Selge Iphone, spørsmål rundt operatørlås/binding

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Selge Iphone, spørsmål rundt operatørlås/binding

Innleggav oystein81 » ons 01.12.2010 1:34

Hei. Trenger litt kjapp hjelp her.

Skal selge min Iphone 3GS, har allerede en interessert, men så ble jeg litt usikker på en sak.

Den er operatørlåst til Telenor, og jeg kjøpte telefonen sammen med Superpluss abn.

Er telefonen på noen annet måte bundet? Eller vil den fungere med et hvilket som helst annet simkort, så lenge vedkommende bruker Telenor?

Fikk nemlig følgende spørsmål "Den er vel ikke bundet til noe abbonement eller noe sånt?", og ble litt usikker på ting.

På forhånd takk.
medlem i 160 måneder
 

Re: Selge Iphone, spørsmål rundt operatørlås/binding

Innleggav kalleballer » ons 01.12.2010 2:34

Sånn jeg har forstått det ihvertfall, så er telefonene bundet til en operatør (når den er operatør-låst altså), men ikke til et spesifikk abonnement. Med andre ord, du kan bruke et simkort med hva som helst abonnement/kontant-kort på telefonen, så lenge det abonnement/kontantkort er tilknytta til den spesifikke operatøren.

Det eneste som kan tenkes som et problem er når den potensielle kjøperen spør: "Er den bundet til et abonnement eller noe sånt?" er at han muligens egentlig mener: "Er den bundet til en operatør eller noe sånt?"
medlem i 207 måneder
 

Re: Selge Iphone, spørsmål rundt operatørlås/binding

Innleggav oystein81 » ons 01.12.2010 2:52

Da satser jeg på at dette er riktig. Takk for hjelpen! :)
medlem i 160 måneder
 

Re: Selge Iphone, spørsmål rundt operatørlås/binding

Innleggav TheRealChristoffer » ons 01.12.2010 2:56

Men før du selger den så ring telenor og be de fjerne opratørlåsen:) det gjør de gratis og den fungerer da med ALLE simkort

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]