iPhone 4S med binding (NetCom)

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

iPhone 4S med binding (NetCom)

Innleggav Lynxius » søn 12.08.2012 11:24

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en iPhone 4S. Men blir det da billigere å kjøpe fra NetCom viss jeg allerede har NetCom abonnement. Kan jeg kjøpe en iPhone som koster 1,- og bare si opp bindingen med en gang og bare bruke det abonnementet jeg allerede har, som er fra NetCom. Simkortet jeg har nå er stort (ikke Mikro-SIM) men det går an å bare brekke det ut til et Mikro-SIM.

Så det jeg spør om er: Er det mulig å kjøpe en iPhone og bryte bindingen (ikke øperatøren) og bare bruke det SIM-kortet jeg allerede har?
medlem i 140 måneder
 

Re: iPhone 4S med binding (NetCom)

Innleggav gvalstad » søn 12.08.2012 11:54

Ja, det er mulig.

Du må allikevel betale det nye abonnementet i bindingstiden (12mnd), evt betale bruddgebyr.
medlem i 190 måneder
 

Re: iPhone 4S med binding (NetCom)

Innleggav wellendorf » søn 12.08.2012 12:17

Hvorfor ikke bare kjøpe fra Apple Store da? Du skal jo uansett bryte bindingen, og da får du et heftig bruddgebyr.
medlem i 164 måneder
 

Re: iPhone 4S med binding (NetCom)

Innleggav Wavelength » søn 12.08.2012 12:38

1. Du får vel ikke iPhone 4S til 1,- fra Netcom.
2. Du må betale bruddgebyr som varierer, i tillegg til en mnd (vanligvis) på abonnementet.

Normalt sett lønner det seg å kjøpe direkte fra Apple.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: iPhone 4S med binding (NetCom)

Innleggav Lynxius » søn 12.08.2012 12:41

Men på Telenor, ikke NetCom altså, så sto det at man kunne bryte bindingen gratis men på NetCom sine sider sto det ingenting om det. Er det det samme på NetCom eller må man betale for å bryte bindingen? (Ikke operatørlåsen)
medlem i 140 måneder
 

Re: iPhone 4S med binding (NetCom)

Innleggav Wavelength » søn 12.08.2012 12:47

Telenor skrev:Vi minner om at abonnementsavgiften påløper selv om du låser opp mobilen for å kunne bruke SIM-kort fra andre operatører. Sier du opp abonnementet i bindingstiden, må du betale et oppsigelsesgebyr. Hva gebyret kommer på, avhenger av hvilket abonnement du har og hvor lenge du har igjen av bindingstiden.


Så er det samme der.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: iPhone 4S med binding (NetCom)

Innleggav Lynxius » søn 12.08.2012 13:28

Så det lønner seg altså å kjøpe iPhone fra Apple Store uansett hvilket abonnement man kjøper med iPhonen på NetCom?
medlem i 140 måneder
 

Re: iPhone 4S med binding (NetCom)

Innleggav Wavelength » søn 12.08.2012 13:29

Det må du regne ut selv. Noen ganger (tilbud) kan det lønne seg å kjøpe fra Telenor/Netcom og så bryte. Normalt sett er det lurest å kjøpe fra Apple.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: iPhone 4S med binding (NetCom)

Innleggav wellendorf » søn 12.08.2012 16:17

Bryte bindingen gratis skjer ikke. Du kan alltids få åpnet opp operatørlås gratis, men du sitter uansett igjen med binding på tlf som du evt da må betale ut (bruddgebyr)

Lønner seg som regel å kjøpe fra Apple Store ja ;)
medlem i 164 måneder
 

Re: iPhone 4S med binding (NetCom)

Innleggav LordShaft » søn 12.08.2012 19:34

Stemmer.... bruddgebyret fra netcom å telehor svir fælt...

Jeg ringte å hørte hva bruddgebyret mitt var på i dag (har netcom) med bare 3 måneder igjen av abbo tiden så kom bruddgebyret på 1400,- kroner! Det er faen meg helt sjukt!

Eneste jeg vet om som ikke har bruddgebyr eller binding i forhold til kjøp av telefon på avbetaling er Chess... de har jeg handlet telefon fra flere ganger :-)

Husk også på at kjøper du telefonen gjennom en slik "betalings" plan, så låser du telefonen opp mot den operatøren. Selv om du betaler ut telefonen så må du få den låst opp for å bruke den med andre operatør selskap :-)

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: iPhone 4S med binding (NetCom)

Innleggav ddybing » søn 12.08.2012 19:52

Husk at iPhone 5 kan være rett rundt hjørnet, og hvis du da sitter med binding, må du betale ned en telefon som du ikke bruker = surt :)

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: iPhone 4S med binding (NetCom)

Innleggav wellendorf » søn 12.08.2012 20:45

Chess har også "gebyr" for å gå ut av avtalen. Muligens de kaller dette noe annet, men du må uansett ut med mellomlegget om du sier opp avtalen. INGEN operatører selger f.eks en iphone 4s til 1 kr eller 1000 kr, for så å gå ut av en avtale uten gebyrer. Sier seg selv at mellomlegget må dekkes av noen, og noen er oss forbrukere selvfølgelig ;)
medlem i 164 måneder
 

Re: iPhone 4S med binding (NetCom)

Innleggav ddybing » søn 12.08.2012 21:50

Der kom wellendorf meg i forkjøpet og sa akkurat det jeg skulle si! :)

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron