Kjøpe abbonement til en annen person?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Kjøpe abbonement til en annen person?

Innleggav awt » ons 19.09.2012 23:35

Beklager om denne ligger på feil sted, men følte det var her den passet best.

Jeg skal kjøpe iPhone 5 både til meg og fruen, og det er ikke helt usannsynlig at jeg kjøper de i butikk, noe som medfører flytting av abbonement og bindingstid.

For min egen del er det jo greit nok, men hvordan er det å kjøpe abbonement til/for andre når de ikke er med? Hun må jo naturligvis få beholde sitt gamle nummer, så det blir ikke aktuelt å sette dette abbonementet på meg.

Er det noen måte å slippe at begge to må møte fysisk opp i butikken? Holder det med en signert lapp e.l. fra henne? Vielsesattest? Brev fra kongen?

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Kjøpe abbonement til en annen person?

Innleggav HEFJELLS » tor 20.09.2012 0:36

Det eg ville gjort var å kjøpe tlfene hos apple.no Da får du de uten abonnement og uten operatør/nettverkslås. Så ville eg tatt kontakt med deres teleselskap og bestilt nye simkort (NANO) Da kan dere beholde de abonnementene dere har i dag eller eventuellt bytte abonnement hvis det er ønskelig. Skal du kjøpe abonnement for henne ville eg tatt kontakt med teleselskapet og hørt hva de krever av legitimasjon.
Fordelen med apple.no er jo at tlf er uten noe bindinger. Det eneste som kommer i tillegg av faste utgifter er en eventuell abonnementsavgift.
Kjøper du den i butikk er prisen du må betale kontant lavere men det er ofte knyttet på et forholdsvis dyrt abonnement + 12mnd bindingstid. Eg ville regnet litt på det for å se hva som lønner seg.
Kjøper du tlf hos apple,no kan du levere dem til Eplehuset hvis det oppstår noe feil.
medlem i 164 måneder
 

Re: Kjøpe abbonement til en annen person?

Innleggav awt » tor 20.09.2012 13:32

Jeg vet man kan kjøpe telefonen ulåst og uten abbonement hos apple.no, og jeg vet også at en "billig" telefon fort kan bli dyrt med feil abbonement.

Ettersom prisene til iPhone 5 ikke er tilgjengelige enda har jeg tatt utgangspunkt i prisene til iPhone 4s ved lansering. Her har jeg kommet frem til at ved vårt bruksmønster vil totalprisen bli noenlunde lik om jeg handler telefon uten abbonement og fortsetter med abbonementet jeg har nå kontra å kjøpe en subsidiert telefon med binding i fra f.eks. NetCom eller Tele2. Jeg vil forøvrig få flere ringeminuttur/sms/mb inkludert med sistnevnte.

Ettersom fruen fyller år rett etter lansering og jeg reiser bort på jobb noen dager etter hadde det vært greit å få handlet de på eller i nærheten av lanseringsdagen.

Uansett, snakket med en tilfeldig butikk i dag, og om jeg hadde en fullmakt (som spesifiserte abbonementet) med legitimasjon og underskrift så skulle det gå bra.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Kjøpe abbonement til en annen person?

Innleggav crazysteppy » tor 20.09.2012 13:52

Som regel så skal personen være med, sier selv selv hvorfor.. MEN, om du får et skriv av samboeren din, hvor hun samtykker at du får lov til å tegne f eks Telenor Large sammen med iPhone 5, samt signatur og gyldig legitimasjon, så skal det gå. Ville for sikkerhets skyld sjekket dette opp med butikken i forveien, men jeg har gjort sånn flere ganger.
medlem i 188 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]