Netcom Bruddgebyr + Leasinggebyr?

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: Netcom Bruddgebyr + Leasinggebyr?

Innleggav edo » man 28.02.2011 17:30

Hei!

Jeg vil bare fortelle at jeg, etter 5 mnd med brev og eposter til Netcom, har fått medhold i Brukerklagenemda på nettopp det samme som du beskriver her.

Jeg sa opp et iTalk Large abbonement 2 mnd etter at jeg kjøte iPhone 4. De skulle ha nesten 1000 kr ekstra. Fikk to forklaringer, den ene slik du beskriver, den andre at det var en ekstra månedsavgift.

Jeg fikk som sagt medhold i nemda på at de ikke har krav på noe annet en bruddegbyr ( minus 1/12 pr mnd du har betalt).

Det kan virke som om dette har vært normal praksis for mange kunder og jeg valgte derfor å kjøre saken helt til brukerklagenemda for å få en slags dom i saken slik at Netcom ikke krever inn dette ekstra snikgebyret. Netcom har imidlertid, i min sak, sagt at de kommer til å endre abbonementsvilkårene til å si at man i tillegg til bruddgebyr må betale en ekstra månedsavgift.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Netcom Bruddgebyr + Leasinggebyr?

Innleggav ufarlig » man 28.02.2011 18:50

jepp bra jobba.

De endrer abo vilkårene sine, og skrur prisen opp med 100 kr/mnd på iTalk large ;)
medlem i 195 måneder
 

Re: Netcom Bruddgebyr + Leasinggebyr?

Innleggav edo » man 28.02.2011 21:14

Hehe, ja da skal eg ta på meg skylda for det ;)

Men jeg må si at det er bedre at de endrer abbonemententsvilkårene slik at de faktisk har rett til å kreve de gebyrene ved oppsigelse, enn at de gjør det UTEN å ha grunnlag for det.

Forøvrig vil en slik endring av vilkår ikke kunne ha umiddelbar tilbakevirkende kraft uten at kunden først har fått opplyst om endringen minst 1 mnd i forveien.

Det som også kommer ut av denne saken er jo at alle som har opplevd det samme (mest sannsynlig uvitende), vil ha krav på å få penger tilbake fra netcom.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Netcom Bruddgebyr + Leasinggebyr?

Innleggav abil » ons 06.04.2011 0:56

Har sagt opp abb. mange ganger og har alltif måtte betale en ekstra mnd. Så jeg ringte og klaga etter og ha lest at en på amobil hadde fått medhold.Da fikk jeg beskjed om at jeg kunne få igjen de pengene med da kunne netcom få meg til og betale tilbake alle de mnd jeg hadde sluppet og betale. Her er svaret jeg fikk:

Vi beklager at det har tatt noe tid å få tilbakemelding på dette. I forhold til denne saken, så stemmer det at du har blitt belastet noe ekstra i henhold til de endringer som nå har kommet.Du har imidlertid ikke blitt belastet i henhold til punkt 13 i NetComs avtalevilkår: "Dersom en Kunde bryter forutsetningene, jf. bl.a. pkt. 2 siste setning i Abonnementsavtalen, for inngåelse av denne avtalen (f.eks. ved å bryte avtalen mer enn én gang), forbeholder NetCom seg retten til i tillegg til bruddgebyret, å fastholde Abonnementsavtalen og kreve betaling av abonnementsavgiften ut bindingstiden (dvs. antall gjenstående mnd x abonnementsavgiften iht. inngått avtale). For grovere tilfeller av misbruk forbeholder NetCom seg i tillegg til dette rett til å kreve erstattet fra kunden sitt fulle økonomiske tap, dvs. det resterende fortjenestetap for bindingstiden."Vi kan altså refundere de månedsavgifter du kan ha blitt fakturert for mye, men forbeholder oss da retten til å belaste deg tilsvarende i henhold til ovennevnte vilkår. Vennligst bekreft om du ønsker dette.

Men de kan jo ikke gå tilbake og be meg betale tilbake dette da jeg har betalt bruddgebyret alle ganger jeg har sagt opp abb.?
medlem i 192 måneder
 

Re: Netcom Bruddgebyr + Leasinggebyr?

Innleggav wellendorf » ons 06.04.2011 6:02

Klart de kan!

Men det var en utrolig frekk måte å gjøre det på ;) (fra netcom sin side)
medlem i 164 måneder
 

Re: Netcom Bruddgebyr + Leasinggebyr?

Innleggav ufarlig » ons 06.04.2011 9:59

Det må jeg innrømme var en litt cocky framgangsmåte.

Men det er rett som han over meg sier; det kan de. De har sikret seg alle veier i vilkårene (som man skriver under på)
medlem i 195 måneder
 

Re: Netcom Bruddgebyr + Leasinggebyr?

Innleggav abil » tor 07.04.2011 9:46

Så det betyr at de når som helst kan gå 2 år tilbake og si at jeg skal betale tilbake de gangene jeg har brutt abb.?
Mener jo at om de ikke sier noe når jeg bryter abb og betaler bruddgebyret så skal den saken være ute av verden.?
medlem i 192 måneder
 

Re: Netcom Bruddgebyr + Leasinggebyr?

Innleggav JasKo » tor 07.04.2011 13:04

Jeg ga opp netom for enge siden, nettopp pga dette.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Forrige

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]