Datapakke Netcom

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Datapakke Netcom

Innleggav monken » tir 09.08.2011 22:35

Kjøpte min iphone 4 ved lansering hos netcom med abbonomentet flexitalk og en surfepakke "hele tiden (fri bruk)"

har brukt internett en hel del denne uka og sendte en melding til netcom for å sjekke om jeg hadde godt over min "grense". fikk svar at jeg hadde 450mb igjen.

har netcom lov å endre på tillegspakkene mine uten å gi besked?
medlem i 177 måneder
 

Re: Datapakke Netcom

Innleggav Smaila » tir 09.08.2011 23:32

Ser ut til at de har endret navnet på surfepakkene, se her: https://netcom.no/tjeneste/surfepakke-privat
Ut i fra medium abonnementet kan det se ut til at du har 450mb igjen av kvoten på 8gb...
medlem i 165 måneder
 

Re: Datapakke Netcom

Innleggav ageNine » ons 10.08.2011 1:10

Ja, de har lov til å endre på pakkene uten å si ifra, tydeligvis. Isåfall sier de fra på en ufattelig dårlig måte.

Var det samme med Djuice for et par år siden. Jeg hadde et abonnement som het Djuice Nonstop hvor jeg kunne sende så mye meldinger jeg ville. En dag når jeg gikk innom Spaceworld fikk jeg beskjed om at Djuice Nonstop ikke fantes lengre og at jeg måtte benytte meg av et vanlig abonnement med en sms-tilleggspakke.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Datapakke Netcom

Innleggav ufarlig » ons 10.08.2011 8:50

Ta det heelt med ro :D

Du har ubegrenset surf. Men etter 8 GB så settes hastigheten ned til 120kbit resten av fakturaperioden. Når ny periode starter får du en ny kvote på 8 GB. Du blir altså ikke fakturert noe mer enn de faste 249 per måned.

Dette er akkurat det samme som du hadde når du tegnet abonnementet MEN; da hadde du bare 6 GB ;) ikke 8. Hvis du vil kan du PMe meg med telefonnummeret ditt så kan jeg se om du enda har 6GB-kvoten eller om de har oppgradert deg til 8GB-kvoten :)

og for å svare til ageNine:

Du kunne glatt ha fortsatt å ha Djuice non-stop så lenge du ville. Men du kunne ikke oppgradert abonnementet for å kjøpe ny telefon - DA hadde du derimot blitt tvunget til å gå over til løsningen de hadde foreslått.
Så skal det sies at du sikkert hadde grisedyre minuttpriser på nonstoppet og den andre løsninga hadde gagnet deg totalt. Operatørene går da ikke OPP i pris (utenom Tele2 og OneCall da ;) )
medlem i 195 måneder
 

Re: Datapakke Netcom

Innleggav ageNine » ons 10.08.2011 13:36

ufarlig skrev:og for å svare til ageNine:

Du kunne glatt ha fortsatt å ha Djuice non-stop så lenge du ville. Men du kunne ikke oppgradert abonnementet for å kjøpe ny telefon - DA hadde du derimot blitt tvunget til å gå over til løsningen de hadde foreslått.
Så skal det sies at du sikkert hadde grisedyre minuttpriser på nonstoppet og den andre løsninga hadde gagnet deg totalt. Operatørene går da ikke OPP i pris (utenom Tele2 og OneCall da ;) )


Helt klart. Var helt vilt å ringe med det abonnementet, men det var mange år siden og var i en periode hvor jeg tekstet ufattelig mye. Glatt 2000 meldinger ++ i måneden.
Men jeg skulle kjøpe meg ny telefon og ville kjøpe telefonen med samme abonnementet. Antok at det ikke gikk an.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]