Ugyldig simkort

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Ugyldig simkort

Innleggav hkluft » man 18.07.2011 11:29

http://bildr.no/view/929925

Får opp denne feilmeldingen i iTunes med min iPhon3GS. Er ulåst telefon, aktivert simkort fra Telenor(telefon opprinnelig med netcom) men får ikke noe signal etter at jeg taster inn sim-kode. Noen som vet hva som kan være galt?
medlem i 161 måneder
 

Re: Ugyldig simkort

Innleggav ivan_danko » man 18.07.2011 14:37

Har du brukt simkort fra andre operatører enn NetCom i denne telefonen tidligere? I utgangspunktet så virker det som at du nylig har byttet operatør, men at telefonen din ikke er låst opp enda.
medlem i 184 måneder
 

Re: Ugyldig simkort

Innleggav hkluft » man 18.07.2011 23:01

Fikk den av en venn, og han har brukt Netcom hele tiden. Men, bindetiden er passert, så da skal vel det gå med alle sim-kort(?)
medlem i 161 måneder
 

Re: Ugyldig simkort

Innleggav asbjotve » man 18.07.2011 23:09

At bindingstiden er gått ut betyr ikke automatisk at telefonen er opplåst. Siist jeg hadde en mobil med bindingstid, låste jeg den opp ved å ringe operatørens kundeservice (i ditt tilfelle... vil det være netcom siden det har vært brukt tidligere).

Det er nemlig ikke slik at telefoner blir automatisk låst opp uten å gi beskjed om det til operatører, selv om bindingstiden er gått ut... såvidt jeg vet.
medlem i 179 måneder
 

Re: Ugyldig simkort

Innleggav Pluss1 » ons 20.07.2011 12:43

Så da hjelper det ikke med Cydia og ultrasn0w heller, eller er det et samtaleemne som er på kanten av hva en kan føre her?
medlem i 194 måneder
 

Re: Ugyldig simkort

Innleggav StickyIcky » ons 20.07.2011 14:23

Pluss1; Det er ikke vits å gjøre det vanskelig når det er så enkelt som å ringe NetCom.
medlem i 179 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere