Dinael skrev:Hvis du blir fakturert for masse trafikk skulle jo det være et tegn på at det fungerer =P
Hvis du derimot ikke kommer deg på nett ville jeg dobbelsjekket mobildatainstillingene dine og se om de stemmer overens med operatøren din (Netcom) sine innstillinger.
Har mobildata fungert tidligere eller har den aldri fungert?
ronnyo skrev:MMS mottas og sendes på mobildatanettverk (pakkedata). Så hvis du slår av mobildata får du ikke mottatt eller sendt MMS.
ronnyo skrev:Høres snodig ut dette. Har du snakket med NetCom og fått de til å restarte mobildata på abonnementet ditt?
Dataroaming skal stå på om du ønsker å bruke MMS/Internett/Mail mens du er i utlandet. Står ikke dette på vil ikke mobilen koble seg opp på mobildata på det nettet du benytter i utlandet.
Du bruker mobildata når du benytter internett, henter/sender mail osv på din iPhone. Om du da ikke bruker WiFi.
MMS bruker også mobildata men du logger deg på en annen NetCom server enn ved internett bruk.
Du tenger ikke ha på 3G for å benytte mobildata. Har du forsøkt uten? Det går bare ganske mye tregere.
At du ikke ser 3G symbolet på klokkelinjen, kan skyldes at du er i et område uten 3G dekning, men synes det høres litt suspekt ut at du aldri får det opp. Kan være noe feil med mobilen eller som nevnt hør med NetCom om de kan restarte mobildata på abonnemenetet ditt.
Returner til Operatører og abonnementer
Registrerte brukere: Google [Bot]