Den beste operatøren.

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Den beste operatøren.

Innleggav Rocky93 » man 09.12.2013 12:41

Hei! Jeg trenger litt hjelp her jeg.
Jeg bor i Trondheim og her har ikke Netcom som er min leverandør 4G dekning.
Jeg stiller kun to kriterier til et nytt abo.
1. Det må være 4G. Ikke Turbo-3G som bare gir hastigheter opptil 14Mb/s
2. Det må være muligheter for BankID på mobil.

Jeg er student så jeg går dit hvor det er billigst, særlig trofast mot teleleverandørene er jeg ikke.

Kan nevnes at jeg har iPhone 5.

Noen som har noen gode abo å dele med meg? Hva bruker dere? Er dere fornøyd?

Edit: Jeg glemte å nevne at jeg vil ha minst 3GB mobildata per mnd. Jeg har 2GB nå. Og det er som regel brukt 4-7 dager før kvoten fornyes.
Sist endret av Rocky93 den man 09.12.2013 14:50, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Den beste operatøren.

Innleggav weben » man 09.12.2013 14:32

Djuice som er Telenor sitt lavprisselskap tilbyr 4G og BankID på mobil og ellers alt Telenor tilbyr, men de er billigere og har samme priser som OneCall og andre lavprisoperatører.

Vet dog ikke hvordan telenor sin 4G dekning i Trondheim er, men sjekk dekningskartet (kan sjekke 4G på 1800-båndet, altså den iPhone 5 bruker).
Eneste minus er at hastigheten strupes på de billigste abonnementene, men det gjør så vidt jeg vet alle teleoperatørene.
Djuice har 5gb for 299 i månenden.
medlem i 137 måneder
 

Re: Den beste operatøren.

Innleggav oysteinhermansen » tir 10.12.2013 16:20

Hvis du skal ha 4G på 1800 båndet (iPhone 5, gammel modell) så er det kun Telenor som tilbyr dette (dvs Telenor sitt nett) i Trondheim. I praksis betyr dette Telenor, Djuice eller Talkmore for privatkunder.