Mobilsvar iPhone 4S (Network Norway/OneCall)

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Mobilsvar iPhone 4S (Network Norway/OneCall)

Innleggav paaland » ons 16.11.2011 22:07

Har akkurat fått meg min første iPhone (4S). Sliter med å få lagt inn mobilsvarnummeret til Network Norway (samme som Onecall). I følge web sidene til NWN skal man:

Velg Mobilsvar og tast inn følgende kode:

**5005*86*+4747919191# og tast Ring ut.

Hvordan velger man mobilsvar?
Har forsøkt å ringe **5005*86*+4747919191# uten at det skjer noe.
Har forsøkt å restarte telefonen.

Noen tips?

Oppdatert: Fikk følgende svar fra Network Norway kundesupport:

Vi må bare beklage men denne funksjonen klarer ikke iphone 4s godta. Vi jobber med saken for å finne ut en funksjon for å kunne lagre mobilsvar på iphone 4s. En må midlertidig dessverre ringe manuelt til mobilsvar på +4747919191.


Det gjelder ikke bare iPhone 4S, men også iPhone 4 med iOS 5. Skal ikke være enkelt :)

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Mobilsvar iPhone 4S (Network Norway/OneCall)

Innleggav Cata » fre 10.02.2012 19:14

Er det noen som vet om de har klart å løse dette problemet ennå? Jeg klarer ikke få satt opp min iPhone 4 mot mobilsvarnummeret whatsoever, enda det tilsynelatende bare er 4s det ikke skal gå an på. Får fint kontakt med OneCalls mobilsvar hvis jeg ringer opp "direkte" så der er alt i orden, men får det altså ikke inn på mobilens svarerfunksjon, får kun SMS om innkommende meldinger.

(Det har strengt tatt liten praktisk betydning, men jeg blir irritert over å ikke få det til å virke.)

Er det virkelig bare 4s som har denne "feilen" og jeg som er stokk dum som ikke får det til, eller er samme problem gjeldende på iPhone 4? (Har iOS 5.0.1, så det skal være siste versjon programvare etter det jeg kan begripe.)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Mobilsvar iPhone 4S (Network Norway/OneCall)

Innleggav paaland » fre 10.02.2012 19:19

Apple har av en eller annen grunn fjernet muligheten til å legge dette inn manuelt på 4S. Det må gjøres via profiler som teleselskapet kan pushe ut. Som utvikler kjører jeg siste beta på iOS 5.1 og det virker forøvrig ikke det heller. Er en lang tråd på forumet til Apple om andre som sliter med dette også. Virker som om det kun virker for de store teleleverandørene som alt ligger inne, mens alle små og litt mer ukjente virker det ikke for.

Klag til Apple!

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Mobilsvar iPhone 4S (Network Norway/OneCall)

Innleggav Cata » lør 11.02.2012 17:14

paaland skrev:Apple har av en eller annen grunn fjernet muligheten til å legge dette inn manuelt på 4S.

Men det er ikke 4s jeg har, så da må det være operativsystemet som styrer det og ikke telefonmodellen?

....trekker siste kommentar - så nå setningen din nederst på første postingen. Min feil. :bitchin:

Har for øvrig sendt mail om dette til OneCalls kundesupport siden det på deres side bare står nevnt 4s. Apple er som kjent ikke så enkle å få tak i pr. mail og dette her vil jeg helst forklare skriftlig og ikke på telefon til en eller annen på kundesupporten hos Apple. Regner med at henvendelsen må gjennom noen ledd før den finner rett person som kan svare. (Tipper svaret blir noe i retning av "vil ikke" siden det kun er Telenor og Netcom som er deres "offisielle" teleioperatører i Norge.)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Mobilsvar iPhone 4S (Network Norway/OneCall)

Innleggav gvalstad » lør 11.02.2012 17:37

Funker fint med onecall og iPhone 4 og 3GS her. Begge med 5.01 og det fungerte med 5.0 også. Har laget en kontakt med nr *5005*86*+4747919191#

Edit: ser at nr i første post startet med ** Jeg har brukt bare * slik det et angitt på onecall.no
medlem i 191 måneder
 

Re: Mobilsvar iPhone 4S (Network Norway/OneCall)

Innleggav Cata » søn 12.02.2012 17:54

Hm, jeg har også brukt bare en * før 5005 (så ikke at det var 2 i første posten ettersom jeg også har brukt OneCall sin oppskrift) .

Merkelige greier. Jeg har imidlertid ikke laget meg noen kontakt med hele regla der. Må man det? Jeg trodde man "programmerte inn" mobilsvarnummeret i den "mobilsvarappen" som ligger fast under "Telefon". (App er et dårlig ord siden den ligger i standardoppsettet, men håper det skjønner hva jeg mener.)

Skal prøve å legge inn *5005 osv. i kontaktlista og se om det hjelper, mens jeg venter på svar fra OneCall. Takk for tipsene.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Mobilsvar iPhone 4S (Network Norway/OneCall)

Innleggav Cata » fre 17.02.2012 12:23

2. gangs svar fra OneCall etter at første svar jeg mottok gikk ut på at jeg skulle lagre mobilsvarnummeret i kontaktlista, noe jeg syntes var litt god dag mann økseskaft i forhold til spørmålet: hvordan få mobilsvarknappen til å gjøre det den skal.

Det er slik at det for tiden etter oppdatering av siste
programvare versjon av iphone så har knappen for personsvar
sluttet å fungere dessverre.
Det jobbe med en løsning for å få denne til å fungere.
Men per dags dato må du gjøre slik forrige kundebehandler har foreslått og
legge det inn som en kontakt dessverre.


Ergo: dings virker ikke. Ser også at det er umulig å kontakte Apple for å klage på dette siden iPhone kunder henvises til Telenor eller Netcom, avhengig av hvor man kjøpte telefonen. Tviler på at de er interessert i å svare på noe som angår OneCall. ;) (I og for seg ikke uventet siden Apple er en smule nazi på hvem som får selge deres produkter.)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Mobilsvar iPhone 4S (Network Norway/OneCall)

Innleggav paaland » fre 17.02.2012 12:27

"Før" så kunne man legge til mobilnummeret via *5000 kode, men det er vist fjernet. Uvisst av hvilken grunn. Kanskje paranoid sikkerhet eller noe sånt. Men nå må altså leverandøren ligge inn i databasen til iPhone/iTunes/Apple what ever. Telenor, Netcom osv ligger tydligvis der siden de virker. Kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig for One Call å få seg lagt til heller.

Det kan muligens løses via en provider profile også om One Call hadde laget en slik og distribuert den til sine kunder.

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Mobilsvar iPhone 4S (Network Norway/OneCall)

Innleggav gvalstad » fre 17.02.2012 13:09

Fungerte med ip4, ios5.01 og onecall for få dager siden.

Da må det være noe spesielt med ip4s.
medlem i 191 måneder
 

Re: Mobilsvar iPhone 4S (Network Norway/OneCall)

Innleggav Stette » ons 02.05.2012 2:02

Jeg har også OneCall og en iPhone 4S! Har nå prøvd utallige forskjellige kombinasjoner, uten hell.. Derimot skjedde dette:

1. Mistet all dekning (måtte ta en hard reset for å få deknigen tilbake)
2. Fikk plutselig opp Visual Voicemail under Telefonsvar (men den funker ikke)

Se bilde:

https://skydrive.live.com/redir.aspx?ci ... HjEJuYjfgo

Vet noen noe mer?
medlem i 172 måneder
 

Re: Mobilsvar iPhone 4S (Network Norway/OneCall)

Innleggav gvalstad » ons 02.05.2012 11:00

Har fått samme problem, men jeg har iPhone 4 og fw 5.01.

Irriterende.
medlem i 191 måneder
 

Re: Mobilsvar iPhone 4S (Network Norway/OneCall)

Innleggav Audun265 » fre 04.01.2013 1:05

Jeg har iphone 5 og det skjer heller ikke noe hos meg, noen som har funnet ut av dette nå?
Teit om det ikke går an å legge inn telefonsvar, når det er en egen funksjon..
medlem i 168 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]