OneCall, djuice eller Chess?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

OneCall, djuice eller Chess?

Innleggav 0veber » man 22.04.2013 14:16

Det ligger sikkert en rekke poster med samme tematikk i forumet, men nå er det 2013, 4G er mer på banen enn noensinne. Jeg har også en litt annen problemstilling, og må dessuten si at jeg har mistet totalt oversikt over feltet ettersom jeg har hatt samme abo i mange år nå.

Jeg har nettopp blitt frastjålet min iPhone 4, og tar steget opp til iPhone 5 (burde kanskje vente til neste modell kommer i sommer?). Kravene mine til abonnement vil dermed endre seg litt.

Faktorer som spiller inn:

• 4G, og generell datahastighet. Vil også helst ikke ha et abo som kutter hastigheten etter så og så mange brukte GB.
• Bank ID hadde vært kjekt å ha
• dekning
• pris
• bør ha egen app
• bør være kjapt og smertefritt å hoppe fra abo til abo innad hos operatøren. Hvis jeg feks skal utenlands i tre måneder vil jeg kunne hoppe til et abo uten månedspris, for så å hoppe tilbake til mitt 199kr måneden abo når jeg kommer hjem igjen.

Jeg har brukt Chess Sjakkmatt i mange år (600 min, 600 sms, 600 mms, 1000mb), og er ute etter noe liknende.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: OneCall, djuice eller Chess?

Innleggav HEFJELLS » man 22.04.2013 15:54

Som en meget fornøyd bruker av Chess vil eg anbefale dem.
4G hos Chess skal være klart rundt sommeren. Det samme gjelder bankID. Netcom må bare gjøre seg ferdig med den tekniske biten.
Abonnement uten strupegrense tror eg ikke det er noen operatører som har.
Dekningen må du nesten se på operatørens nettside.
Chess har en egen app. Den er pr dags dato ganske enkel.
Bytte av abonnement kan du gjøre på MinSide.
Akkurat hvordan du løser det med pausing av abonnementet er eg ikke sikker på. Legg inn et spørsmål på https://www.facebook.com/chess.no.
Chess har/hadde et abonnement som heter Premium. Det er/var det ikke noe avgifter på når det ikke var i bruk. Tenker da på minste fakturabeløp og mnd avgift. Det er mulig dette ikke er i salg lengre.
medlem i 163 måneder
 

Re: OneCall, djuice eller Chess?

Innleggav Voodoosurf » man 22.04.2013 16:52

Har alltid hat Djuice som er en Telenor "filial".

Da får du BankiD og 4G.(noe de fleste pr i dag ikke har )
Pris 199.- uten binding og ønsker du å binde abonnementet i 12 mnd får du det for 174 i mnd.
Så da sparer du en 300 lapp mere.

Har Nonstop M og da har du 600 av alt +1GB surfing.
De har også bra kundesupport.
Du kan også laste ned apps så du far full kontroll på bruken din
Sikkert andre som har andrev synspunkter her men for meg som har brukt Djuice i en årrekke er det mitt klare valg.
So go for it.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: OneCall, djuice eller Chess?

Innleggav 0veber » man 22.04.2013 17:10

Takk for svar, begge to.

Som langvarig bruker av Chess begynner jeg bare å bli en smule lei av å vente på f.eks. BankID, og er redd for at 4G vil la seg vente på like lenge. Men om det er sikkert at det kommer i sommer så er det jo ikke noe stress. Da beholder jeg bare mitt nåværende (gamle) nummer! ;)

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 


Re: OneCall, djuice eller Chess?

Innleggav weben » man 22.04.2013 23:36

Jeg har brukt Djuice i lang tid og er veldig fornøyd med dem.
Bankid funker og 4G funker der Telenor har bygd det ut. Dekningen og hastigheten er også veldig bra. Jeg har byttet abo innad i djuice noen ganger og det har fungert helt smertefritt. :)

Btw, Hvis du må ha 4G er vel også djuice eller Telenor eneste alternativ inntil videre.
medlem i 137 måneder
 

Re: OneCall, djuice eller Chess?

Innleggav stesun » tir 23.04.2013 1:30

Har nylig gått fra One Call til Djuice. Ikke pga at jeg er misfornøyd, men fordi Djuice hadde tilsvarende abb til Folkepakka - Nonstop M, og fordi 4G/LTE for iPhone 5 er åpnet noen steder. Har per dags dato ikke LTE-dekning der jeg ferdes, men det kommer vel. (Trondheim sentrum)! Fikk for øvrig muligheten til å betale 174,-/mnd mot ett års binding fra Djuice.
medlem i 137 måneder
 

Re: OneCall, djuice eller Chess?

Innleggav 0veber » tir 23.04.2013 14:19

Etter å ha gjort litt mer research ser jeg at Chess setter ned hastigheten til 200Kb/s etter brukte 5GB. OneCall på sin side setter hastigheten til 128Kb/s etter 5GB, mens djuice setter den ned til bare 100Kb/s allerede etter brukte 3GB.
Så jeg tror jeg holder meg til Chess, i hvert fall hvis 4G og BankID kommer i løpet av sommeren.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: OneCall, djuice eller Chess?

Innleggav krokan » tir 23.04.2013 17:14

Forbrukerene burde lagt mer press på mobiloperatørene for å få de til å øke hastigheten når struping inntreffer. Virker som de har en avtale seg imellom om at hastigheten skal være så lav at hastigheten i realiteten er ubrukbar.

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: OneCall, djuice eller Chess?

Innleggav krokan » tor 09.05.2013 20:35

iPhone 4S har aldri hatt 4G, og vil heller aldri få det, så siste innlegg tar jeg med en stor klype salt.

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Innleggav krovoll » fre 10.05.2013 0:16

.
Sist endret av krovoll den fre 10.05.2013 22:11, endret 1 gang
medlem i 232 måneder
 

Re: OneCall, djuice eller Chess?

Innleggav Ballis » fre 10.05.2013 10:54

Herregud krovoll, for noen dusteinnlegg. Så du kom deg rundt 4G problematikken med en bærbar LTE ruter? Big deal... Det var ikke temaet. På den samme måten kan man jo også ignorere bank-id spørsmålet, å ta med kodebrikken på tur i stedet.

Når folk stiller enkle spørsmål, anbefaler jeg deg å komme med enkle svar, eller bare la være. Folk driter i hva du har på matpakka, turene dine på jordbæråkern, og ikke minst hvor vidt du bytter ut Sonyen. Skjerp deg.
medlem i 137 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]