ukjent førsteeier + iphone 4 + tele2

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

ukjent førsteeier + iphone 4 + tele2

Innleggav Meilin » tor 25.04.2013 0:31

Hei :-)

uff, emnet høres sikkert litt "ugler-i-mosen" ut, men her er greia:

Jeg har en venninne som har kjøpt seg iphone 5, og ville la meg ta over hennes iphone4. Men problemet er at hun kjøpte den brukt av en fyr på finn.no, og telefonen så vidt jeg forstår er låst til tele2.

Tipper den er rundt hvertfall 1 1/2 kanskje 2? år gammel nå.. så tviler på det er abbomenten den er låst til. Den skal hvertfall fungere med simkort fra tele2, så jeg vil gjerne få låst den opp da jeg har Talkmore.

Problemet er at venninnen min ikke lenger har nummeret eller navnet på han hun kjøpte den av.

Gikk på eplehuset, og der sa de at det skulle gå an å låse opp med IMEI nummer.
Ringte også tele2, de var veldig hyggelige og damen jeg snakket med sa at hun kunne sjekke om hun fikk låst den opp om jeg fikk IMEI nummeret av min venninne. (har ikke fått telefonen enda da jeg ikke vet om den fungerer med mitt abb. enda :)

Men etter å ha lest litt på nettet så virker det som at det er håpløst, dyrt og ikkemulig å få låst opp telefonen. Ikke en gang med jailbreak.

1. Har noen vært bori et liknende "dilemma" før?
2. hva kan jeg gjøre,eller burde jeg droppe hele greia?

Synes det virker så rart at ikke tele2 skal kunne finne igjen nummeret telefonen er låst til om de får hvilke nummere de trenger, IMEI, ICCID, Serienummer osv. De må jo ha NOE registrert i databasen sin siden den fortsatter låst på denne personens navn??

Herregud, jaja, takker så mye på forskudd for alle innspill og evt hjelp :-)

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: ukjent førsteeier + iphone 4 + tele2

Innleggav texans » tor 25.04.2013 7:12

Hei!
Tele2 har vist et annet system enn de andre.. Du må nok ha navn eller telefonnummer telefonen er kjøpt på..

Om du går inn på sider som unlocker iphones er alltid tele2 låste telefoner dyrere å låse opp enn Telenor og Netcom..
medlem i 171 måneder
 

Re: ukjent førsteeier + iphone 4 + tele2

Innleggav Meilin » tor 25.04.2013 10:51

Hmm, det var kjedelig! Jaja, da tror jeg nok at jeg dropper hele greia om ikke venninnen min klarer å grave opp navnet eller nummeret til han før :-)

Takk for svar :-)

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

ukjent førsteeier + iphone 4 + tele2

Innleggav danibo77 » fre 26.04.2013 8:57

Imei-nummeret finner du selv på telefonen:

http://support.apple.com/kb/HT4061?view ... cale=no_NO

Tele2 forlanger ikke navn og tlfnummer, bare ditt navn og imei til telefonen!

Ring igjen!

Er telefonen stjålet og meldt inn, så har de fått beskjed om dette og kan fortelle deg.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: ukjent førsteeier + iphone 4 + tele2

Innleggav HEFJELLS » fre 26.04.2013 22:24

Imei nr finner du enkelt ved å gå inn på Innstillinger->Generelt->Om. Rull ned på siden.
Tlf blir ikke automatisk opplåst når binding/avtaletid er utgått og så lenge den er utgått skal det ikke koste noe å låse opp tlf.
medlem i 163 måneder
 

Re: ukjent førsteeier + iphone 4 + tele2

Innleggav Meilin » fre 26.04.2013 23:56

Hei igjen!

Takk for tilbakemelding :-)

Har ringt 2 ganger, og sendt 2 mail, men dette er svaret jeg får:
(har ikke fått noe beskjed om at den er stjålet ellernoe, og har sendt de både IMEI + SERIAL på telefonen)

"Takk for informasjonen.

Vi har søkt i vår nettbutikk etter oppgitt IMEI-kode, men denne er ikke registrert solgt der. Dermed kan vi ikke hjelpe ytterligere i denne saken med mindre vi mottar informasjon vedrørende mobilnummeret."

Der = nettbutikken til tele2.

Sjekket også ... https://prod.eie.net.au/portal/template ... Inquiry.vm
Og får opp at telefonen er "unblocked".

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, føler ikke jeg får gjort så veldig mye når det eneste svaret jeg får er at de må ha nummeret eller navnet på 1 eier. :-/

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: ukjent førsteeier + iphone 4 + tele2

Innleggav danibo77 » lør 27.04.2013 9:38

Da er ikke telefonen kjøpt hos Tele2 !!

Ring Telenor, Netcom, Talkmore m.f. og spør samme spørsmål.

Har gjort dette selv med en gammel telefon jeg hadde liggende som jeg måtte få åpnet.
Fikk treff på tredje forsøk.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: ukjent førsteeier + iphone 4 + tele2

Innleggav Meilin » lør 27.04.2013 10:43

Okei, da gir du meg litt håp ! Da skal jeg prøve det fortløpende etter helgen!
Tusen takk for hjelp :-)

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

ukjent førsteeier + iphone 4 + tele2

Innleggav danibo77 » lør 27.04.2013 14:58

Glemte å spørre deg: Har du forresten prøvd den med et annet simkort ?

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: ukjent førsteeier + iphone 4 + tele2

Innleggav Meilin » søn 28.04.2013 17:56

Jeg har ikke testet med mitt i telefonen, da min venninne bor i bergen og sender den til meg når jeg vil ha den. men hun sier at det bare skal fungere med tele2, så derfor hun trodde den var låst til de. :)

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: ukjent førsteeier + iphone 4 + tele2

Innleggav desibabu » søn 28.04.2013 20:54

Hei, får du skaffet IMEi nummer på den iphone så kan jeg prøve å finner litt mer via mine resusser? Muligens jeg får fikset det for deg :-D bare å sende i PM
medlem i 182 måneder
 

Re: ukjent førsteeier + iphone 4 + tele2

Innleggav Meilin » søn 28.04.2013 23:21

Hei! Jeg har IMEI nummeret :-)
sender deg en PM nå! takk!! :-)

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: ukjent førsteeier + iphone 4 + tele2

Innleggav desibabu » man 29.04.2013 11:22

Hei

sendt deg svar i PM!
medlem i 182 måneder
 

Re: ukjent førsteeier + iphone 4 + tele2

Innleggav Meilin » lør 04.05.2013 16:46

Okei, etter noen dager med galskap ser dette rimlig dødt ut.
Har snakket med tele2 6 ganger, + at andre butikker har prøvd å ringe dit for at kanskje gir det til butikkmedarbeiderne - men nei.
Jeg har fått elkjøp, spaceworld, telehuset osv osv til å sjekke om noen med IMEI nr og SERIAL nr har kjøpt telefonen hos de, men ingen får opp noe. og tele2 nekter fortsatt å åpne den med mindre jeg har navn eller nummer på 1 eier. SUKK

I ren desprasjon så gjorde jeg noe dumt, og gjenopprettet telefonen, så nå kommer jeg jo ikke inn på den lenger... og det står bare at ICCID er unknown, og

"Activiation Error : Activation request could not be completed. If the problem presist, please contact customer care."

Dette er sikkert fordi jeg har i et simkort som ikke er aktivert enda.. Tør ikke aktivere det siden det jeg bruker nå sikkert blir deaktivert da, og plutselig sitter jeg med ingen telefon..

Går det an å jailbreake den sånn at den blir unlocka. Tror den har siste oppdateringen.

:)

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

ukjent førsteeier + iphone 4 + tele2

Innleggav danibo77 » søn 05.05.2013 20:50

Kortet blir ikke deaktivert. Men jeg er litt forvirret:

Sier Tele2 at telefonen er låst til dem?

Om ikke: har du ringt Telenor, Chess etc? (Ikke butikkene...)

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Neste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere