Iphone 4s kjøpt i Kina + simkort fra Onecall

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Iphone 4s kjøpt i Kina + simkort fra Onecall

Innleggav micwu89 » man 16.01.2012 20:21

Hei,

Kjøpte nylig en Iphone 4s i Kina, Beijing. Når jeg kom tilbake bestilte jeg et nytt mikro simkort fra onecall som har vært leverandøren min i en god stund. Etter å ha aktivert det nye simkortet får jeg opp en mld på tlf som lyder slik;

"The SIM card inserted to this iPhone does not appear to be supported. Only compatible SIM cards from a supported Carrier may be used to activate iPhone. Please insert the SIM card that came with your iPhone or visit a supported Carrier's store to recieve a replacement SIM card."

Jeg har både kontaktet onecall og apple support, men ikke fått den hjelpen jeg trenger. jeg her lest endel på dette forumet og på nettet om tilsvarende problem, men heller ikke lykkes.

Det rare er at søsteren min også kjøpte en iphone fra samme butikk, og med tele2 som leverandør har hun ikke hatt noen problemer med å aktivere simkortet. Jeg har også prøvd simkortet til en kompis jeg bor sammen med, han bruker netcom, og det funket også helt fint. han kunne ringe og sende mld fra min mob med sitt simkort.

Har også sjekket på instillingene på mobilen min, og inne på generelt-->om-->operatør--> så står det: carrier 11.0 - ut ifra hva jeg har lest på nettet så betyr det at mobilen min IKKE er låst til en annen operatør.

Skjønner ikke hva jeg skal gjøre for å løse dette her, og håper noen her på forumet kan gi meg det svaret jeg trenger. Takker for all hjelp jeg kan få! :-)

Mvh
micwu89
medlem i 147 måneder
 

Re: Iphone 4s kjøpt i Kina + simkort fra Onecall

Innleggav Haug » man 16.01.2012 20:57

Prøvd å koble tlf til itunes?
Prøvd ditt nye sim i tlf til søstra di?

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]