Operatør opplåsing Telenor - blir ikke låst opp

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Operatør opplåsing Telenor - blir ikke låst opp

Innleggav Hysteria » man 24.10.2011 22:37

Heidu!

Har møtt på ett lite problem med min iphone 4 etter jeg bestemte meg å bytte operatør. Telefonen er kjøpt låst gjennom Telenor og når bindingstiden var over bestemte jeg meg å bytte til Tele2 pga. mobilregningene var noe høy.

Grunnet Tele2 klarte å sende meg feil simkort så ble det hele litt utsatt. Da jeg fikk nytt simkort levert i postkassen var nummeret mitt allerede flyttet fra Telenor til Tele2. Da kom jeg på at telefonen var operatørlåst og gikk dermed til en telefonbutikk å fikk dem til å ringe inn ettersom jeg nå selv var uten mulighet til å ringe.

Han i butikken fikk beskjed om at det kunne ta helt til tirsdag før telefonen ble låst ettersom dem da hadde erfart noe problemer. Dette var lørdag den 15. oktober.

Jeg lånte meg telefon på tirsdag for å ringe inn til kundeservicen til Telenor og fikk da ikke særlig mye mer info at telefonen skulle vært låst opp. Da jeg ble satt over til en stengte selfølgelig kundeservicen så ble ikke noe mer den dagen.

Ringte dagen etterpå og får da beskjed om at jeg må ha et aktivt Telenor-simkort i telefonen før den låser seg opp. Okey, dette var litt rart tenkte jeg iogmed at jeg har låst opp en iphone 3gs før uten å måtte gjøre dette. Jeg skaffet meg dog ett ringkontant-simkort fra Telenor for å teste ut dette, men også her gikk det ikke.

Da jeg ringte dagen etter der fikk jeg beskjed om at dette ikke var behov for. Etter mye frem og tilbake ble jeg fortalt at telefonen endelig skulle være låst opp...men også nå fungerte den ikke.

Nå jeg ringte sist, som var fredag forrige helg, ble jeg da fortalt at Telenor hadde erfart problemer med Apple og dem ikke visste når dette problemet løste seg.


Jeg har gjennopprettet telefonen et titals ganger, både til ny enhet og fra tidligere sikkerhetskopi...med forskjellige simkort og ingenting viser seg til å fungere. Telefonen aksepterer KUN Telenor-simkort.

Noen tips til hva jeg kan gjøre? Alternativt andre som også har samme problemet? (At det faktisk er Apple som er problemet?).
Har nå vært uten telefon i over 1 uke og jeg begynner å bli rimelig irritert av Telenors kundeservice.
medlem i 206 måneder
 

Re: Operatør opplåsing Telenor - blir ikke låst opp

Innleggav FireFox » ons 26.10.2011 12:22

Hei.

Konas 3GS opplever det samme. Skiftet til Ludo, og i går skulle alt være ok.
Det viser seg at IMEI nr. ikke hjelper i TeleHOR systemet. De sier dette er et problem Apple må løse, og Apple sier TeleHOR må løse det. Jeg snakker nå om opplåsning av "ikke låst" telefon....da det ikke er no automatikk i utgang av bindingstid. Konas tøff er 2 år...minst.

Snakket med Apple, men de har ikke noe support-telefon for slikt, bare support ihht. kjøp. ;-) he he. De sier dette må Telenor fikse. Så enkelt sagt, we're fucked!!!! (Og ingen ser ut til å ville ta i problemløsningen)

Dette problemet bør nok få spalteplass før noe skjer. Tipser avisene om elendig kundeservice og vilje til å hjelpe kunden, så lenge det ikke omfatter så mange (Norge er jo et lite land) så driter de i det. iPhone skal jo helst selges med abb. ,og skiftes ut når ny kommer på marked.

Selv har jeg vært "Mac"-mann i noen år nå.
Det eneste jeg sitter igjen med er en fantastisk start(!), men ser nå mere og mere over på konkurrenten Samsung.
Apple er jo det nye Windows...mere og mere problemer dukker opp.

Fra kvalitet til kvantitet på få år!



Edit: Snakket med et annet menneske hos Telenor. Fikk en "workaround" som jeg skal prøve. Ved suksess kommer løsning.

YES!!
Dette fixet det for kona's mob.

1. Ringte TeleHOR igjen og fortalte om utfordringen.
2. Representanten fra TeleHOR gjorde nok noe på data'n sin,
og jeg fikk beskjed om å vente 5-10 min.
3. Koblet så iPhonen til iTunes som den synkes med til vanlig (kona's mac)
4. Fikk beskjed om at telefonen måtte Aktiveres før synk.
5. På telefonen stod en melding om Aktivisering...trykket på denne og ventet noen min.
6. Da (før synk) kom den nye operatøren opp på tlf'n.
7. Sikkehetskopierte....koblet fra...nå er alt ok!

Håper dette hjelper deg/dere.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Operatør opplåsing Telenor - blir ikke låst opp

Innleggav fluggu » tor 27.10.2011 17:27

Hadde samme problem med Djuice idag. Ringte å ba de bryte operatørlåsen men skyldte på at apple hadde et problem og at de ikke hadd hørt noe nytt om dette siden forrige uke. Ringte deretter Telenor der jeg møtte en hyggelig dame som sa: "bare gjennopprett telefonen i itunes om 5-10 minutter så er allt i boks." gjorde dette og vips så funket allt som det skal. Virker ikke som apple har noe problem lenger, men at djuice har et problem. Siden djuice og Telenor i og for seg er omtrent samma selskap satset jeg på at telenor kunne hjelpe meg og det kunne de. Det tok faktisk bare 2 minutter å komme igjennom også i forhold til 15 min hos djuice.

Takk Telenor!!
medlem i 175 måneder
 

Re: Operatør opplåsing Telenor - blir ikke låst opp

Innleggav Hysteria » man 31.10.2011 18:33

Takker for svar folkens, however...jeg føler jeg har prøvd det som dere skriver.

Egentlig har jeg prøvd "alt" som kan prøves. Jeg har tillogmed skiftet maskin, skiftet apple-id, lastet ned ny installasjonsfil til iphone, prøvd med gammelt og nytt simkort, prøvd med aktivt telenor simkort, ny og gammel sikkerhetskopi, ny installasjon osv osv.

Nå sist satt jeg i telefon med Telenor kundeservice i over 1 time for så å bli fortalt på slutten at dette ikke var lenger deres ansvar.

Har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har gjennopprettet telefonen og hvor mange ganger jeg har blitt fortalt "vent 5-10minutter".

Jeg har vært kunde i Telenor siden 98, hatt samme nummeret også faktisk, men den erfaringen jeg sitter igjen med Telenor her veier opp for alle de årene! Over 2 uker uten telefon nå... flott!
medlem i 206 måneder
 

Re: Operatør opplåsing Telenor - blir ikke låst opp

Innleggav johnd24 » lør 19.11.2011 8:15

Du og jeg har motsatt problem. Min 32 giga iPhone 4 er låst til tele2... vil gjerne ha min på telenor. Hvilken iPhone 4 har du? 32 eller 16? Jeg får ikke bytta min på tele2 fordi de nekter. med mindre jeg betaler et stort gebyr.. noe jeg ikke vil akuratt nå... da jeg er en person som er på friår fra skole og trenger penger svært mye!
medlem i 165 måneder
 

Re: Operatør opplåsing Telenor - blir ikke låst opp

Innleggav Haug » lør 19.11.2011 13:18

Tele2 åpner ikke tlf føre bindingstiden er over.
Så hold dere vekk ifra Tele2.

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Operatør opplåsing Telenor - blir ikke låst opp

Innleggav Dorkfish » lør 19.11.2011 13:42

Vil gjerne bekrefte det Haug skriver her! Tele2 skal ha flere tusen kroner for å låse opp telefonen selv om du beholde abonnementet.

Hold dere unna Tele2!!!

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Operatør opplåsing Telenor - blir ikke låst opp

Innleggav johnd24 » lør 19.11.2011 22:34

Jepp er riktig det. Men jeg skal nok finne en mulighet for det ;). Men neste gang vet jeg det. Kjøpte en galaxy s2 før sommer og den var med tele 2 men ikke låst, bare iPhone som var det vist :P. Men iPhone er mer til mp3 enn mobil for meg akuratt nå, må få til en jailbreak eller noen folk kan åpne den uten jailbreak, da bruker jeg twillingsim med andre simkortet slik jeg har muligheter å bli ringt opp på iPhonen når jeg ikke har den andre med meg, feks på trenings senter og andre type ting jeg ikke gidder å ta med mobilen, men da elsker jeg å dra med iPhonen rundt fordi det er en genial musikk spiller :P
medlem i 165 måneder
 

Re: Operatør opplåsing Telenor - blir ikke låst opp

Innleggav wellendorf » lør 19.11.2011 23:26

At folk kan være såmdumme å bli lokket til tele2 med billig I4s er helt uforstålig! Tele 2 er et drittselskap
medlem i 164 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]