Hvor ER MMS-innstillingene på iPhone 5s?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Hvor ER MMS-innstillingene på iPhone 5s?

Innleggav iTone » man 03.02.2014 18:06

Ja, spørsmålet er dumt og jeg er helt sikkert blind. Det er like fullt innmari frustrerende.

Såå... Hvor er de? Skal de ikke ligge under Mobilnett -> Mobildatanettverk, slik som de har gjort tidligere (i alle fall på min iPhone 4), og slik som MMS-guiden hos OneCall påstår?

https://www.onecall.no/kundeservice/oppsett-iphone.php

Jeg ser ikke bort i fra at det er jeg som er dum, men så er jeg heldigvis ikke alene om det på nett. Hjelp? :)
medlem i 196 måneder
 

Re: Hvor ER MMS-innstillingene på iPhone 5s?

Innleggav Macini » man 03.02.2014 18:16

Innstillinger --> Mobilnett --> Mobildatanettverk --> da skal du være på riktig plass

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Hvor ER MMS-innstillingene på iPhone 5s?

Innleggav iTone » man 03.02.2014 18:53

Jeg burde det ja, men der har jeg kun felt for "Mobildata" og "Delt internett". MMS-muligheten er borte.

Der hvor det er et skjermbilde som illustrer trinn 4 i OneCall-guiden mangler jeg hele MMS-muligheten.
https://www.onecall.no/kundeservice/oppsett-iphone.php
medlem i 196 måneder
 

Re: Hvor ER MMS-innstillingene på iPhone 5s?

Innleggav Macini » man 03.02.2014 19:24

Da vet jeg ikke hva som har skjedd med telefonen din, det er slik på alle mine iPhoner.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Hvor ER MMS-innstillingene på iPhone 5s?

Innleggav iTone » man 03.02.2014 21:33

Da får jeg ta meg en tur innom Eplehuset ellerno. Takk for svar! :)
medlem i 196 måneder
 

Re: Hvor ER MMS-innstillingene på iPhone 5s?

Innleggav Chiang Mai 1963 » man 03.02.2014 21:40

Bare mobildata er slått på, så skal MMS virke

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Hvor ER MMS-innstillingene på iPhone 5s?

Innleggav jerry.c.bush » man 03.02.2014 23:22

Har du oppdatert til iOS 7.0.5 så er dette fjernet fra innstillingene... Ingen vei tilbake.
Om du har en av de som leverer automatiske innstillinger til telefonen, som Chess, Telenor, Netcom feks så er dette ikke noe problem da det stiller seg inn selv.
Har du derimot One Call eller Network Norway så sliter du.... De leverer ikke automatiske innstillinger til telefonen, men du må legge de inn selv. ...og det får du jo ikke gjort nå. :-[

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Hvor ER MMS-innstillingene på iPhone 5s?

Innleggav iTone » man 03.02.2014 23:40

Jeg godtok visst en oppdatering i går, ja. Wops.

Men seriøst, hva er greia med det?? Er det noen grunn?

*kontakte OneCall og be om automatiske innstillinger, eller bytte operatør*
medlem i 196 måneder
 

Re: Hvor ER MMS-innstillingene på iPhone 5s?

Innleggav KBiPhone » tir 04.02.2014 4:58

Ingen fare, OneCall har nå innført automatiske oppdateringer. Derfor er de borte fra innstillinger, men mms fungerer allikevel. Ev ta en restart av tlf. Du hadde sikkert spart deg noen bekymringer hvis du hadde kontaktet OneCall sin kundeservice, først f.eks på chat, istedet for å skrive her å vente på riktig svar.....

Syns forøvrig at folk kunne unnlate å svare når de kommer med direkte feil informasjon, sånn som f.eks Jerry Bush gjør...

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Hvor ER MMS-innstillingene på iPhone 5s?

Innleggav iTone » tir 04.02.2014 9:55

Jeg har selvsagt både restartet telefonen og sjekket nettsiden til OneCall før jeg kom hit, men tenkte at takhøyden på et forum var såpass høy at det var greit å spørre i stedet for å gå rett på kundeservice når det faktisk var noe angående telefonen jeg lurte på...? Spesielt bekymret har jeg heller ikke vært, jeg har vært plaget med MMS og OneCall lenge, men nå var det altså MMS-innstillingene på telefonen jeg lurte på om faktisk var vekk, og da jeg fikk bekreftet at jeg trenger automatiske innstillinger var OneCalls kundeservice stengt.

Takk for informasjon om at de har kommet med automatiske innstillinger, da. Skal kontakte dem i dag og få dem til å se på det.
medlem i 196 måneder
 

Re: Hvor ER MMS-innstillingene på iPhone 5s?

Innleggav Chiang Mai 1963 » tir 04.02.2014 10:17

jerry.c.bush skrev:Har du derimot One Call eller Network Norway så sliter du.... De leverer ikke automatiske innstillinger til telefonen, men du må legge de inn selv. ...og det får du jo ikke gjort nå. :-[

Dette er reinspikka tøv. Har OneCall, og det fungerer utmerket. Jeg har dessuten fått beskjed på mobilen om endring av innstilling på SIM, så da har vel OneCall automatisk innstilling, de også.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Hvor ER MMS-innstillingene på iPhone 5s?

Innleggav KBiPhone » tir 04.02.2014 10:25

Ja du skal altså egentlig ikke trenge gjøre noe spesielt, automatiske innstillinger kommer når du aksepterer meldingen om nye operatør innstillinger. Jeg hadde problemer selv, kontaktet kundeservice. Fant ikke helt sikkert ut hva som var problemet, plutselig virket det, ingen problemer nå. Slo av/på iMessage, var mest sannsynlig det som løste saken.... Du kan jo prøve det...

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Hvor ER MMS-innstillingene på iPhone 5s?

Innleggav jerry.c.bush » tir 04.02.2014 12:27

Chiang Mai 1963 skrev:
jerry.c.bush skrev:Har du derimot One Call eller Network Norway så sliter du.... De leverer ikke automatiske innstillinger til telefonen, men du må legge de inn selv. ...og det får du jo ikke gjort nå. :-[

Dette er reinspikka tøv. Har OneCall, og det fungerer utmerket. Jeg har dessuten fått beskjed på mobilen om endring av innstilling på SIM, så da har vel OneCall automatisk innstilling, de også.


Det var i alle fall ikke det for noen dager siden. Og heller ikke den tiden jeg hadde One Call selv. Kanskje de nå har endret det de siste dagene, men sånn var det ikke før.
Og det er bra det er noen som har dette selv og har funnet ut av det. Bra.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Hvor ER MMS-innstillingene på iPhone 5s?

Innleggav Chiang Mai 1963 » tir 04.02.2014 16:37

Tidligere var det sånn at mobildatainnstillingene forsvant innimellom om man hadde OneCall, men det begynner å bli bra lenge siden jeg har vært nødt til å fikse noe som helst manuelt.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron