Problemer med å fjerne operatørlås

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Problemer med å fjerne operatørlås

Innleggav Dj bassmaster » lør 13.11.2010 1:17

Hei

Jeg har nylig sagt opp mitt abonnement hos telenor og skal gå tilbake til OneCall som jeg hadde før.

Jeg har kontaktet telenor om at jeg ville bytte, de sende meg en mail hvor det stod at det var bare til å sette i ett nytt simkort fra telenor (dersom jeg ville fortsette hos de) og synce telefonen, om jeg hadde et simkort fra en annen operatør så måtte jeg bare sette simkortet i og gjennopprette til fabrikkinnstillinger. Dette har jeg gjort flere ganger allerede, men simkortet vil ikke oppdages av telefonen. Jeg testet simkortet i iPaden min bare for å se om det ikke var noe gale med simkortet, men det var det ikke den kom opp på iPaden som den skulle uten problemer.

Spørsmålet mitt er da, hvordan fjerner jeg operatørlåsen slik at jeg kan bruke OneCall simkortet mitt i telefonen ?

Takker for alle innspill :D

Hilsen Dj bassmaster

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Problemer med å fjerne operatørlås

Innleggav oysteinhermansen » søn 14.11.2010 14:10

Jeg måtte gjøre dette etter at Telenor hadde låst opp min iPhone 3GS.


1) Gjennomrette telefonen

2) Aktiverte telefonen på nytt, med Telenor sitt SIM kort.

3) Etter telefon var igjenopprettet, og aktivert med Telenor sitt SIM kort, byttet jeg SIM kort til Chess. Fungerte ok.

Nå kan jeg veksle mellom Chess, OneCall, Telenor, eller andre.

Det virker som Telefonen, når den er "unlocket" fra operatør, må igjenopprettes og aktiveres på nytt, fra opprinnelige operatør.
medlem i 178 måneder
 

Re: Problemer med å fjerne operatørlås

Innleggav ageNine » søn 14.11.2010 14:15

Det er ikke noe hokuspokus.
Når du gjenoppretter telefonen i iTunes så skal du få en melding om at telefonen din er låst opp til alle operatører.

Fungerer fint å gjenopprette med sikkerhetskopi.
Så ring inn til Telenor igjen og be dem låse opp. I tillegg kan de sende deg en sms når telefonen skal være låst opp til deg på en telefonen du får nådd.

Jeg måtte prøve 4 ganger med NetCom. Just go again.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Problemer med å fjerne operatørlås

Innleggav Dj bassmaster » man 15.11.2010 2:10

Gjennopprettingen fungerte ikke for meg med det simkortet jeg hadde fra før av men,
jeg hadde fra før av bestillt enda et simkort til iPaden (blir ikke aktivert før om en stund så tror ikke det skal ha noe med saken å gjøre.) og når jeg satte dette i telefonen så oppdaget den at det stod ett simkort i og at det var klar til å bli låst opp. Jeg får ikke sim koden før onecall har aktivert kortet, men ellers ser det ut som om det skal gå greit å bruke det nye i telefonen og det gammle i iPaden.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Problemer med å fjerne operatørlås

Innleggav kjetil69 » man 17.01.2011 12:47

Er det mulig å gjenopprette uten å miste alt en har på iphonen..?? Jeg fikk beskjed av Telenor at jeg kom til å miste kontakter, apps og programmer ved gjenoppretting.. Og det er jo veeeeldig surt da.. For jeg har en god del kontakter, spill og div.. :-(

Brukerens avatar
medlem i 159 måneder
 

Re: Problemer med å fjerne operatørlås

Innleggav appsdings » fre 04.11.2011 22:08

Har forsøkt å fjerne operatørlås fra Netcom på min Iphone4.
Har gjenopprettet 4-5ganger men det funker ikke. Fått bekreftet fra Netcom at alt skulle være iorden. Må bare gjenopprette. Hva er galt?

Er det feil å gjenopprette til sikkerhetskopi? Må jeg velge "som ny telefon"?

Mister jeg ikke alt da??

Ingen tjeneste står det.
medlem i 188 måneder
 

Re: Problemer med å fjerne operatørlås

Innleggav Demannu » tir 08.11.2011 15:32

Du må få nytt SIM-kort som er siste versjon.

Skru av PIN-koden på sim-kortet så kan du bruke det til du får nytt.

Å ikke ha sim-kortet låst med pin-kode er løsningen på "No service/Intet signal" problemet.
medlem i 237 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]