Hvordan få HSPA+ med TalkMore

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Hvordan få HSPA+ med TalkMore

Innleggav karloj » søn 23.06.2013 20:22

Jeg får inn 3G med TalkMore (Telenor) på min lokasjon. Får 6.6 kbps ned og 2.76 opp. Min sønn har en Google telefon og får opp hspa+ på skjermen med nesten 12 kbps ned og ca 2.7 opp. Er det en innstilling i iPhone 5 jeg har oversett, eller er det Talkmore som ikke støtter dette.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Hvordan få HSPA+ med TalkMore

Innleggav petrus764 » søn 23.06.2013 20:47

Antar du mener mbit, ikke kbit.

Du gjør ikke noe feil, iPhone viser "3G" uansett om det er umts eller hspa, da begge er 3G-teknologier. Hvis Android-telefonen du sammenligner med får bedre hastighet kan det være at antenna i mobilen yter bedre på den rekkevidden dere er unna senderen.

Merk at hvis du ikke tester telefonen rett etter hverandre, på samme sted, er det lite hensiktsmessig. Selv da er testen lite vitenskapelig, men det er forskjeller mellom mobiler hvor gode hastigheter man får under like opphold.

Hvis dere går enda lenger unna, eller enda nærmere senderen kan det hende iphonen din viser seg å være bedre.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Hvordan få HSPA+ med TalkMore

Innleggav oysteinhermansen » lør 06.07.2013 18:30

Hvilken iPhone er det du har ? Hvis det er en iPhone 4, så støtter ikke den mer enn HSPA opptil 7.6 mbps. Og da er 6.6 mbps faktisk veldig bra (7.6 er teoretisk maks).

iPhone 4s støtter opp til 14.4 mbps og iPhone 5 opp til 42 mbps (HSPA+ med 2x21 mbps).

Alt er 3G teknologi.

Edit 7/7:
Så du hadde en iPhone 5. Da skal den støtte hastighetene men det kan være at abb. ikke støtter det. Jeg vet at de billige abb til Telenor ikke støtter nedlasting over 10 mbps. Dette var tidligere 6 mbps men ble økt til 10 mbps. Har du Telenor og skal over 10 mbps, må du enten kjøpe et dyrere abb eller kjøpe en tilleggstjeneste.

Så det kan være at Talkmore ikke gir deg over 7.2 mbps (ca 6-6.5 mbps i praskis) på sine billigste abb.
medlem i 177 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]