Telenor tar betalt for dager etter oppsigelsen?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Telenor tar betalt for dager etter oppsigelsen?

Innleggav applegeek » lør 23.02.2013 18:28

Hei.

Har flyttet nr mitt over til Netcom fra bindingstid i Telenor.
Har sagt opp hos Telenor også skal jeg motta et bruddgebyr.
Det er en ny regel hos Telenor som gjør at man må betale på forskudd for 1 mnd pr faktura.

Jeg fikk da en faktura som har forfalt nå, den er for hele februar å mars.
Jeg kontakter kundesenter å forklarer at jeg har sagt opp og nr mitt flyttes den 4 mars.
Skriver i et par mailer at jeg må ha prisavslag på regningen da tjenesten er avsluttet og slettet fra 4 mars, at dem ikke kan ta betalt etter oppsigelsen fordi jeg får bruddgebyr.

I betingelsene står det ikke noe om at man må betale etter oppsigelsetid selvom jeg fikk link til rettighetene.

Dem svarer bare at jeg må betale for hele mars selvom jeg ikke er kunde lengre fra 4 mars.
Dette er da 26 dager jeg skal betale for en tjeneste som ikke eksisterer.

Det er jo snakk om 500kr tapt for meg, selvom det ikke er snakk om mere så er dette irriterende da jeg mener dette er ren svindel å tyveri fra dems side når jeg ikke får brukt det i disse 26 dagene som er igjen av mnd etter oppsigelsetiden.

Hva mener dere er rett?
Før har jeg fått bruddgebyr å en sluttfaktura frem til datoen det ble sagt opp når jeg har vært i andre selskap.
medlem i 162 måneder
 

Re: Telenor tar betalt for dager etter oppsigelsen?

Innleggav dj john » søn 24.02.2013 10:36

Hei,jeg har også sagt opp hos Telenor nå i bindingstiden,fikk den første fakturan for feb og ut mars som forfaller nå om noen dager.Jeg fikk beskjed at resterende bil godskrevet konto rett etter jeg går over til chess som er 5 mars :-) ganske likt som deg dette :-)Jeg fikk jo med en mobil så må jo ut med 3300kr +kosnader for 815 nummer som ikke fastpris dekker. La merke til at mange som jobbet på Telenor ikke hadde så peil på det de faktisk driver på med...nemligen telefon :-/
medlem i 137 måneder
 

Re: Telenor tar betalt for dager etter oppsigelsen?

Innleggav Wavelength » søn 24.02.2013 11:41

Du må nok betale regningen for mars. Som dj john sier vil du da få godskrevet summen for de 26 dagene du ikke har Telenor i mars.

Det er forøvrig vanlig. Opplevde det samme hos One Call.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Telenor tar betalt for dager etter oppsigelsen?

Innleggav applegeek » søn 24.02.2013 13:10

Ja, det høres riktig ut!

Jeg har klaget å det eneste jeg har fått tilbake fra kundeservice og reklamasjon er slik

Vi beklager, men det er ikke noe mer vi kan gjøre i denne saken. Ved oppsigelse, betaler man for påbegynt måned, uansett.

Dette høres ikke riktig ut, mere riktig det du fikk beskjed om dj John.
Ser ikke ut til og komme noen vei i denne saken selvom det er jeg som har rett.
Fakturaen har forfalt nå så jeg får bare betale den å klage enda en gang..
medlem i 162 måneder
 

Re: Telenor tar betalt for dager etter oppsigelsen?

Innleggav dj john » søn 24.02.2013 15:45

Du må som meg betale for februar og mars..selv om du bare er Telenor kunde i 4-5 dager ut i mars,etter det får du penger tilbake på din konto fra Telenor eller kreditert viss du skylder for no annet..Du får pengene tilbake,men siden februar og mars er lagt inn på den første fakturan så er det enklere for dem tenker jeg.Derfor tror jeg dem sier at Vi beklager, men det er ikke noe mer vi kan gjøre i denne saken. Ved oppsigelse, betaler man for påbegynt måned, uansett.Men som sagt pengene får du tilbake etter du går over til netcom,altså du får tilbake for 27 dager av mars.Håper du skjønte hva jeg mente.
medlem i 137 måneder
 

Re: Telenor tar betalt for dager etter oppsigelsen?

Innleggav applegeek » søn 24.02.2013 17:00

Ja skjønner hva du mener, jeg skrev at jeg ikke ville betale å bli belastet for disse dagene, da fikk jeg svar at slik var det at jeg måtte betale ut mnd etter oppsigelse.
Dem har ikke nevnt noe om å betale tilbake.
Betalte den pga fristen går ut, så får vi se hvordan det går.
medlem i 162 måneder
 

Re: Telenor tar betalt for dager etter oppsigelsen?

Innleggav dj john » søn 24.02.2013 22:52

Ja det var jo litt snodig..jeg fikk jo inntrykk av Telenor sine kundrådgivere at de ikke kunne så mye som de burde kunne..men ho jeg prata med bekreftet det jeg skrev om tilbakebetaling.Viss du ikke får tilbake pengene vil jeg at du sier ifra her så vi vet hvordan Telenor er.
medlem i 137 måneder
 

Re: Telenor tar betalt for dager etter oppsigelsen?

Innleggav applegeek » søn 24.02.2013 23:21

Ja skal holde dere oppdatert :-)
Dem er raske til å svare på mail, billigere å mye enklere måte å komme igjennom på..

Det vil ikke bli bare her jeg poster om dem tar betalt for tjenester dem ikke leverer. Dette har jeg påpekt å enda vil dem ikke høre.
Vi får se hva svaret blir i morgen.
Vet ikke annen råd en å gi opp om dem fremdeles nekter, er vel derfor dem gjør slikt også.
medlem i 162 måneder
 

Re: Telenor tar betalt for dager etter oppsigelsen?

Innleggav HEFJELLS » søn 24.02.2013 23:28

Husk å fjerne operatørlås før bytte av operatør.
medlem i 163 måneder
 

Re: Telenor tar betalt for dager etter oppsigelsen?

Innleggav applegeek » man 25.02.2013 12:13

Ja det er lurt, der er Telenor å Netcom flinke på å låse opp gratis.
Dette ser jeg at mange ikke er klar over på finn.no når dem selger mobiler som er låst til Telenor eller Netcom. Så lenge man har bindt seg så har du krav på gratis kode, kan jo begynne å lure på hvorfor dem da blir låst :)

Nå fikk jeg tilbakemelding på at saken er videresendt og det vil ta 5 dager å få svar.
Ser bare ikke helt problemet i denne saken. Det er vel bare å trekke i fra summen på bruddgebyret.
Fikk en mail til om at det kun vil bli tilbakebetalt hele kalender måneder samt lagt ved link for vilkår. Ta kontakt med oss på 09000,om du har flere spørsmål vedrørende dette.
http://www.telenor.no/privat/abonnementsvilkar/

Her under oppsigelse i vilkårenr står det ingenting om dette.
Jeg vil ikke gi meg så lett. Merkelig at det skal være så vanskelig å få tilbake noe man har nærmest blitt tvunget for å forskuddsbetale for mye for.
medlem i 162 måneder
 

Re: Telenor tar betalt for dager etter oppsigelsen?

Innleggav applegeek » tir 26.02.2013 15:00

Fikk svar nå at jeg ville få igjen pengene siden det ikke sto i vilkårene :-) men dem jobbet med en ny nå slik at det skal stå der etterhvert.
Gjelder bare å ikke gi seg når man har retten på sin side :-)
Synes det er dårlig av kundebehandlere å linke til rettigheter som ikke sier noe om saken.

Godt det er flere som må se på saken slik at det går riktig for seg.
Veldig fornøyd, nesten litt synd å ikke ha Telenor lengre pga dekningen og bankid.
Sist endret av applegeek den tir 26.02.2013 16:57, endret 1 gang
medlem i 162 måneder
 

Re: Telenor tar betalt for dager etter oppsigelsen?

Innleggav dj john » tir 26.02.2013 16:48

Det var jo bra du fikk pengene igjen da :-) ,men får en følelse av at den kunderådiveren du pratet med på Telenor kanskje ikke hadde helt peil på sine egene regler..men men bra jeg kvitter meg med dem selv da.Kan jo nevne at jeg hadde bedre dekkning med Netcom enn Telenor så kun bankid som mangler men det kommer :-)
medlem i 137 måneder
 

Re: Telenor tar betalt for dager etter oppsigelsen?

Innleggav applegeek » tir 26.02.2013 17:10

Ja :-) hadde jeg ikke tenkt noe mere over det og ikke stått på mitt så hadde jeg betalt ca 500kr for ingenting.
Man må være obs på å ikke bli lurt selvom man handler med store butikker, kan legge til et eksempel på at lefdal plutselig skulle ha 250kr for simkort ved kjøp av tlf med binding.
Forklarte at totalprisen da ikke stemmer med prisen som er oppgitt. Kjøpte heller på Elkjøp og fikk med nytt sim gratis uten å spørre.
Sikkert flere måter dem prøver å ta for mye betalt av kunder på da folk flest bare betaler det dem får beskjed om.


Fant ut nå at Netcom har fått forbruksapp :-)
Bare bank id da som mangler ja :-) det bør jo komme snart.
medlem i 162 måneder
 

Re: Telenor tar betalt for dager etter oppsigelsen?

Innleggav HEFJELLS » tir 26.02.2013 21:35

applegeek: BankID hos Netcom er på trappene i løpet av 1-2 kvartal i 2013. Det er svaret Chess gir sine kunder. (meg)
medlem i 163 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron