Mobildata info slettes

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Mobildata info slettes

Innleggav Roger H » tor 24.01.2013 23:17

Jeg har iPhone 5 med One Call. Kjenner ei som har iPhone 4 med One call.

Infoen under Mobildata slettes med jevne mellomrom uten at jeg er klar over det. Når jeg mottar SMS forstår jeg hva som har skejdd når jeg må på internett for å se på MMS som er sendt til meg.

Dette er vel ikke et operatørproblem, men snarere et iPhoneproblem - er det noen som kjenner til en løsning.

Det er altså infoen i feltet Mobildata/ APN som forsvinner (her skal det stå internet) og i feltet MMS /APN forsvinner teksten mms og teksten mms i feltet MMS/Brukernavn.

Dette gjør 2 ting a) det ser ut som om jeg ikke får MMS før lenge etter at de er sendt b) jeg må på nettet for å hente bildet.


Takknemlig for svar!
medlem i 184 måneder
 

Re: Mobildata info slettes

Innleggav HEFJELLS » fre 25.01.2013 15:18

Det enkleste å prøve er en hard reset: Hold inne Hjem knapp og av/på knapp til  logoen dukker opp på tlf. Slipp knappene og vent til tlf en klar. Sjekk eller legg inn mobildata. Du skal ikke miste noe på tlf. Skulle dette ikke fikse problemet kan du prøve en gjenoppretting i iTunes. Sletter alt på tlf. Du bør gjenopprette tlf som ny. Ta sikkerhetskopi av innhold! Funker ikke det heller er en tur til verksted neste trinn.
medlem i 163 måneder
 

Re: Mobildata info slettes

Innleggav Chiang Mai 1963 » fre 25.01.2013 16:17

Jeg tror det er et operatør-problem knyttet til iPhone. Jeg har OneCall og opplever stadig det samme. Hadde tidligere NetCom og opplevde aldri sånt bortfall da. Kjenner også flere andre OneCall/iPhone-brukere med samme problem. OneCall har konsekvent latt være å svare på akkurat dette problemet på FB-gruppa deres.

EDIT: Ingen av forslagene over hjelper, det vet jeg flere som har prøvd.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Mobildata info slettes

Innleggav HEFJELLS » fre 25.01.2013 23:10

Roger H: Da ser det ut som du kanskje må tenke på å bytte opratør. Selv bruker eg Chess (Netcom) og har en iPhone 4S og 3GS som ikke har hatt ditt problem.
medlem i 163 måneder
 

Re: Mobildata info slettes

Innleggav asdf-ipad » tir 29.01.2013 20:11

Fruen og min mor har samme problem med onecall.
Ikke noe av det som ble skrevet over fungerer.
medlem i 158 måneder
 

Re: Mobildata info slettes

Innleggav MrP » ons 30.01.2013 11:50

Jeg har opplevd det samme en stund, men for meg ser det ut til at siste iOS oppdatering løser biffen.. Ser bra ut her foreløpig hvertfall, så verdt et forsøk..
medlem i 175 måneder
 



Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron