Erfaring med tele2 som operatør med iPhone.

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Erfaring med tele2 som operatør med iPhone.

Innleggav esel » fre 28.12.2012 12:47

Hei.
Lurer på om flere har erfaring med tele2 abb. Har selv iPhone 5 med fastpris medium.
Dette betyr 600 mb data i mnd. Før hadde jeg 500mb fra telenor og dette holdt som regel greit pr mnd.
Med tele2 så har jeg ingen oversikt hvor mye jeg bruker til enhver tid bortsett fra å bruke en tredjeparts data app. På mine sider hos tele2 kan jeg ikke se forbruket mitt før jeg går over. Da koster det 5 pr mb, og maks 399.
På min faktura har jeg plutselig da fått f eks 399 fakturert en dag som da sikekrt er makspris. Har ringt de flere ganger for å holde følge med forbruket mitt men det varierer veldig hvilke svar de kan gi. Virker ikke som de har helt kontroll. "Har du brukt telefonen din da?" fikk jeg spørsmål om for kundeservice dama kunne ikke se at jeg hadde noe forbruk. Men så kom faktura som viste noe annet.

Hvordan kan man som forbruker forholde seg til sånnt tilfeldige greier?

Så er 3g nettet deres utrolig tregt om dagen. Har vært det i mange uker.

Noen med flere/liknende erfaringer?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Erfaring med tele2 som operatør med iPhone.

Innleggav Ovit82 » fre 28.12.2012 12:52

Her blir det nok mange subjektive meninger. Men for min del har jeg ikke gode erfaringer med kundevennligheten til Tele2. Min personlige favoritt er One Call, det er ikke uten grunn at de har kommet ut på topp i flere kundebarometre.

En app som gir oversikt over databruk tror jeg kun det er telenor som har, men jeg hadde aldri behov for en slik app før jeg fikk tele2 og så telenor. I mitt tilfelle ligger bruken mellom 500 og 1000 mb i mnd, så 1gb pakkene er altid best for meg.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Erfaring med tele2 som operatør med iPhone.

Innleggav Dorkfish » fre 28.12.2012 15:27

Mitt samarbeid med Tele2 kan oppsummerer i ett ord: Mareritt.

Alle gangene jeg har vært i kontakt med kundeservice har jeg møtt kan ikke, vil ikke, får ikke, har ikke lyst og jeg har aldri tenkt å ha noe med Tele2 å gjøre igjen.

Mitt råd er å styre unna.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Erfaring med tele2 som operatør med iPhone.

Innleggav oysteinhermansen » fre 28.12.2012 19:46

Chess og Netcom har også app som gjør at du kan følge med på forbruket ditt.
medlem i 177 måneder
 

Re: Erfaring med tele2 som operatør med iPhone.

Innleggav sparchy » man 25.02.2013 20:47

Vil slenge meg på og er helt enig. Styr unna Tele2 når det gjelder dataforbruk.
Får aldri et nøyaktig svar på hvor mye jeg har brukt.De må sitte og summere sammen manuelt hver gang jeg ringer! At de ikke kan komme med en app som gir et oversiktlig forbruk er meg uforståelig. Hadde Telenor tidligere. Der var alt oversiktlig og greit. Har kranglet til meg redusert faktura da de ikke kan dokumentere mitt forbruk. Det verste av alt er at både iPhone sin teller og et 3-parts app ikke gir samme forbruk som Tele2 hevder jeg har. Sist mnd hadde de registrert nesten 3 ganger så mye MB enn det jeg hadde registrert på min app. Så mitt spm til dere der ut: hvor mye kan jeg stole på iPhone sin forbruks teller. Bruker Dataman som teller app. Ser ut til at iPhone og DataMan er enig, men ikke Tele 2!!

Skal definitivt bytte når bindingstiden er ferdig......

Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Re: Erfaring med tele2 som operatør med iPhone.

Innleggav petrus764 » man 25.02.2013 21:27

Vet ikke hvordan det er nå lenger, men før i tiden var tele2 et helvete på iPhone og nummervisning. Fordi simkortene var svenske, måtte man enten jailbreake mobilen og installere "nordic sim support" elns, husker ikke hva pakken het. Eller lagre alle kontakter med og uten +47 for å få korrekt nummervisning på innkommende anrop og meldinger.

Som sagt, mange år siden nå, kan godt hende de har fikset det.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Erfaring med tele2 som operatør med iPhone.

Innleggav magnusalex » man 25.02.2013 22:18

Akkurat det med svenske sim-kort og nummervisning er fikset, tror jeg.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Erfaring med tele2 som operatør med iPhone.

Innleggav pragmo » man 25.02.2013 23:22

Vi har hatt 2 abo. hos tele 2 med iPhone det siste året.
Men vi har nå gått tilbake til netcom.

Vi har slitt mye med at iPhonen kobler fra nettet, slik at når vi trykker skjermen på først da koblet den opp å fikk inn meldinger og iMessage. Utgående samtaler brukte gjerne 20-30 sek på å koble opp.

Etter vi byttet tilbake til netcom har alt dette ordnet seg. så det er ikke iPhonene som det var problem med...
medlem i 170 måneder
 

Re: Erfaring med tele2 som operatør med iPhone.

Innleggav oysteinhermansen » tir 26.02.2013 0:09

Tele2 har samme "problem" som OneCall. De roamer mellom eget nett (Tele2, tidl Mobile Norway) og partner. Tele2 bruker NetCom og OneCall bruker Telenor.

Det betyr at du risikerer at telefonen din står og bytter mellom Tele2 og NetCom/Telenor, avhengig av hvilke nett som er i nærheten av deg.
medlem i 177 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron