Låser Tele2 opp iPhone?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Låser Tele2 opp iPhone?

Innleggav freddjoh » søn 16.10.2011 23:32

Har byttet til meg en iPhone 4 idag, og funnet ut at denne er låst til Tele2. Jeg bruker ikke Tele2 selv og har ingen planer om det heller. Hvordan er det å få dem til å låse den opp for meg? Har jeg noe sjanse uten å betale en formue eller bør jeg selge denne til noen som bruker Tele2?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Låser Tele2 opp iPhone?

Innleggav HEFJELLS » man 17.10.2011 2:27

Har du mulighet så kontakt h*n som eide tlf før og få vedkommende til å låse opp tlf. H*n setter sitt simkort i tlf og ringer Tele2 og får fjernet operatørlåsen. Skulle det være noe gebyr bør "selger" dekke det. Mulig du kan ringe selv til Tele2 å få den opplåst. Går du inn på iPhonen og velger Innatillinger>Generelt>Om vil du finne b.la. IMEInr og div. annet. Tror du kommer inn på tlf uten simkort.
medlem i 163 måneder
 

Re: Låser Tele2 opp iPhone?

Innleggav krokan » man 17.10.2011 7:22

Det er forrige eier som bør ordne opp i dette. I motsetning til andre operatører så låser ikke Tele2 opp telefonene gratis før bindingstiden er ute. Tele2 må også kontakte Apple manuelt slik at det tar uker og muligens måneder før telefonen blir låst opp.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Låser Tele2 opp iPhone?

Innleggav freddjoh » man 17.10.2011 7:54

Vet dessverre ikk hvem som var forrige eier, da han jeg fikk den av hadde fått den i en byttehandel også. Får ringe til Tele2 og se om de er interessert i å være hjelpsomme for meg idag.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]