Lokalt simkort i utlandet

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Lokalt simkort i utlandet

Innleggav steinagard » søn 05.05.2013 22:59

Jeg har vært en uke i Spania og brukt iphonen som om jeg var hjemme. Dette innebærer en del datatrafikk og jeg har nå fått en stor regning. Jeg skjønner at det blir slik, men vil forsøke å unngå det for fremtiden ved å skifte til et spansk kontantkort med datatrafikk.

Men jeg aner noen utfordringer ved den totale integreringen mellom alle kontoer som facebook, whatsapp, facetime osv. som bruker både nummer og brukernavn / mail. Noen som har erfaringer med dette slik at jeg kan unngå kjente fallgruber? Og er det noen ting som ikke går? Jeg tenker da ikke på å ringe med mitt norske nummer selvsagt, og til dette kan jeg bruke en gammeldags telefon.

Men jeg ser for meg noen oppstartsutfordringer, og at jeg kanskje kan miste noe / forkludre noe som vil være tuklet med når jeg skal bytte tilbake til mitt norske simkort.

Håper noen skjønner hva jeg er på jakt etter, har peilig og erfaring, og har lyst til å dele sine erfaringer og kunnskap med meg slik at jeg slipper tusenkronersregninger neste gang. Jeg takker så mye på forhånd.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Lokalt simkort i utlandet

Innleggav gvalstad » man 06.05.2013 8:31

Trådløs router med lokalt simkort løser saken.
medlem i 190 måneder
 

Re: Lokalt simkort i utlandet

Innleggav krokan » man 06.05.2013 10:51

Jeg har brukt masmovil.es når jeg har vært på ferie i Spania. Har også kommet over en annen spennede leverandør, http://foggmobile.com/ De er helt i startgropa ennå, men prisene og tjenestene de tilbyr ser helt unike ut.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Lokalt simkort i utlandet

Innleggav butare » man 06.05.2013 18:39

"Fogg is currently available in Sweden, Denmark, Ireland, the UK, Austria and in Norway. We will continue to add new countries to the list. Next in line is Finland followed by Italy, Turkey, Germany, Netherlands, Belgium, Poland and Portugal."

Ingen Spania enda altså..
medlem i 198 måneder
 

Re: Lokalt simkort i utlandet

Innleggav krokan » fre 21.06.2013 11:07

Jeg har nå fått mitt kort fra foggmobile.com Fungerer akkurat som forventet, roamer på Telenors nett i Norge og gir samme hastighet som jeg har målt med Talkmore/Telenor tidligere. 10 GB pr mnd for kun SEK 149,- er dette er kupp uten sidestykke :-)

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Lokalt simkort i utlandet

Innleggav arildsd » fre 21.06.2013 11:29

Kunne du forklart hva alt dette hypet om Foggmobile er egentlig? Skal til Sverige i 1 uke på ferie i august og kunne tenkt meg å vite mer om denne tjenesten. Hvordan det fungerer?

Brukerens avatar
medlem i 153 måneder
 

Re: Lokalt simkort i utlandet

Innleggav krokan » fre 21.06.2013 11:40

Det er et kontraksfritt abonnement som du kan benytte i flere europeiske land (uten ekstra roamingkostnader). De tilbyr 2 typer abonnement, det ene er gratis og gir deg 1 GB pr mnd, men virker kun i Sverige Danmark og Storbritannia, det andre alternativet koster kr 149 SEK pr mnd for 10 GB, det har ingen bindingstid og du kan aktivere betalversjonen når du måtte ønske det. Dette er fra sidene til Fogg

Fogg is currently available in:
Sweden
Denmark
Ireland
United Kingdom
Norway
Austria

Fogg will soon be available in:
Italy
Portugal
The Netherlands
Germany
Turkey
Poland
Åland Islands
Finland
Belgium

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Lokalt simkort i utlandet

Innleggav johnra » fre 21.06.2013 13:18

Hmm
Har registrert meg på foggmobil, med beskjed om at jeg får mitt kort i juli, men når jeg skal inn for å legge inn adresse så står det følgende:
Note, we currently only ship to Swedish addresses :rolls eyes:
Hva skal det bety når det står at de er tilgjengelig også i Norge ?

johnra

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Re: Lokalt simkort i utlandet

Innleggav krokan » fre 21.06.2013 13:27

Det gjorde det til meg også. Men det har vært åpent for alle land tidligere denne uken, kommer sikkert tilbake snart. Bruk evt. en svensk adresse om du ikke bor så langt ifra grensen, eller kontakt kundesupport hos dem. Jeg fikk mitt sendt til Norge.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Lokalt simkort i utlandet

Innleggav bzzlink » fre 21.06.2013 13:29

Jeg var i Moskva en uke ifjor, og kjøpte meg et simkort der.

Imessage funka greit, bare å legge til det russiske nr i mottaker listen.
Facebook fungerte fint uten noen innstillinger, annet enn at jeg fikk noen mailer og en identitetsjekk når jeg var tilbake på pc, som sa at de ville være sikker på at jeg var meg, siden fb hadde blitt aksessert fra en russisk mobil. Men ikke noe spesielt hassle.

Whats app, viber o.l. har jeg ikke testet, men ser ikke for meg at det skal være så veldig pes.

Når jeg var i USA, så leide jeg en ruter fra disse kara: http://www.wifirents.com/
Alt fungerte smertefritt, men batteritiden på den var en tilbakevendende plage, måtte lade den hele tiden.
medlem i 192 måneder
 

Re: Lokalt simkort i utlandet

Innleggav johnra » man 24.06.2013 16:13

Fremdeles kun sending til svensk adresse på Fogg
Har sendt dem 2 mailer før helgen. En på norsk og en på engelsk. Ikke fa.... om de svarer.
Er dette bare et slags humbugselskap ?

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Re: Lokalt simkort i utlandet

Innleggav steinagard » man 24.06.2013 16:24

Er dette foggmobile bare data eller får jeg et telefonnummer med billig ringepriser også? Vil det da være et norsk eller et svensk nummer, siden jeg får det levert til en svensk adresse?

Jeg er blitt lovet kortet sendt den 11. juli - skulle gjerne hatt det tidligere så jeg kunne brukt det i ferien.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Lokalt simkort i utlandet

Innleggav johnra » man 24.06.2013 18:44

Det er vel kun datakort.
Jeg fikk endelig svar via facebook. og må få det sendt til en svensk venn som videresender til meg.

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere