iPhone 4s kutter 3G nettverk - OneCall

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

iPhone 4s kutter 3G nettverk - OneCall

Innleggav Oreo » lør 07.07.2012 14:19

Hei! Har en iPhone 4s med OneCall Folkepakka abonnement. Hver gang jeg skal skru på 3G så kutter den ut 3G og bruker edge i stedet...

Noen som vet hvorfor?
medlem i 167 måneder
 

Re: iPhone 4s kutter 3G nettverk - OneCall

Innleggav gvalstad » lør 07.07.2012 14:51

Dårlig 3G dekning?
medlem i 190 måneder
 

Re: iPhone 4s kutter 3G nettverk - OneCall

Innleggav Oreo » lør 07.07.2012 15:06

Hmm.. Nei. Den oppfører seg så rart. 3GS-en min hadde ikke dette problemet heller..
medlem i 167 måneder
 

Re: iPhone 4s kutter 3G nettverk - OneCall

Innleggav oysteinhermansen » ons 18.07.2012 11:35

Står telefon på AUTO valg av operatør, eller er den låst til Telenor sitt nett (manuelt valg) ?

Kort fortalt så vil SIM kortet, så sant telefonen står på AUTO valg av operatør, alltid forsøke å koble seg opp mot NetworkNorway sitt nett. Hvis de ikke har 3G dekning, men kun GSM (EDGE), i ditt nærområde så du vil ikke få mulighet for 3G.

Flere plasser hvor NetworkNorway har dekning er det kun GSM og ikke 3G. Og da får du denne situasjonen.

Foreslår at du tar av AUTO når det gjelder operatørsøk, og velger Telenor manuelt. Se om dette løser problemet.

Og årsaken til at du ikke hadde dette problemet før, kan være så enkelt som at NetworkNorway akkurat har fått montert en GSM basestasjon som dekker der hvor du bor.
medlem i 177 måneder
 

Re: iPhone 4s kutter 3G nettverk - OneCall

Innleggav Zerocool » tir 24.07.2012 12:03

Hei!

Kan noen bekrefte følgende:

Jeg har nå fått en ny ulåst iphone 4S, og har en onecall abonnement.

Jeg har lest tidligere at 3G-knappen var fjernet. Men hos meg er den der fremdeles og det går ann å aktivere/desaktivere 3G..

Noen som også kan?

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: iPhone 4s kutter 3G nettverk - OneCall

Innleggav vikingbear » tir 24.07.2012 12:43

Dette har ikke med telefonen å gjøre. Jeg tror det var da Apple kom med iOS5 at muligheten til å slå av 3G forsvant. Det ble mye protester på dette blant brukerne, og "knappen" kom tilbake med neste oppdatering av iOSet. Så hvis du har iOS 5.1.1 så har du mulighet til manuelt å slå av 3G
medlem i 175 måneder
 

Re: iPhone 4s kutter 3G nettverk - OneCall

Innleggav Zerocool » tir 24.07.2012 12:53

Takk for svar;D

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]