Iphone 4 kjøpt i england. låse opp norsk sim kort

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Iphone 4 kjøpt i england. låse opp norsk sim kort

Innleggav bebe12 » lør 22.10.2011 20:35

Kjøpte ny iphone 4 for 1 måned siden i england, siden den forrige jeg hadde ble stjelt. Fram til nå har jeg hatt O2 kontantkort på telefonen. Bestilte nytt sim kort og har nå kommet hjem. Har låst opp sim kortet, men står ingen tjeneste. Med sim kortet jeg fikk, så sto det at jeg måtte ringe inn for å få aktivert dette simkortet. Noen som vet om en måte å aktivere dette nye simkortet før mandag? Network norway har selvfølgelig stengt nå i helga både via telefon og når jeg skulle sperre forrige simkort via epost så fikk jeg ikke svar før etter helgen..

Noen som vet? :-)
medlem i 182 måneder
 

Re: Iphone 4 kjøpt i england. låse opp norsk sim kort

Innleggav Mac-grazy » lør 22.10.2011 20:54

Håper du har kjøpt en ulåst telefon? Hvis ikke har du ett problem?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Iphone 4 kjøpt i england. låse opp norsk sim kort

Innleggav Dorkfish » lør 22.10.2011 21:04

Er telefonen ulåst må du uansett får simkortet aktivert av operatør. Må nok bare vente til de åpner.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Iphone 4 kjøpt i england. låse opp norsk sim kort

Innleggav bebe12 » lør 22.10.2011 21:47

Kjøpte bare telefonen og ikke noe abenoment i apple butikken. Gikk bare inn på en telefon butikk og kjøpte et kontant etterpå. Leste På nettet før jeg kjøpte, at det nå er mulig å kjøpe iphone i andre land deriblant england uten binding. Står på en lapp jeg fikk med det nye norske simkortet at det måtte aktiveres ved å ringe inn, så regner med det bare er å vente til mandag :)

I værste tilfelle. Jailbreaking? Gjennopprettet telefonen med den gamle på norsk macbook air hvis det har noe å si?
medlem i 182 måneder
 

Re: Iphone 4 kjøpt i england. låse opp norsk sim kort

Innleggav Sparkly » man 14.11.2011 15:11

om man kjøper iphone i england må man spesifisere at man skal reise og bruke utenlandsk sim med den etterhvert?
medlem i 154 måneder
 

Re: Iphone 4 kjøpt i england. låse opp norsk sim kort

Innleggav bebe12 » fre 18.11.2011 21:36

Kjøpte min litt på impuls kjøp ettersom jeg mistet min på fylla tur her henne. Var klar på å evt jailbreake den når jeg kom hjem(selv om jeg studerer her henne).. Tok en tur hjem for noen uker siden og med norsk simkort(network norway) og engelsk kjøpt iphone 4 uten noen form for tillegg, så funget dette utmerket!
medlem i 182 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]