Nye operatørinnstillinger fra NetCom 14.2 - med LTE

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Nye operatørinnstillinger fra NetCom 14.2 - med LTE

Innleggav ronnyo » lør 15.06.2013 9:07

I går kveld kom nye operatørinnstillinger fra NetCom. 14.2. La de først inn på en iPhone4 og så ingen endring. La de så inn på en iPhone 5 og nå er LTE knappen på plass.
medlem i 181 måneder
 

Re: Nye operatørinnstillinger fra NetCom 14.2 - med LTE

Innleggav geircito » lør 15.06.2013 18:10

Bilde

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Nye operatørinnstillinger fra NetCom 14.2 - med LTE

Innleggav Dorkfish » lør 15.06.2013 18:23

Da er også muligheten for å slå av 3G borte?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Nye operatørinnstillinger fra NetCom 14.2 - med LTE

Innleggav ronnyo » lør 15.06.2013 22:39

Ja. Har brukt min iPhone5 stort sett på gsm nettet til tale så angret med en gang på at jeg sa ja til å installere oppdateringen. Ikke så bra 3G dekning her jeg bor og langt unna 4G så det går en del strøm på stadig skifte mellom 2.5G og 3G. Men brukte guiden til geircito for å legge inn gamle innstillinger. Fikk da NetCom 14.0 og ikke 14.1 som jeg hadde før.
medlem i 181 måneder
 

Re: Nye operatørinnstillinger fra NetCom 14.2 - med LTE

Innleggav budbringeren » lør 15.06.2013 23:42

Lurer litt på dette. Jeg bruker chess og betaler for en datapakke. Jeg fikk derimot innstillingene i dag på min iPhone 5 og jeg har LTE påslått. Jeg håpet på at det da ville bruke nettopp LTE, men på skjermen vises bare 3g slik som før. Jeg har mailet chess og spurt om datapakken jeg betaler for vil gjelde LTE. Siden jeg aldri har brukt LTE eller 4G før så kan jeg jo spørre dere. Når LTE er aktivt, står det LTE på skjermen, eller vil det fortsatt stå 3g?

Jeg sjekket nettopp 3g hastigheten og fikk følgende resultat:

Test Date: juni 15, 2013 23:03
Download: 10.16 Mbps
Upload: 1.69 Mbps
Ping: 29 ms
Connection Type: Cellular
Server: Oslo

Er jo ganske raskt for å være 3g? Så er det egentlig LTE, men at det på skjermen dog viser 3g?

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Nye operatørinnstillinger fra NetCom 14.2 - med LTE

Innleggav ronnyo » søn 16.06.2013 9:07

Det vil stå LTE der det står 3G. Det må være 4G dekning der du er og at 4G nettet er 1800 MHz nettet. Ifølge NetCom (Chess) er det kun steder i Oslo og Bergen som har 4G dekning for mobil, men det står ingenting om dette også gjelder "iPhone5 4G dekning". https://netcom.no/4g-pa-mobilen
medlem i 181 måneder
 

Re: Nye operatørinnstillinger fra NetCom 14.2 - med LTE

Innleggav Stette » søn 16.06.2013 19:53

Prøvde å nedgradere fra iOS 7 beta til iOS 6.1.4 tidligere i dag for å se om jeg fikk aktivert LTE, noe som fungerte! Men nå, når jeg oppdaterte til iOS 7 igjen, er jeg tilbake til 14.5 profilen som ikke støtter LTE.

Noen som har tips til hva som kan gjøres? Skyldes dette iOS7? Kjenner flere som har iOS7 OG LTE...
medlem i 171 måneder
 

Re: Nye operatørinnstillinger fra NetCom 14.2 - med LTE

Innleggav HEFJELLS » søn 16.06.2013 22:40

budbringeren: Ifølge Netcom vil Chess abonnementer få tilgang til 4G i løpet av 3-4 uker, når Netcoms egne kunder har fått tilgang.
medlem i 163 måneder
 

Re: Nye operatørinnstillinger fra NetCom 14.2 - med LTE

Innleggav budbringeren » man 17.06.2013 0:33

Hefjells: Ok, da ser jeg frem til det!

Jeg leste litt fra et intervju med netcom sjefen og han forklarte alt styret med LTE og 4g og at det er som et korthus som må henimot bygges på nytt. Han nevnte så at 3g har blitt betydlig raskere og nevnte i den anledning at deres 3g, grunnet noe jeg ikke husker, var svært heldig med iPhone (5) og derfor disse gode hastighetene. Slik jeg forstod det var det spesifikt hos netcom, men kan være jeg blingset. Iallefall tror jeg hastigheten jeg limet inn faktisk var 3G. Virkelig blitt ganske bra iforhold til før.

Grunnen til at jeg ser ekstra frem til LTE/4G er ringing med viber og facetime. Ser frem til den dagen jeg ringer like godt ute som inne via internet.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Nye operatørinnstillinger fra NetCom 14.2 - med LTE

Innleggav ronnyo » man 17.06.2013 12:17

Har forsøkt å få noe info om iPhone 5 og 4G hos NetCom support, men de var nok mer forvirret enn meg. Tok kontakt med pressetalsmannen og fikk til svar at iPhone5 vil fungere på NetCom's 4G nett stort sett på mindre steder i hele landet. Der har NetCom bygget ut 1800 MHz 4G nett, mens i storbyene som Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Drammen og deler av Kristiansand vil den ikke virke på 4G da NetCom har 4G på 2600 MHz. I følge pressetalsmannen vil det sannsynligvis IKKE bygges ut 1800 MHz 4G i storbyene.
medlem i 181 måneder
 

iOS7 - Netcom - 4G

Innleggav hpn909 » man 17.06.2013 13:05

Netcom ruller nå ut oppdateringer til iPhone 5 med iOS6.
Jeg kjører iOS7, og har ikke fått noen slik oppdatering, men nå er jo iOS7 i beta.
Noen som har erfaring med dette, om det lar seg gjøre på noen måte?

Fikk forresten beskjed om at det var en operatøroppdatering på iPaden min (3) uten å se hva dette var. 4G skulle komme til iPad4 og nyere?
Sist endret av Wavelength den man 17.06.2013 13:07, endret 1 gang
Grunn: Flyttet
medlem i 181 måneder
 

Re: Nye operatørinnstillinger fra NetCom 14.2 - med LTE

Innleggav budbringeren » man 17.06.2013 19:19

Da fikk jeg mail fra Chess i dag med info om 4g, og jeg så nederst på siden at det stod angående iPhone 5: "Krever en oppdatering fra Apple. I løpet av juni sender Apple ut en pushmelding. Svar JA til å oppdatere innstillingene fra operatør. iPhone 5 støtter 4G på frekvensen 1800 MHz."

Syns prisene og pakkene virker ganske begrenset, men håper chess har bedre tilbud på dette. Uansett så må iphone 5 brukere vente til Apple sender ut oppdatering. Men da kommer det en løsning ihvertfall.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Nye operatørinnstillinger fra NetCom 14.2 - med LTE

Innleggav geircito » man 17.06.2013 19:28

Oppdateringen har jo allerede kommet (se 1.post) :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Nye operatørinnstillinger fra NetCom 14.2 - med LTE

Innleggav budbringeren » man 17.06.2013 19:58

geircito: Men det var vel oppdatering fra Chess og Netcom, selve innstillinger fra de. Men det jeg limte inn var info fra chess om at Apple skal sende en oppdatering slik at iPhone vil fungere med frekvensene her i Norge. Nå kan det være jeg blingser selvfølgelig, men slik jeg har forstått det har innstillingene ikke gjort at iPhone 5 kan brukes med 4g/LTE før Apple selv sender en oppdatering, og derfor er telefoner som galaxy 4 samt andre klare nå snart for 4g abbonement hos chess, mens iPhone brukere må vente litt lenger.

Se her: http://www.chess.no/mer-moro/nyheter/4g-pa-mobilen/

Men skal ikke være påståelig, har vært temmelig uvitende om hva som skjer med LTE for meg som forbruker:)

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Nye operatørinnstillinger fra NetCom 14.2 - med LTE

Innleggav Kennethkj » man 17.06.2013 20:34

Noen som kan gi meg link til hvordan man går tilbake til den eldre versonen av dette? Er noe forbanna dritt å ikke kunne skru av 3G. Telefonen står konstant og søker og sluker strøm.
medlem i 129 måneder
 

Neste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron