Den beste operatøren.

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Den beste operatøren.

Innleggav Rocky93 » man 09.12.2013 12:41

Hei! Jeg trenger litt hjelp her jeg.
Jeg bor i Trondheim og her har ikke Netcom som er min leverandør 4G dekning.
Jeg stiller kun to kriterier til et nytt abo.
1. Det må være 4G. Ikke Turbo-3G som bare gir hastigheter opptil 14Mb/s
2. Det må være muligheter for BankID på mobil.

Jeg er student så jeg går dit hvor det er billigst, særlig trofast mot teleleverandørene er jeg ikke.

Kan nevnes at jeg har iPhone 5.

Noen som har noen gode abo å dele med meg? Hva bruker dere? Er dere fornøyd?

Edit: Jeg glemte å nevne at jeg vil ha minst 3GB mobildata per mnd. Jeg har 2GB nå. Og det er som regel brukt 4-7 dager før kvoten fornyes.
Sist endret av Rocky93 den man 09.12.2013 14:50, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Den beste operatøren.

Innleggav weben » man 09.12.2013 14:32

Djuice som er Telenor sitt lavprisselskap tilbyr 4G og BankID på mobil og ellers alt Telenor tilbyr, men de er billigere og har samme priser som OneCall og andre lavprisoperatører.

Vet dog ikke hvordan telenor sin 4G dekning i Trondheim er, men sjekk dekningskartet (kan sjekke 4G på 1800-båndet, altså den iPhone 5 bruker).
Eneste minus er at hastigheten strupes på de billigste abonnementene, men det gjør så vidt jeg vet alle teleoperatørene.
Djuice har 5gb for 299 i månenden.
medlem i 137 måneder
 

Re: Den beste operatøren.

Innleggav oysteinhermansen » tir 10.12.2013 16:20

Hvis du skal ha 4G på 1800 båndet (iPhone 5, gammel modell) så er det kun Telenor som tilbyr dette (dvs Telenor sitt nett) i Trondheim. I praksis betyr dette Telenor, Djuice eller Talkmore for privatkunder.

Men alle abb fra Telenor (og Djuice/Talkmore) tilbyr ikke mer enn 10 mbps download, uansett om du bruker 3G eller 4G, med mindre du har abb til 399 eller høyere. Abb til kr 299/mnd eller lavere har sperre på 10 mbps, uavhengig om du bruker 3G eller 4G. Men i god Telenor ånd kan du kjøpe deg opp til 20/40 mbps for noen tiere ekstra per måned (kr. 29/59 tror jeg for 20/40 mbps kapasitet).

Netcom har 20 mbps download på sitt 299/mnd abb og 10 mbps download på 199/mnd. Chess, som bruker Netcom sitt nett, har foreløpig ingen begrensninger.

OneCall/Tele2 tilbyr ikke 4G per dags dato. OneCall bruker Telenor sitt nett (når de ikke er på eget) og har vistnok maks 8 mbps download på dette. Tele2 bruker Netcom sitt nett (når de ikke er på eget) og har ingen sperrer med henblikk på hastighet.

Så spørsmålet blir: Trenger du 4G eller trenger du høy hastighet på nedlasting ? Netcom skal gi opptil 16 mbps via 3G i Trondheim. Om dette også gjelder i praksis kan jeg ikke svare på. Men hvis de gjør det, så vil disse gi deg mer valuta for pengene enn Telenor (dersom du trenger hastigheten).

For ordends skyld: "mbps" står for megabites per sekund og er et uttrykk for hastighet, og det må ikke forveksles med datamengden som de enkelte abb har.

Just my 2 cents .....

/Øystein
medlem i 177 måneder
 

Re: Den beste operatøren.

Innleggav Rocky93 » tir 10.12.2013 16:25

Tusen takk for det utfyllende svaret, setter pris på det. Jeg har bestemt meg for Djuice nonstop M med tilleggspakken "+full speed"

Nonstop M består av 1GB data, fri bruk av min, sms, og mms.

Men for å få mer mobildata og bedre fart la jeg til tilleggspakken "+full speed" som gir meg 2GB data mer i mnd pluss 40Mbit/sek hastighet på mobildataen.

Nonstop M koster 199kr.
"+full speed" koster 99kr.

totalt 298kr i mnd da. Og det virker overkommelig det.

Gi gjerne lyd om hva dere selv synes om dette abo.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron