Låse opp Amerikansk iphone 4

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Låse opp Amerikansk iphone 4

Innleggav Fredrik.Maalo » tir 13.03.2012 0:30

Hei :-)
kjøpte en Iphone 4 her om dagen for en billig penge som jeg ikke får ringt med, søkte opp imei nr og det står på nettet at den ikke er stjålet men det ser ut som den er kjøpt i Amerika.. er det noen som vet noen triks om hvordan jeg kan få låst opp telefonen og brukt den i Norge?
medlem i 145 måneder
 

Re: Låse opp Amerikansk iphone 4

Innleggav freddjoh » tir 13.03.2012 13:13

Krev pengene tilbake!

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Låse opp Amerikansk iphone 4

Innleggav petrus764 » tir 13.03.2012 14:00

Fredrik.Maalo skrev:Hei :-)
kjøpte en Iphone 4 her om dagen for en billig penge som jeg ikke får ringt med, søkte opp imei nr og det står på nettet at den ikke er stjålet men det ser ut som den er kjøpt i Amerika.. er det noen som vet noen triks om hvordan jeg kan få låst opp telefonen og brukt den i Norge?


1. Dette lukter bullshit på lang vei, er da ingen plass på nettet vanlige forbrukere kan sjekke om telefonen er imei-sperret eller ikke.

2. Har telefonen ios 4.1 eller høyere (meget sannsynlig) kan du ikke simkortopplåse, da det ikke finnes unlock til nyere baseband.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Låse opp Amerikansk iphone 4

Innleggav Fredrik.Maalo » ons 14.03.2012 20:43

Er det ikke mulig å nedgrader ios da? husker ikke siden men mener det sto at den var kjøpt i nord-amerika og at den ikke er stjålet. Er det ikke slik at iphonen låser seg hvis du gjenoppretter den i Itunes hvis den er stjålet?
har gjenopprettet den uten problemer.
medlem i 145 måneder
 

Re: Låse opp Amerikansk iphone 4

Innleggav petrus764 » tor 15.03.2012 11:52

Du kan ikke nedgradere firmware uten SHSH-verdier (som må ha blitt lagret manuelt da iPhonen var på daværende firmware) og uansett kan ikke baseband nedgraderes.

Hvis telefonen er stjålet og anmeldt er den IMEI-sperret, du vil ikke merke det på annet vis enn at du ikke vil kunne ringe med den, men for å finne ut det må du først få den låst opp, noe du ikke får til foreløpig.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron