av fasterbetter » tir 16.10.2012 20:51
Jeg bruker Onecall og går vanligvis tidlig i hver måned over 5 GB grensen og får deretter abonnementet strupet på hastighet. Dette har ikke vært noe vesentlig problem inntil denne måneden. Jeg har i praksis fått drøyt 200 kbps selv etter struping og har greit kunne streame lyd med høyeste kvalitet fra NRK og TV fra NRK med litt hakking og grovkornet bilde.
I oktober derimot virker det som om Onecall har satt hastigheten etter struping kraftig ned. Jeg får ikke mer enn 120 kbps og det er ikke mulig å streame NRK TV eller streame NRK Radio annet enn med laveste kvalitet.
Erfarer andre med strupet data hastighet på Onecall det samme?
Jeg er klar over at Onecall på sine nettsider sier at hastigheten strupes til 128 kbps etter man har passert 5 GB. Jeg har altså tidligere erfart en høyere hastighet og har de siste 3-4 månedene gått over 5 GB grensen allerede 2-3 dager inn i hver måned. Onecall sier at de ikke har redusert båndbreddebegrensningen for oss som har gått over 5 GB grensen og fått redusert hastighet.