammen litt her, men jeg er nesten sikker på at jeg har gjort dette via en automatisk tjeneste før, men det kan ha vært hos NetCom hvor den godtok IMEInummeret, og sa at jeg skulle gjenopprette telefonen etter så så lang tid...

Men takker for svar...skal høre med kundesenteret igjen :)

EDIT:
Kan bekrefte at det du skriver over er helt korrekt. Snakket med Telenor nå, alt i orden.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere