SMS og anrop via Skype?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

SMS og anrop via Skype?

Innleggav els » man 08.08.2011 23:55

Hei!

Fått ordnet meg med en Iphone 4 med netcom fastpris data. Månedsprisen er på 349. Det jeg lurer på er om jeg kan kjøpe meg et skype abonoment ved siden av og kjøre alle anrop og sms gjennom skype? Jeg har dekning til 3g nettet hele tiden så dekning vil ikke være så stort problem ;) Men bruker jo selfølegelig mobilnett i områder uten dekning :)

Grunnen til at jeg lurer er fordi min snille mor betaler abonomentet og hun betaler det så lenge det holder seg rundt 350 :)

Er dette mulig?
medlem i 170 måneder
 

Re: SMS og anrop via Skype?

Innleggav ageNine » tir 09.08.2011 1:12

Bare for å oppsummere riktig:

Du har NetCom Fastpris Data abonnement som koster 349,- i måneden og moren din betaler det så lenge du holder deg innenfor +/- 350,- kr? Og du vil holde deg rundt denne prisen?

Mitt svar er da at du absolutt burde gå for et Skype abonnement. Hvis du sender et par meldinger og tar noen telefon samtaler vil du fort komme opp i 400,- kr++ hvorav din mor ikke lenger vil betale regningen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: SMS og anrop via Skype?

Innleggav els » tir 09.08.2011 10:46

Det vil da si at dette er fullt mulig og gjøre over 3g nettet?
medlem i 170 måneder
 

Re: SMS og anrop via Skype?

Innleggav ageNine » tir 09.08.2011 16:42

Sikkert noen som kan konfirmere dette ettersom jeg ikke har prøvd på telefonen.
Vet at det går an på maskin iallefall. Hvorfor ikke ringe og sende meldinger fra telefonen din isteden? Da kan du bruke de pengene Skype abonnementet kostet og gi til moren din så hun sitter igjen med 350kr å betale.

Du får applikasjoner til iPhone hvor du kan ha oversikt over forbruket ditt. Prøv å søk i AppStore etter "Faktura" eller navnet på leverandøren din. Da får du en noenlunde oversikt over forbruket ditt.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: SMS og anrop via Skype?

Innleggav wellendorf » tir 09.08.2011 21:31

Når IOS 5 slippes til høsten vil du kunne bruke Imessage som sender gratis sms/mms til alle Iphoner med IOS5. Dette er jo genialt.

Hva med Viber? De fleste i min krets bruker ihvertfall dette.
medlem i 163 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]