Fant iPhone på bussholdeplass

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Fant iPhone på bussholdeplass

Innleggav iamroar » tor 13.10.2011 11:52

Hei!

En venn av meg fant en iPhone på bussholdeplass og ønsker å finne ut hvem den som er eieren. Han har ringt til Telenor, Netcom og noen andre leverandører uten å finne ut av det. Har dere noen tips?

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Fant iPhone på bussholdeplass

Innleggav KnethJensen » tor 13.10.2011 12:00

For det første så må jeg si at du har en god venn som er såpass ærlig! Han burde ta ut simkortet og se hvilkeen operatør tlf har. Så ringe og oppgi koden på sim. Ex Telenor burde kunne finne ut av det. Om ikke så gå til politiet. Da blir det finnerlønn :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Fant iPhone på bussholdeplass

Innleggav lmh1 » tor 13.10.2011 12:01

http://support.apple.com/kb/HT1267?viewlocale=no_NO

Kanskje sette ut en plakat eller levere telefonen til politiet?

Hvis du ikke finner ut av det. Forhåpentligvis vet personen hva et av disse nummerne er.
medlem i 168 måneder
 

Re: Fant iPhone på bussholdeplass

Innleggav kolby » tor 13.10.2011 12:01

Jeg antar at den er låst og at han ikke får ringt et nummer på den. Hvilken by er det snakk om? Kanskje noen her har en venn som har mistet iPhonen sin, uten å vite at det skjedde på en bussholdeplass.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Fant iPhone på bussholdeplass

Innleggav iamroar » tor 13.10.2011 12:45

Det var ikke sim-kort i mobilen da han fant den. Men burde det ikke gå greit å bruke IMEI-nr? Uten å være 100% sikker tror jeg at det var Stavanger han fant mobilen, skal spørre han.

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Fant iPhone på bussholdeplass

Innleggav TheRealChristoffer » tor 13.10.2011 12:55

Opratørne kan søke etter imei ja.
Telenor, chess og netcom har solgt iphone. Og apple

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Fant iPhone på bussholdeplass

Innleggav Mari3us » tor 13.10.2011 13:03

Sett inn en annonse i lokalavisa :)

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Fant iPhone på bussholdeplass

Innleggav iamroar » fre 14.10.2011 10:40

Fant ut av denne var låst til AT&T, så vi skal ringe til dem eller Apple Support Americas og sjekke videre.

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Fant iPhone på bussholdeplass

Innleggav hanzk » fre 14.10.2011 11:35

AT&T har vel mest sannsynlig solgt den til en amerikaner i sin tid, så det er neppe til stor hjelp..
En "privat-importert" telefon uten sim-kort blir vanskelig å spore, men riktig eier vil kanskje kune bevise seg ved å kjenne låse-kode, eller beskrive hva som ligger inne på telefonen? Tenker en annonse på lokal facebook-side, eller lokalavis er det beste man kan gjøre. Hjelper ikke det, synes jeg faktisk ikke det er finners ansvar å nedlegge dagevis med arbeid for å finne eieren. Men det viser bra karakter :)

Brukerens avatar
medlem i 161 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]