Litt hjelp med Iphone 4 og simkort!

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Litt hjelp med Iphone 4 og simkort!

Innleggav Nyiphone4 » man 25.06.2012 1:54

Hei, nettopp fått meg Iphone 4s, vedkommende som hadde denne før meg brukte tele2 uten problemer! Nå har jeg kjøpt meg tele2 sim kort og det kommer opp "Finner ikke simkort" og "Sim mangler"

Noen som vet hva dette kan være? Evnt hva jeg kan gjøre ?

Mvh
medlem i 141 måneder
 

Re: Litt hjelp med Iphone 4 og simkort!

Innleggav Traktor » man 25.06.2012 2:36

Er simkortet aktivert fra operatøren ennå? Det pleier å ta rundt 10 dager, og om jeg ikke tar helt feil så er det vanlig å få opp de meldingene du fikk inntil det er aktivert.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Litt hjelp med Iphone 4 og simkort!

Innleggav Nyiphone4 » man 25.06.2012 4:07

"Pleier å ta rundt 10 dager" hmm, aldri opplevd. Har handlet sikkert 100simkort de siste årene og de har blitt "aktivert" på noen minutter! Noe annerledes med microsim siden du nevner 10 dager ? Tusen takk for svar uansett!

Mvh
medlem i 141 måneder
 

Re: Litt hjelp med Iphone 4 og simkort!

Innleggav freddjoh » man 25.06.2012 7:19

Tror det er litt opp og ned med disse operatørene. Hvilket teleselskap er simkortet ditt fra?
Telefonen er ikke låst til Tele2 da?

Min erfaring er at Telenor/Djuice aktiverer mikrosimkort på noen minutter, mens Tele2 brukte noen dager på det samme. De andre har jeg ikke erfaring med.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Litt hjelp med Iphone 4 og simkort!

Innleggav Nyiphone4 » man 25.06.2012 12:54

Okei, usikker på om den er låst til tele2 eller ikke. Men jeg kjøpte jo tele2 simkort, så da skal det ikke ha noe å si. Har nå gått 7 dager siden jeg kjøpte simkortet : p
medlem i 141 måneder
 

Re: Litt hjelp med Iphone 4 og simkort!

Innleggav gvalstad » man 25.06.2012 13:59

Ta kontakt med Tele2.
medlem i 190 måneder
 

Re: Litt hjelp med Iphone 4 og simkort!

Innleggav Appleklinikken » ons 27.06.2012 9:14

Hvis det er kontantkort fra Tele2 du har så må du kontakte Tele2 for å få tilsendt nytt microsim. Det er noe finurlige greier der med Tele2/microsim/kontantkort.
medlem i 167 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]