ukjent førsteeier + iphone 4 + tele2

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: ukjent førsteeier + iphone 4 + tele2

Innleggav freddjoh » søn 05.05.2013 21:14

Jeg opplevde det samme med Tele2. De kunne hverken bekrefte eller avkrefte at telefonen var låst til dem. Jeg fikset et Tele2 sim-kort som funket, så da var saken klar, men Tele2 klarte uansett ikke å finne imei-nummeret i sine registere, så de bare sa de ikke kunne hjelpe meg. Så jeg la den ut på Finn igjen og solgte den som tele2låst. Han som kjøpte den brukte Tele2, så for han funket det hele fint.

Dette er en av grunnene til at jeg aldri vil benytte Tele2 igjen. Maken til talentløs kundeservice skal man lete lenge etter.

Som målestokk låste Djuice opp min nye iPhone 5 med en gang slik at jeg kunne bruke mitt Talkmore sim-kort til Djuice abonnementet ble aktivt. Det vare helt andre boller der i gården.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: ukjent førsteeier + iphone 4 + tele2

Innleggav texans » søn 05.05.2013 22:49

Du må ha i riktig sim kort for å få aktivert telefonen, få lånt deg et tele2 sim kort eller skaff deg et kontant kort.. får du aktivert da så er den låst til tele2.. Du kan evt prøve å ringe moobi om de kan ha noe info om hvem den er kjøpt på...
medlem i 171 måneder
 

Re: ukjent førsteeier + iphone 4 + tele2

Innleggav Meilin » man 06.05.2013 1:41

Det sto inne på telefonen tidligere at opratør var Tele2, så den er låst til de.
Men som freddjoh skrev, så kan de ikke svare verken ja eller nei siden de ikke finner imei nummeret i sine registre og det ikke ser ut som den er kjøpt fra nettbutikken deres.

Har ikke ringt telenor osv da den er låst til tele2 og det er bekreftet. Men har som sagt kontaktet de fleste forhandlerne jeg vet om som skal selge mobiler med tele2, og ingen av de finner noe. Mulig den kanskje kunne være kjøpt hos Elkjøp, men de hadde et system hvor de måtte vite hvor i landet den var kjøpt. så igjen ble alt veldig vanskelig.

Helt utrolig at det skal være så vanskelig når man har både imei og serial nummer.
Det må jo ligge inne noe sted, og synes det er veldig merkelig at tele2 ikke har noe ordentlig system på dette, i så fall.

Men takk for tipset, texans, jeg skal høre med moobi, kanskje de kan hjelpe meg :-)

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Forrige

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere