Bytte Operatør - lei av Netcoms flauser

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Bytte Operatør - lei av Netcoms flauser

Innleggav Mac Lovin » fre 28.06.2013 17:18

Har hatt Netcom i 20 år. Men nå har jeg bestemt meg for å bytte. De er ikke spesielt billig og henger etter på alt som er av tjenester. Har vært offline på telefonen i over et døgn nå pga. problemer de har, samt at de ikke klarer å få til BankID. Og ikke minst, 4G nettet i Oslo støttes av iPhone ettersom det er annen frekvens. Føler dette er nok grunner til at Netcom har blitt avleggs.

Hva slags erfaringer har dere med diverse operatører? Fungerer Telenor sitt nett med 4G 1800MHz signalene som iphone5 bruker? Vil 4g fungere i Oslo området på en iPhone?

Det jeg er ute etter er et nett hvor jeg har moderat eller lite ringeminutter og masse data. Det er for det meste data jeg bruker. Jeg ønsker også Mobil BankID selvsagt, men det leverer vel alle bortsett fra netcom og chess nå.
Lurte på Djuice - noen tanker og tips ? :)

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Bytte Operatør - lei av Netcoms flauser

Innleggav ddybing » fre 28.06.2013 18:20

Selv har jeg Djuice Nonstop L. Fri bruk av tale, SMS og MMS + 3000MB med data for 299,-. Du har abonnementet over, XL, som har 5000MB data til 399,- Har hatt dem i snart et halvt år nå.
Aldri vært noe trøbbel eller nedetid. Har 4S, og bor ikke i Oslo, så 4G-spørsmålene må nok noen andre ta seg av ;)

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Bytte Operatør - lei av Netcoms flauser

Innleggav win_xp » fre 28.06.2013 19:27

Samboern har da netcom og bankid ikke noe tull der...

4G aner jeg ikke noe om...

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Bytte Operatør - lei av Netcoms flauser

Innleggav Macini » fre 28.06.2013 19:51

@win_xp tror nok du må forandre litt på innlegget ditt, Netcom har IKKE BankID enda, men det jobbes med saken. Hvis du har noe dokumentasjon på at dette fungerer på Netcom har du mer enn det Netcom selv går ut med.
Foreløpig er det vel bare Telenor som har dette og Tele2 har nettopp fått dette.
Har selv Netcom og venter på at BankID skal dukke opp.

Kilde: http://mer.netcom.no/hverdagen/netcom-v ... a-mobil-2/

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Bytte Operatør - lei av Netcoms flauser

Innleggav win_xp » fre 28.06.2013 19:56

Ahh jeg bruker sparebank1 sin bankid

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Bytte Operatør - lei av Netcoms flauser

Innleggav Macini » fre 28.06.2013 19:57

Det skulle vel ikke være Sparebank1 sin app du bruker, det er noe helt annet enn BankID?

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Bytte Operatør - lei av Netcoms flauser

Innleggav gvalstad » fre 28.06.2013 20:16

One Call har også bank id på mobil - http://www.onecall.no/kundeservice/bankid.php
medlem i 189 måneder
 

Re: Bytte Operatør - lei av Netcoms flauser

Innleggav TheRealChristoffer » fre 28.06.2013 21:22

Ang 4g er ikke NetCom avleggs av den grunn. Mer Apple som er det som ikke tilpasser seg nordiske nett:)

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Bytte Operatør - lei av Netcoms flauser

Innleggav Mac Lovin » søn 30.06.2013 18:21

takk for tilbakemeldinger. Bytter nok på mandag. Enig at ikke 4g i seg selv gjør netcom avleggs. Men BankID og det at jeg ikke hadde nett i 3 dager uten at netcom klarte å fikse strømbrud på en antenne forrige uke, det er avleggs.

Jeg har ikke greie på 4g, men synes det virker rart at ikke netcom lager nett som også støtter iphone når de bygger ut, ettersom en god del nordmenn har iPhone. Med mindre de antar at Apple switcher frekvens i nyere modeller ?!?

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Bytte Operatør - lei av Netcoms flauser

Innleggav bzzlink » søn 30.06.2013 21:15

4G nettet til telenor fungerer på iPhone i Oslo. Ikke massiv dekning, men det blir bedre og bedre.
medlem i 192 måneder
 

Re: Bytte Operatør - lei av Netcoms flauser

Innleggav TheRealChristoffer » ons 03.07.2013 2:38

Mac Lovin skrev:takk for tilbakemeldinger. Bytter nok på mandag. Enig at ikke 4g i seg selv gjør netcom avleggs. Men BankID og det at jeg ikke hadde nett i 3 dager uten at netcom klarte å fikse strømbrud på en antenne forrige uke, det er avleggs.

Jeg har ikke greie på 4g, men synes det virker rart at ikke netcom lager nett som også støtter iphone når de bygger ut, ettersom en god del nordmenn har iPhone. Med mindre de antar at Apple switcher frekvens i nyere modeller ?!?


Grunnen til de ikke bruker 1800 MHz overalt er Pga det ikke passer alle miljøer. Husker ikke hele forsklaringen men har med lengde på signalene å gjøre. Dessuten så er det dyrt å bygge kun for iPhone. Hvorfor skal andre med android få svi fordi Apple er teite? Apple må nokk legge in de større frekvensene på nye modellen da menge land i Europa bruker 2100 blandet annet. Hvorfor Apple ikke la til støtte for nordisk nett i utgangspunktet på iPhone 5 er for meg ubregripelig.

Nå ser jeg heller ikke poenget med 4g på telefonen da men fint får 15 Mb på 3G i byene:). 4g bruker bare mye mer strøm og har det alltid av på htcen min.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Bytte Operatør - lei av Netcoms flauser

Innleggav oysteinhermansen » søn 07.07.2013 13:23

LTE (4G) i Europa bruker 2600, 1800 og 800 båndene. Apple iPhone 5 støtter bare 1800 båndet. Apple hadde sikkert sine grunner for ikke å støtte alle LTE bånd i EU. Kanskje det ikke fantes gode nok radiobrikker når telefonen ble designet ? En kan ikke benekte at LTE var kommet mye lenger i USA/Canada enn EU når iPhone5 ble lansert i fjor.

LTE 2600 er det som brukes mest i byene pga høy kapasitet. LTE 1800 og 800 er i grunnen beregnet på mindre steder og landsbygda. Når Telenor har bygget ute noe (veldig begrenset i forhold til 2600) LTE 1800 støtte i noen større byer, så er det for å støtte iPhone5. Finnes ingen annen grunn for å gjøre det. NetCom har i stedet valgt å støtte 3G opp til 42 mbps (MIMO teknologi og bundling av 2 x 21 mbps) i byene. Dette har de gjort siden i fjor sommer. Telenor har akkurat nylig aktivert det samme.

NetCom bruker LTE 1800 utenfor byene, typisk i fjellheimen (vintersportssteder) og langs sørlandskysten (Drammen og sydover).

Både NetCom og Telenor venter på 800 auksjonen i desember i år for å starte utbygging/aktivere LTE 800.

3G (HSPA) bruker 900 og 2100 båndene i EU. Vanlig GSM (2G) bruker 900 og 1800.
medlem i 177 måneder
 

Re: Bytte Operatør - lei av Netcoms flauser

Innleggav Mjøndalen » fre 26.07.2013 16:04

Hei!

Har også hatt NetCom i en årrekke - men siden jeg kjøpte iPhone 5 til meg og kona - har det vært helt "Bingo" om vi skal sende MMS.

NetCom har sendt et utall av oppsett - vi har gått gjennom oppsett - restartet - restoret osv sikkert 10 ganger - men ingenting hjelper.

Før sommeren fikk jeg beskjed fra en på kundeservice hos NetCom at det er ett eller annet med NetCom og MMS med iPhone - spesielt nr 5 - som de visstnok jobber med Apple for å få fikset - men det ser ikke ut til at det er noen tidshorisont for når det kan være løst. :-/

Merkelig at det skal være så forbasket vanskelig å få til en så basic løsning. Snart må jo NetCom forstå at vi brukerne velger telefon selv - og så tar en operatør som kan levere tjenestene.

Noen som har tips til en leverandør som leverer som avtalt eller som har lignende erfaringer som har løst problemet?
medlem i 156 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]