iPhone 4s +tele2

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

iPhone 4s +tele2

Innleggav fhelene » tir 29.10.2013 20:37

Nå har jeg kjøpt meg en brukt iphone 4s på finn, hvor selgeren hevdet den var ulåst. Når jeg skrur på telefonen, får jeg beskjed om å velge land og språk osv, og så taste inn pinkode. Det gjør jeg , og da står det : " Sim-kort ikke gyldig. SIM-kortet i iPhone er fra en operatør som ikke støttes av de gjeldene aktiveringskriteriene som er tilordnet denne aktiveringstjeneren. Sett inn et annet SIM-kort fra en støttet operatør, eller be operatøren din om å låse opp iPhone"

Jeg har Tele2, og ingen anelse om hva som har vært i denne før. Synes det er rart at jeg ikke engang kommer inn på menyen, men har null tilgang på noe som helst på telefonen. Vet noen hva jeg skal gjøre? Kan jeg bare ringe Tele2 så fikser det? Men da regner jeg med at jeg kanskje må betale noe, jeg skjønner ikkeno jeg
medlem i 154 måneder
 

Re: iPhone 4s +tele2

Innleggav gvalstad » tir 29.10.2013 20:40

Ring selgeren. H*n kan kontakte den originale operatøren og få den låst opp.

Edit: Du kan også prøve her http://bit.ly/RZZflK (Telenor)
medlem i 189 måneder
 

Re: iPhone 4s +tele2

Innleggav fhelene » ons 30.10.2013 12:13

Takk for svar. Problemet er at denne selgeren ikke svarer for øyeblikket. Men får ikke Tele2 funnet ut hvor den er låst om jeg ringer dit, eller må jeg ringe alle abbonnement som er der ute til jeg finner den riktige ? Og jeg leser jo at det kan være diverse gebyrer osv, det er jo ganske kjedelig om det går utover meg at noen selger meg tlf de hevder skal være ulåst, når den ikke er det .
medlem i 154 måneder
 

Re: iPhone 4s +tele2

Innleggav MacLet » ons 30.10.2013 16:07

Telefonen er sikkert operatørlåst, men utenfor bindingstiden. Da tror mange som selger at den er åpen, men dette kan gjøres på nett både med netcom og telenor. Hvis du googler "låse opp iphone telenor/netcom", så kan du bare taste inn IMEI nr og voila! men hvis den er innenfor bindingstiden må du nok være juridisk eier for da blir det bruddgebyr inn i bildet.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: iPhone 4s +tele2

Innleggav fhelene » ons 30.10.2013 21:50

Næmmen se der a gitt, verre var det ikke! Nå funker den strøkent! Tusen takk for hjelp!
medlem i 154 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere