Er det noen måte og finne ut om iphone4 har operatørlås

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Er det noen måte og finne ut om iphone4 har operatørlås

Innleggav janhab » lør 22.01.2011 20:59

Hei. Jeg lurer på om hvordan jeg finner ut om min iphone4 er låst til telenor ? Jeg har prøvd og skrive inn IMEI nr på telenors nettsider men får da denne meldingen opp.

Vi finner ikke operatørlåskode til det IMEI-nummeret du tastet inn. Sjekk om telefonen er eldre enn 12 måneder eller om telefonen er låst til en annen operatør.

Telefonen skal være med binding til Telenor, så jeg skjønner ingen ting.

Kan noen hjelpe meg her?

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Er det noen måte og finne ut om iphone4 har operatørlås

Innleggav gvalstad » lør 22.01.2011 21:05

Prøv ett annet simkort eller ring Telenor
medlem i 190 måneder
 

Re: Er det noen måte og finne ut om iphone4 har operatørlås

Innleggav ivan_danko » søn 23.01.2011 1:09

janhab skrev:Sjekk om telefonen er eldre enn 12 måneder


Du sier selv at du har avtaletid på abonnementet, og siden det er snakk om en iPhone 4 så er den jo IKKE eldre enn 12 måneder. Som det antydes i meldingen du fikk opp på telenor.no så er dette grunnen til at de ikke finner låsekode. Om du ønsker å låse opp en mobiltelefon FØR avtaletiden har gått ut så må du ringe eller sende epost til Telenors kundesenter og oppgi IMEI.
medlem i 185 måneder
 

Re: Er det noen måte og finne ut om iphone4 har operatørlås

Innleggav TheRealChristoffer » søn 23.01.2011 2:13

man vil aldri kunne låse opp iphone via nettsiden deres da telenor selv å gå inn i itunes manuelt for å låse den opp;)

ring de ;) det er gratis å åpne iphone sålenge abbet ikke avsluttes

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Er det noen måte og finne ut om iphone4 har operatørlås

Innleggav janhab » man 24.01.2011 13:44

Takker for infoen, skal ringe de i dag. for det fønket ikke med ett annet simkort. Så må nok ta en telefon ja, for det gjelder både min Iphone og frus Samsung.


Da har jeg fått telenor til og låse opp min iphone. De sa at jeg skulle vente i ca en halv time, så var det bare og koble den opp i itunes, og da skulle jeg få beskjed om at telefonen var låst opp. har nå ventet i 1 og en halv time men det skjer ingen ting når jeg kobler den til. noen sonm vet hvor lang tid det vanligvis tar?

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron