iPhone 4 låst til NetCom, iTunes aktivering

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

iPhone 4 låst til NetCom, iTunes aktivering

Innleggav bananasweat » tor 31.05.2012 18:57

Hallo!

Har en iPhone aktivert med Gevey. Er så lei av å aktivere Gevey'en hver gang jeg mister dekning, så jeg gikk nylig inn på NetComs nettsider for å prøve å låse opp, og fikk deretter denne meldingen:

Din iPhone er nå klar for opplåsing. For å låse den opp kobler du den til iTunes på din datamaskin, og utfører en gjenoppretting av telefonen der. La SIM-kortet fra NetCom stå i mens du gjør dette.

Har ikke original-SIMen, så er egentlig ganske usikker om å prøve det ut.

Spørsmålet mitt er da, går det an å aktivere iPhonen med et ikke-NetCom simkort på iTunes? Eller må jeg absolutt ha originalen?

Brukerens avatar
medlem i 150 måneder
 

Re: iPhone 4 låst til NetCom, iTunes aktivering (hjelp?)

Innleggav petrus764 » tor 31.05.2012 19:44

Jeg mener at det skal gå uansett simkort i telefonen nå, fordi NetCom har åpnet for full opplåsning av iPhonen med ditt serienummer.

I verste fall går det med et random netcom-simkort, jeg vil tro du kjenner en eller annnen som har NetCom?

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: iPhone 4 låst til NetCom, iTunes aktivering (hjelp?)

Innleggav bananasweat » tir 12.06.2012 20:11

Okey, testet det nylig.. og det funket! Tusen takk for svar :)
Stappet bare inn Tele2 simkortet, og vips, iPhone låst opp!

EDIT: Et annet problem har nå oppstått. Det står kun "ingen tjeneste", selv om telefonen er opplåst... Help? :-!

Brukerens avatar
medlem i 150 måneder
 

Re: iPhone 4 låst til NetCom, iTunes aktivering

Innleggav Gullfrode » tir 12.06.2012 21:47

Kanksje den ikke er opplåst likevel?
Ring netcom, gi de imei.nr på tlf, og de låser den opp. Om det er registrert at den er låst opp, så forteller de nok det til deg.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: iPhone 4 låst til NetCom, iTunes aktivering

Innleggav ChevroletVan » tir 12.06.2012 22:44

Jeg har flere ganger låst opp Netcom låste iPhone med Telenor eller Onecall sim ;)

Send meg en PM med IMEI, så kan jeg prøve og finne ut av noe.

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: iPhone 4 låst til NetCom, iTunes aktivering

Innleggav bananasweat » tor 05.07.2012 23:37

Problemet var bare at "Operatør" inne på innstillinger var på Auto. Alt funker fett nå, etter å ha slått av Auto :-D

Takker for svar!

SOLVED

Brukerens avatar
medlem i 150 måneder
 

Re: iPhone 4 låst til NetCom, iTunes aktivering

Innleggav javed » tor 26.07.2012 14:22

hei, jeg har kjøpt en iphone fra en selger. Han kjøpte iphonen med Tele2 abonommentet. Han sa til meg at iphone vil være ulåst om 2 dager. Jeg har sim kortet fra Talkmore. Når jeg setter inn sim kortet kommer melding: sim card is not valid. Når eg prøver å aktivere iphonen med hjelp av iTunes kommer melding: The sim card inserted in this iphone does not appear to be supported. Selger sier at han har snakket med Tele2 og de sier at iphonen skal være åpen. Kan du vennligst hjelpe meg. Tusen takk på forhånd.
medlem i 141 måneder
 

Re: iPhone 4 låst til NetCom, iTunes aktivering

Innleggav petrus764 » tor 26.07.2012 16:13

Gjenopprett mobilen i itunes.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: iPhone 4 låst til NetCom, iTunes aktivering

Innleggav kimsaetran » tor 26.07.2012 16:14

til alle dere som ikke får låst opp telefonene hvor det påståes at telefonen er opplåst av operatør, gjør følgende:

1. Koble telefonen til itunes.
2. Ta en sikkerhetskopi av telefonen.
3. Gjennopprett telefonen.
4. iTunes vil gi beskjed: The phone was sucessfully unlocked, eller gratulerer, telefonen din er nå opplåst.
medlem i 141 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron