Onecall mms-feil..?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Onecall mms-feil..?

Innleggav flabb » ons 04.05.2011 8:23

Noen flere som har onecall og mms-problemer? Har akkurat byttet fra chess. Får internett til å fungere, og har lagt inn data som beskrevet på hjemmesidene til onecall (http://onecall.no/kundeservice/iphoneoppsett.php)....
MEN det fungerer med mms HVIS jeg skrur på DATAROAMING...??? Ihvertfall de fleste gangene... Noen som har en løsning?

EDIT: Snakket med onecall, og man MÅ ha på dataroaming. Det fungerer sånn passe nå, ikke hver gang, men de fleste gangene... :-/ Kundesrevice sa også at det KUNNE hjelpe for noen (?) iphone4 å ha blankt felt i "maks mms størrelse" i innstillingene...så om andre har problemer prøv å gjør det, og ha alltid på roaming..

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Onecall mms-feil..?

Innleggav gvalstad » ons 04.05.2011 9:51

Jeg har ikke dataroaming på, men mms fungerer.
medlem i 190 måneder
 

Re: Onecall mms-feil..?

Innleggav flabb » ons 04.05.2011 10:33

Men fungerer det når du er i telenor (eller netcom) sitt nett?
Network norway er "hjemmenettet" til onecall, så her går det nok uten roaming. Med roaming menes en annen operatørs nett. Du kan jo sjekke:)?
Jeg har valgt telenor som operatør da det som oftes er best dekning hos de (der jeg befinner meg ihvertfall)..

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Onecall mms-feil..?

Innleggav gvalstad » ons 04.05.2011 12:23

Fungerer i Telenornettet.
medlem i 190 måneder
 

Re: Onecall mms-feil..?

Innleggav JasKo » lør 07.05.2011 17:40

Funker hverken med eller uten dataroaming. Ikke i NN sitt nett, eller telenor sitt nett... Lite irriterende altså. :(

Må prøve det der med størrelse.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron