Tvillingkort

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Tvillingkort

Innleggav Ignifer » lør 19.03.2011 23:26

Har nå bestilt meg iPhone4 og trenger derfor ett microsim.
Men jeg har lyst til å kunne fortsette å bruke min gamel mobil (Sonim) på jobben enda.
Er det mulig å kunne bestille et microsim som er "tvilling" med mitt gamle simkort?
medlem i 164 måneder
 

Re: Tvillingkort

Innleggav HEFJELLS » søn 20.03.2011 3:51

Det tror eg. Ta kontakt med ditt tlf selskap og hør. Det som er litt dumt med tvilling er at når noen sender deg meldinger vil du bare få dem på det orginale simkortet. Med andre ord: Hvis iPhone simkortet er et tvillingkort vil alle sms-er og mms-er komme til din gamle tlf. Men alle samtaler vil komme vil komme til begge.(eller den som er påslått)
medlem i 164 måneder
 

Re: Tvillingkort

Innleggav gvalstad » søn 20.03.2011 9:07

HEFJELLS skrev:Med andre ord: Hvis iPhone simkortet er et tvillingkort vil alle sms-er og mms-er komme til din gamle tlf.

Dette stemmer ikke helt. Du vil i det minste få sms på begge telefonene.
medlem i 191 måneder
 

Re: Tvillingkort

Innleggav Ignifer » søn 20.03.2011 10:23

Ja, trur jeg skal kunne få sms på begge kortene...
Men nå har det seg sånna tt jeg har fri mobil fra jobben.. gratis mobil, og betalt regning..
Så da spørs det om kontoristen vår går med på å skaffe ett tvillingkort som jeg kommer til å bruke kun privat da.. Men vi får se
medlem i 164 måneder
 

Re: Tvillingkort

Innleggav HEFJELLS » søn 20.03.2011 20:40

Hadde tvilling hos Chess for et 2-3 år siden. Når begge tlf var påslått og lå ved siden av hverandre ringte begge to. Fikk eg sms kom den bare til den tlf som hadde "hoved"kortet men ikke til tvillingkortet. Fant dette hos Chess nå:
Tvilling
Ved innkommende samtaler til ditt hovednummer, vil begge telefonene ringe samtidig. Innkommende SMS vil også mottas på begge telefoner. Ønsker du imidlertid å kun motta SMS på hovednummer, kan kundeservice hjelpe med dette. Det beste du kan gjøre er ta kontakt med ditt teleselskap, da får du riktige svar.
medlem i 164 måneder
 

Re: Tvillingkort

Innleggav gvalstad » søn 20.03.2011 21:07

Hadde også hos Chess i de 3-4 siste år og fikk alltid sms på begge telefonene. Samme med onecall nå (trilling med sms på alle kort)

Ellers enig, snakke med din operatør.
medlem i 191 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere