Iphone 3GS, OneCall og tethering i utlandet

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Iphone 3GS, OneCall og tethering i utlandet

Innleggav stiftemaskin » man 26.09.2011 12:01

Hei,

Kom nettopp hjem fra noen dager i Sverige. Hadde med meg IPhone og Macbook pro og testet ut internett-deling/tethering, noe som funket fint. Og ja, jeg vet at dette er veldig dyrt! ;-)

Det jeg lurer på er; jeg surfet stort sett med bildevisning av for ikke å dra opp MB'ene, men fikk allikevel en ganske frisk sum i løpet av et par dager. Når jeg kikker på spesifisert regning ser jeg at jeg har fått oppført lik datamengde en rekke ganger etter hverandre. 9.8MB til samme pris hver gang. (Her er det f.eks 5 minutter mellom hver gang jeg tydeligvis har vært oppkoblet).
Jeg har kontaktet OneCall hvor jeg spurte om det var en minstesum hver gang jeg koblet meg på, men fikk dette svaret:
"Det finnes ikke noen minstebeløp i utlandet på hvor mye man skal bruke. Men det ser ut til at du kan ha brukt den samme tjenestene flere ganger, eller at den rett og slett har lagt ditt internettbruk opp i flere intervaller på 9,8 mb.

Men som sagt, det er ingen minstebeløp på hvor mye man må bruker hver gang man er på nett i utlandet."


Vet noen her om Iphone legger opp intervaller? Eller har noen vært borte i lignende?

S
medlem i 150 måneder
 

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]