Beste operatøren med Telenor-dekning?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Beste operatøren med Telenor-dekning?

Innleggav lifeform » ons 03.10.2012 23:45

Vil bort og vekk fra Chess og Netcom-dekningen.

Lurer da på hva som er beste mobilselskap med Telenor-dekning?

Leser på One Call sine sider at de benytter seg av både Network Norway og Telenor-nett, og har her hørt rykter om at de favoriserer Network Norway så ofte de kan og benytter seg av Telenor-senderne når det absolutt ikke er noe NN-dekning i nærheten.

Da også for de Network Norway-senderne som er langt dårligere enn Telenor sin sendere i samme område.

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Og evt. vil komme med en anbefalning på hva som er beste og billigste selskap med Telenor-dekning i Norge?
medlem i 161 måneder
 

Re: Beste operatøren med Telenor-dekning?

Innleggav olanor90 » tor 04.10.2012 0:29

Hei!
Selv har jeg OneCall til iPhone og iPad. Er kjempefornøyd med dekning.
Network Norway eier OneCall, derfor favoriserer de dem. Der jeg bor finnes sender for N.N.
og funker veldig bra. Når dekningen er for dårlig går den ovet til Telenor.
OneCall her jo fine priser!
medlem i 158 måneder
 

Re: Beste operatøren med Telenor-dekning?

Innleggav lifeform » man 08.10.2012 8:55

OK Heller imot de! :)

Virker som en veldig moderne operatør, men har også hørt rykter om at kundeservicen kan være noe overbelastet til tider.

TalkMore virker mer amatørisk på totalopplegget sitt.
medlem i 161 måneder
 

Re: Beste operatøren med Telenor-dekning?

Innleggav kleffa » man 08.10.2012 9:22

Djuice er heller ingen dumt valg.

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Beste operatøren med Telenor-dekning?

Innleggav krokan » man 08.10.2012 9:26

Har selv Talkmore og er storfornøyd. Har vært innom de fleste lavprisoperatører som bruker Telenors nett, og Talkmore er helt klart det selskapet jeg er mest fornøyd med. Hvis du blir vervet av en Talkmorekunde får du 2 månedsavgifter gratis. Send meg en PM dersom du er interessert. :-)

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Beste operatøren med Telenor-dekning?

Innleggav xanyou » man 08.10.2012 16:39

Hei!

Har sjølv Tele2 abb. og i mitt område har eg best dekning med Netcom nett.

Om du vil ha den beste operatøren med Telenor deking utenom Telenor ville eg nok gått for Talkmore då dei har billige abb. og er EIGD av Telenor: http://www.amobil.no/artikler/telenor_k ... more/41051
medlem i 168 måneder
 

Re: Beste operatøren med Telenor-dekning?

Innleggav Traktor » man 08.10.2012 18:27

Dette med at onecall benytter seg av network norway så mye som mulig er forsåvidt sant, men du kan enkelt velge å BARE bruke for eks. Telenor under innstillingene på telefonen, eller netcom for den del. Har selv gjort dette da det er dårlig network norway dekning der jeg bor.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Beste operatøren med Telenor-dekning?

Innleggav Chiang Mai 1963 » man 08.10.2012 18:32

Jeg har OneCall, og her jeg bor brukes derfor Telenor sitt nett. Jeg har vært i Bergen og aldri opplevd å få inn Network Norway der, mens jeg når jeg kommer til Trondheim (Ranheim) får Network Norway sitt nett automatisk. Har ikke merket at sistnevnte har vært noe dårligere enn Telenor.

Trodde OneCall var medeier i Network Norway, det er vel derfor naturlig for dem å bruke eget nett der det er mulig?

@Traktor: Hvordan kan du velge Netcom sitt nett når du har OneCall? Det er da ikke sånn at vi selv kan velge nett?

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Beste operatøren med Telenor-dekning?

Innleggav Traktor » man 08.10.2012 19:45

Vel, når jeg går inn på innstillingere -> operatør så får jeg opp Network Norway, Telenor og Netcom som jeg kan velge mellom. Man må så klart huke av for auto først. Vær obs på at når man drar til utlandet må man sette på igjen auto ellers får man ingen tjeneste.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Beste operatøren med Telenor-dekning?

Innleggav ddybing » man 08.10.2012 20:00

Vet ikke hvor du bor hen, men kan si at Telenor har ganske dårlig dekning fra Tvedestrand og mot Risør.

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Beste operatøren med Telenor-dekning?

Innleggav Chiang Mai 1963 » man 08.10.2012 20:00

@Traktor: Kan du reelt velge Netcom sitt nett, og få det til å fungere? Slår jeg av Auto og velget Netcom, så får jeg "ingen tjeneste" og at det valgte nettverket ikke er tilgjengelig. Telenor får jeg riktignok velge, men jeg er jo i deres nett allerede.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Beste operatøren med Telenor-dekning?

Innleggav ddybing » tir 09.10.2012 19:08

Er du Telenor-kunde så fungerer vel Netcom-nettet kun til nødsamtaler(110, 112, 113)

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Beste operatøren med Telenor-dekning?

Innleggav Chiang Mai 1963 » tir 09.10.2012 20:33

@PowermacG4: Er det jeg også tror, nemlig. Jeg er ikke Telenor-kunde. Jeg er kunde hos OneCall. Men det strider mot all logikk at du kan ringe med hvilken operatør du måtte ønske. OneCall har avtale med Telenor om bruk av Telenor sitt nett.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Beste operatøren med Telenor-dekning?

Innleggav Svupp » ons 10.10.2012 0:30

Jeg er veldig fornøyd hos Onecall, og har vært kunde der nå i litt over en måne. Å ringe kundeservice er lang kø, men chatten deres svares raskt, så det er den jeg bruker.
I forrige uke hadde de litt problemer med nettet sitt, og jeg var uten dekning i 2 timer. I går fikk jeg mail om at jeg krediteres på neste regning for 179 kr. :-)
medlem i 151 måneder
 

Re: Beste operatøren med Telenor-dekning?

Innleggav danibo77 » ons 10.10.2012 10:03

En kan selvfølgelig ikke velge nett som simkortet ikke støtter!

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Neste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]