Iphone 5s ingen dekning kun 3G

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Iphone 5s ingen dekning kun 3G

Innleggav goggentess » lør 01.02.2014 13:47

Heisann jeg kjøpte en brukt iphone 5s fra usa som skal være factory unlocked. Modellen er A1533. Bestilt nytt nano sim fra chess og har aktivert dette. Har prøvd dette sim kortet i en annen telefon og da fungere den utmerket men i iphonen har jeg ingen deknings prikker men jeg kan kun surfe med 3g altså ikke sms eller ringe eller andre veien, iphonen viser også at den er koblet til netcom som er korrekt.
Aktivering av sim via itunes fungere også.

Det jeg har prøvde:
restore (flere ganger)
Airplane mode av og på.
Skru av LTE
Nullstille nettverks instillinger.

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Takker for ALLE svar!!
medlem i 132 måneder
 

Re: Iphone 5s ingen dekning kun 3G

Innleggav jerry.c.bush » lør 01.02.2014 14:28

Har du prøvd å slå på Roaming? Eller av... alt etter som.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Iphone 5s ingen dekning kun 3G

Innleggav hansk_e » lør 01.02.2014 21:16

Du har ikke tilfeldigvis kjøpt A1533 (CDMA) utgaven?

For å finne ut hvilken modell du har, går du inn på Settings-> General->About og scroller ned til Model
GSM - ME305LL
CDMA - ME341LL

Så vidt jeg vet bruker CDMA bare sim til data overføring, mens selve "ringe delen" er fabrikk programert.

Håper du ikke har fått CDMA versjonene, for jeg tror det kan bli vanskelig å bruke den.

Bare til info, du vil unasett ha dårligere 4G dekning med en USA modell, enn den som er solgt her i Norge, ettersom Norge bare har dekning for ett av båndene den bruken.
Men er vel ikke det viktigste nå..
medlem i 146 måneder
 

Re: Iphone 5s ingen dekning kun 3G

Innleggav SimonChen » lør 01.02.2014 22:41

Som @hansk_e sier, så tror jeg også du har kjøpt feil. Om du tar en titt her, https://www.apple.com/iphone/LTE/ vil du se at modellen som er laget for Europa's LTE er model A1457. A1533 er for Amerika. Så kommer det også an på om det er GSM eller CDMA.
Skjønner at det er lett å bli forvirret av alle forskjellige modellnr. Blir det selv.

http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?t=291256

Lykke til :-)

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Iphone 5s ingen dekning kun 3G

Innleggav goggentess » søn 02.02.2014 2:19

Hei igjen takker for svarene, har prøvd romaning.
Dette var en GSM - ME305LL altså gsm, iallfall hørte jeg med apple support om de hadde noen ide, de ba meg ta kontakt med eplehuset som kanskje kunne bytte noen deler.
Jeg har snakket med eplehuset og de sa de ikke kunne gjøre noe sånt så jeg valgte og retunere den til selger som heldig vis har oppgitt i annosen at den skal fungere med alle gsm nettverk værden over. kjøpte den via ebay for en bra pris så synd dette ikke gikk i boks. Takk likevel for svar :)
medlem i 132 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]