Kjøpe kontant-iPhone 5 når den kommer

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Kjøpe kontant-iPhone 5 når den kommer

Innleggav nosey » tor 06.09.2012 22:15

Hei

Jeg har tenkt å kjøpe iPhone 5 når den kommer. Hvis jeg kjøper den kontant med f.eks. Telenor, kan jeg da med en gang jeg har kjøpt den kjøpe et OneCall-abonnement, selv om jeg kjøper den kontant?

Og trenger jeg et nytt SIM-kort eller kan jeg bruke mitt gamle telenor-simkort, som sikkert er 7 år gammelt?
Har lest noe om at iPhone bruker noe micro-SIM? og de siste dagene har jeg lest at det har kommet et enda mindre micro-SIM-kort i tyskland som kanskje vil bli tatt i bruk i nye iPhone 5? Noen som vet noe om dette?

Kan man kjøpe forsikring til iPhone (som dekker hvis jeg ødelegger den selv), utenom AppleCare? og hvor stor er isåfall egenandelen?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Kjøpe kontant-iPhone 5 når den kommer

Innleggav gvalstad » tor 06.09.2012 22:24

1. Du må få den låst opp av Telenor og du må fortsatt betale abbonnement evt betale deg fri. Kjøp på Apple.no og du slipper å tenke på slikt.
2. Du må ha nytt sim. Enten nano eller micro. Det får du vite 12.sept.
3. AppleCare er ikke forsikring. Sjekk med forsikringsselskapet du tenker å bruke.
medlem i 191 måneder
 

Re: Kjøpe kontant-iPhone 5 når den kommer

Innleggav nosey » tor 06.09.2012 22:35

okei, så det går ikke an å kjøpe ulåst iPhone i butikk? men hvis jeg kjøper den på apple.no, kan jeg da kjøpe den ulåst og med kontant, slik at den blir billigere (dyrere å kjøpe med abnm. er det ikke??), og deretter bytte til abnm. onecall med en gang, går det an, når jeg kjøper den kontant? det skulle vel ikke være noe i veien for det da?

Men når jeg kjøper den fra apple.no, får jeg fortsatt like god garanti og reklamasjonsrett og alle de fordelene og kravene jeg får hvis jeg kjøper den i butikk i norge?

Og hvis jeg kjøper på apple.no, kommer den da fra USA, slik at jeg slipper å vente til den kommer til norge?

Har du noen tips til forsikringsselskap? og lønner det seg? iforhold til hvor dyr forsikringen og egenandelen blir i fh. til hvor dyr iPhonen er?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Kjøpe kontant-iPhone 5 når den kommer

Innleggav gvalstad » tor 06.09.2012 22:46

Apple.no er norsk, med norske forbrukerrettigheter.
De selger uten abbonnement.
medlem i 191 måneder
 

Re: Kjøpe kontant-iPhone 5 når den kommer

Innleggav nosey » tor 06.09.2012 22:53

okei. men leverer apple.no ca. like raskt som om jeg bestiller fra USA/apple.com?


Har du noen tips til forsikringsselskap? og lønner det seg? iforhold til hvor dyr forsikringen og egenandelen blir i fh. til hvor dyr iPhonen er?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Kjøpe kontant-iPhone 5 når den kommer

Innleggav gvalstad » tor 06.09.2012 22:58

Du får ikke kjøpt på Apple.com uten amerikansk adresse. Om du får kjøpt der, blir det uten norske fordeler.
medlem i 191 måneder
 

Re: Kjøpe kontant-iPhone 5 når den kommer

Innleggav nosey » tor 06.09.2012 23:06

okei. men vet du om jeg vil få iPhonen ganske kjapt etter lansering og bestilling? eller kan man ikke bestille fra apple.no før den har kommet i butikk i Norge?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Kjøpe kontant-iPhone 5 når den kommer

Innleggav Wavelength » tor 06.09.2012 23:23

Det må du vente å se.

Det er forventet at iPhone 5 vil være tilgjengelig for salg en gang i oktober her i Norge.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Kjøpe kontant-iPhone 5 når den kommer

Innleggav nosey » tor 06.09.2012 23:25

okei takk! :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]