Opplever flere OneCall som trege vedr. lev. av nano-sim?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Opplever flere OneCall som trege vedr. lev. av nano-sim?

Innleggav Svupp » lør 29.09.2012 16:08

Nå har jeg ventet på nano-sim-kortet i litt over ei uke, og kundeservice sier jeg må være tålmådig og kontakte dem igjen dersom jeg ikke har fått det innen onsdag. Er det blitt borte i posten, eller er det flere enn meg som opplever lang postgang når det gjelder nano-kortene?
medlem i 150 måneder
 

Re: opplever flere OneCall som trege??

Innleggav Cafferty » lør 29.09.2012 16:47

Det går sent ja... Og selv om det står sendt 20. sept på "min side" på onecall, er den ikke sendt... Snakket med KS i går og de mente jeg burde ha det mandag eller tirsdag. Klipper bare mitt gamle dersom jeg ikke får det i tide. Betaler jo ikke noe for de nye sim-kortene.

http://www.iphonezen.com/nano-sim.html
medlem i 188 måneder
 

Re: Opplever flere OneCall som trege?

Innleggav Traktor » lør 29.09.2012 16:51

Bestilte selv fra onecall, 21. September, og fortsatt ikke sendt. Må si detter er veldig dårlig i og med at de faktisk reklamerte med at de hadde nano sim på lagere. Da forventer jeg at sim kortet blir sendt i løpet av 1-2 dager og bruker maks 3 dager i posten, med mindre onecall har lagere i Kina eller noe sånt :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Opplever flere OneCall som trege vedr. lev. av nano-sim?

Innleggav Wavelength » lør 29.09.2012 17:02

Dere burde klage til ho ufattelig irriterende dama i reklamene.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Opplever flere OneCall som trege vedr. lev. av nano-sim?

Innleggav gunpowder » lør 29.09.2012 17:19

Kontaktet kundeservice i går. Der svarte de med at de hadde opplevd forsinkelse fra sin leverandør i Danmark, og at jeg kunne forvente nanosim i posten i begynnelsen av neste uke. Fikk også mail om at min aktiviseringsdato på nytt simkort var forskjøvet til 4.10 sånn at jeg skulle slippe å bli uten telefonforbindelse. Utrolig frustrerende da min i5 kommer på mandag og de sannsynligvis ikke klarer å levere i tide.

Går det an å klippe vanlig simkort til nanosim, eller er denne tynnere?
medlem i 163 måneder
 

Re: Opplever flere OneCall som trege vedr. lev. av nano-sim?

Innleggav Mika71 » lør 29.09.2012 17:53

gunpowder skrev:Går det an å klippe vanlig simkort til nanosim, eller er denne tynnere?


Hvis du hadde lest innlegg til Cafferty og trykket linken hadde du fått svar.Ja du kan klippe ditt simkort til nano. :bitchin:


http://www.iphonezen.com/nano-sim.html

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Re: Opplever flere OneCall som trege vedr. lev. av nano-sim?

Innleggav Traktor » lør 29.09.2012 18:12

Kan ikke fatte hvordan onecall kan ha gått ut med at de hadde nano sim på lager, når de nå sier det er forsinkelse fra leverandør i Danmark. Rett og slett dårlig kundeservice.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Opplever flere OneCall som trege vedr. lev. av nano-sim?

Innleggav Svupp » lør 29.09.2012 18:16

Ok, da hører jeg dette gjelder flere, og trenger ikke være redd for at det har blitt borte i posten. Jeg er innom mine sider og endrer aktiveringsdatoen selv, sånn at jeg er sikker på at det ikke skjer noe før jeg eventuelt for telefon, for den må jeg visst vente lenge på. men tenkte bare å ha korte ti hus i god tid, for jeg tipper det hadde vært kjempe irriterende å få telfon og ikke ha kort. Jeg tør uansett ikke klippe til kortet selv, for litt feilklipping, så sitter jeg fin i det.
medlem i 150 måneder
 

Re: Opplever flere OneCall som trege vedr. lev. av nano-sim?

Innleggav leify » lør 29.09.2012 18:46

La inn bestilling av tvillingkort hos OneCall i går 28.09, og at det skulle være Nano sim, sjekket status nå på siden og der står det simkort sendt 29.09 og aktivert 29.09 så får vi se om det kommer på mandag/tirsdag da, eller om det er samme som flere beskriver over. Skal legge ut en mld om det kommer mandag/tirsdag.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Opplever flere OneCall som trege vedr. lev. av nano-sim?

Innleggav grimrippa » søn 30.09.2012 4:01

Ja, men jeg klipte til microsimen min. Funka fett
medlem i 156 måneder
 

Re: Opplever flere OneCall som trege vedr. lev. av nano-sim?

Innleggav Pesico » søn 30.09.2012 11:58

@grimrippa: Klipte du det bare til eller brukte du en guide. Har dårlig tilgang på skriver her så lurer på om det er dumt å "ta det på sparket". Ikke lyst å klippe for mye. Og med mikrosimkortet mitt så ser det ut som jeg må klippe bort litt av kontaktflaten også. Måtte du det?
medlem i 190 måneder
 

Re: Opplever flere OneCall som trege vedr. lev. av nano-sim?

Innleggav TheRealChristoffer » søn 30.09.2012 12:13

Dette er hvorforjeg kn har opratør om har butikk:p

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Opplever flere OneCall som trege vedr. lev. av nano-sim?

Innleggav grimrippa » søn 30.09.2012 12:37

Jeg hadde et nanosim liggende etter at jeg kjøpte telefonen hos elkjøp. Jeg tok bruddgebyr mens jeg var i butikken. Dro hjem klipte til et microsim jeg hadde liggende. Når den funka, så gjorde jeg det på mitt simkort.Jeg kan ta bilde av kortet jeg klipte. Det er så og si nesten ikke plast igjen rundt chippen. @Pesico : ikke klipp på chippen, bare heeelt inntil, og slip/fil ned så den smetter oppiden sim greia. Det ble ikke så pent, men funker fett. Bare pass på at det er mere plast på den siden som hjørnet er snittet og litt i bunn. Onecall sim BTW.

edit:

Bilde
medlem i 156 måneder
 

Re: Opplever flere OneCall som trege vedr. lev. av nano-sim?

Innleggav Pesico » søn 30.09.2012 12:58

Takk for svar. Er det som ikke er kuttet et Mikro-sim? Det ser i hvertfall nesten identisk ut med mitt mikro-sim. Og måtte du file ned tykkelsen på kortet?
medlem i 190 måneder
 

Re: Opplever flere OneCall som trege vedr. lev. av nano-sim?

Innleggav grimrippa » søn 30.09.2012 13:12

Nei det er nano. Micro er det jeg kuttet. Det var enklere å kutte micro til nano enn standard til micro. Jeg gjorde ingenting med tykkelsen, og den går lett inn og ut av telefonen.

Bilde

Nano - Custom micro til nano - Micro - Standard
Sist endret av grimrippa den søn 30.09.2012 13:29, endret 1 gang
medlem i 156 måneder
 

Neste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron