iPhone 4 og Tele2 Mikrosim

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

iPhone 4 og Tele2 Mikrosim

Innleggav André_Oslo » tir 11.01.2011 9:15

Hei,

Har en bekjent som har Tele2 abonnement og kjøpt seg iPhone4. I den anledning har han fått tilsendt et Tele2 mikrosim kort.
Dette får vi ikke til å virke - får "Ingen tjeneste".

Telefonen er låst opp og virker både med Netcom og Telenor simkort i.

Det som er rart er at hans vanlige (gamle og store) simkort fungerer fortsatt i en annen telefon og vi har prøvd å si dette til Tele2 - for disse to simkortene kan vel ikke fungere samtidig? Stemmer det?
medlem i 194 måneder
 

Re: iPhone 4 og Tele2 Mikrosim

Innleggav gvalstad » tir 11.01.2011 9:16

Han må ringe tele2 og aktivere kortet.
medlem i 190 måneder
 

Re: iPhone 4 og Tele2 Mikrosim

Innleggav André_Oslo » tir 11.01.2011 9:20

Sorry - glemte å skrive det; Kortet skal være aktivisert. Men da bør vel det gamle slutte å virke?
medlem i 194 måneder
 

Re: iPhone 4 og Tele2 Mikrosim

Innleggav Tele2_ks » tir 11.01.2011 9:27

Hei André_Oslo,

Det er korrekt som gvalstad sier at kortet må aktiviseres.
Dersom hans gamle SIMkort fremdeles fungerer har det ennå ikke blitt aktivisert.

Har han mulighet til å sende oss informasjon om mobilnummeret det gjelder, samt ICC(SIMKortnummeret) på mottatt MicroSIM per mail, så skal vi få sjekket opp dette.

Han kan sende det til sosiale-medier(a)tele2.com

Mvh
Henrik Lindblom
Kundebehandler
Tele2 Kundeservice

Brukerens avatar
medlem i 169 måneder
 

Re: iPhone 4 og Tele2 Mikrosim

Innleggav lepew » ons 12.01.2011 16:49

Tele2 Bruker faktisk lenger tid på og få fram et simkort til min iPhone 4 enn Apple trengte på og få levert telefonen fra Holland. Bestilte telefon på fredag 7 Jan, og kort fra Tele2 samme dag. Telefonen kom på tirsdag. Simkortet har jeg ennå ikke sett snurten av og nå er det onsdag 12 Jan. Hvis det ikke er her i morgen er det vel et hint om og bytte leverandør?
Jeg bor i Oslo. Ringte Tele2 kundeservice i dag og der synes de visst at det er normalt at et brev skal bruke en uke, så kanskje jeg får det på fredag? Det er visst posten det er noe galt med.
medlem i 173 måneder
 

Re: iPhone 4 og Tele2 Mikrosim

Innleggav Tele2_ks » ons 12.01.2011 18:50

Hei lepew,

Hvis du sender oss en e-post med hvilket nummer det gjelder til sosiale-medier(a)tele2.com så skal jeg få sjekket ut hva som har skjedd i ditt tilfelle.


Mvh
Jaran Berg
Kundebehandler
Tele2 Kundeservice

Brukerens avatar
medlem i 169 måneder
 

Re: iPhone 4 og Tele2 Mikrosim

Innleggav lepew » tor 13.01.2011 16:05

Takk for det Jaran,

Men jeg fikk det omsider i dag.
medlem i 173 måneder
 

Re: iPhone 4 og Tele2 Mikrosim

Innleggav pettereialien » ons 19.01.2011 22:36

Hei :-)

Akkuratt samme situasjon har jeg havnet i. Og jeg skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre.
Har ringt Tele2 flere ganger og sagt at det ikke har virket og hvilket telefon nr. det gjelder og at jeg gjerne vil ha det aktivisert! De sa at det tok rundt en time til det var fikset. Men etter 5 timer så har ikke noe som helst skjedd og det står: "Ingen tjeneste"

Takker gjerne for svar ASAP :)
medlem i 161 måneder
 

Re: iPhone 4 og Tele2 Mikrosim

Innleggav André_Oslo » ons 19.01.2011 23:42

Dette løste seg plutselig.

Den gamle telefonen med det gamle simkortet sluttet plutselig å virke og da virket det nye mikro sim kortet i iphonen.
Dessverre uten noen tilbakemelding fra Tele2 og de hadde i flere uker sagt at dette skulle virke. Hadde man feks vært på ferie eller lignende kunne jo dette blitt litt "krise"...

Godt saken løste seg men ikke spesielt imponert over kundeservicen når man ser hvordan Telenor og Netcom løser dette.
medlem i 194 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]