Spørsmål rundt SIM-kort og portering

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Spørsmål rundt SIM-kort og portering

Innleggav gutisuperman » lør 23.06.2012 14:36

Heisann!
Jeg har fått meg en ny iPhone 4S, som er operatørlåst i 12 (kjøpt med nedbetaling). I påvente av simkort fra NetCom klipte jeg til mitt gamle simkort for å kunne aktivere iPhonen, og satte det i telefonen. Dette funker (overraskende nok i den gamle telefonen når jeg setter det tilbake og), men har jeg nå et problem når NetCom-simkortet kommer i posten? Vil iPhonen være låst til det simkortet jeg satte inn nå, eller er det låst til NetComs simkort når porteringen er gjennomført (porterer fra Chess, hvis simkort er det jeg brukte til å aktivere iPhonen nå)?
Sist endret av MSg den lør 23.06.2012 15:17, endret 1 gang
Grunn: Endret tittel til noe litt mer beskrivende
medlem i 154 måneder
 

Re: Litt hissig på grøten? Hehe..

Innleggav bzzlink » lør 23.06.2012 15:15

Dersom du kan ringe med telefonen fra Chess simkortet, så er telefonen ikke operatørlåst.

Låsingen skjer ikke ved aktivering, den skjer på imeinr som Netcom melder inn til Apple såvidt jeg har skjønt det.
medlem i 193 måneder
 

Re: Litt hissig på grøten? Hehe..

Innleggav gutisuperman » lør 23.06.2012 15:20

bzzlink skrev:Dersom du kan ringe med telefonen fra Chess simkortet, så er telefonen ikke operatørlåst.

Låsingen skjer ikke ved aktivering, den skjer på imeinr som Netcom melder inn til Apple såvidt jeg har skjønt det.


Prøvde ikke å ringe, men fikk ihvertfall dekning med Chess-kortet. Dette er gode nyheter, jeg har ikke i simkortet lenger nå (klippet ikke til i lengden så det stakk litt ut, tar ikke sjansen på ødelegge det gamle helt), så når imeinr er mottatt så vil ikke Chess-kortet fungere lenger? Får jo brukt iPhonen, kun ikke til å ringe med nå som jeg ikke har simkortet i telefonen lenger.
Nå ble jeg lettet, har en tendens til å være meget utålmodig og prøve på mine egne finurlige løsninger, som ikke alltid lykkes :p
medlem i 154 måneder
 

Re: Spørsmål rundt SIM-kort og portering

Innleggav bzzlink » søn 24.06.2012 11:34

Telefonen har ikke låst seg til Chess nei.

Det virker heller ikke som det er NetCom operatørlås på telefonen, siden du fikk dekning. Dersom man setter inn et annet simkort i en operatørlåst telefon, får man opp melding på skjermen om at "dette simkortet ikke støttes"

Det er uansett bare å ringe til NetCom, å be de låse den opp for andre simkort. Kjekt å gjøre det med en gang, dersom du skal utenlands, og vil kjøpe deg et lokalt kontantkort f.eks.
medlem i 193 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]