Noen spørsmål - tele 2

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Noen spørsmål - tele 2

Innleggav Snorrek » man 18.10.2010 19:14

Har akkurat fått satt inn mitt nye tele 2 simkort..

1) skal det ikke stå tele2 oppe ved dekningssøylene eller står det netcom enda fordi tele2 låner netcom sitt nettverk?

2) når noen sender meldinger til meg så får jeg ikke navnet til den personen opp - selv om jeg har den personen som kontakt. Det samme skjer om noen ringer meg.. Hvorfor?
tror jo hver gang at det er et ukjent nummer som ringer fordi det ikke står navn. slitsomt og irriterende. Noen forslag her?
medlem i 190 måneder
 

Re: Noen spørsmål - tele 2

Innleggav svenanders » man 18.10.2010 19:17

1. Det vil stå NetCom der oppe fordi Tele2 bruker NetCom sitt nett ja.

2. Gjelder dette uansett kontakt? Hvis ikke, sjekk om du har lagret kontakten 2 ganger
med samme nummer.

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Noen spørsmål - tele 2

Innleggav Snorrek » man 18.10.2010 19:18

Ja det gjelder faktisk uansett kontakt. Jeg forstår det ikke
medlem i 190 måneder
 

Re: Noen spørsmål - tele 2

Innleggav turbojon123 » man 18.10.2010 19:19

Men nummeret er opplyst?
medlem i 163 måneder
 

Re: Noen spørsmål - tele 2

Innleggav Snorrek » man 18.10.2010 19:23

Nummeret er opplyst. Når jeg får melding og når det ringer.
Eks: erlend krogsgård - blir bare 9975**** . . selv om har personen som kontakt. Var ingen problem før jeg byttet fra netcom sim-kort til tele2 simkort
medlem i 190 måneder
 


Re: Noen spørsmål - tele 2

Innleggav Snorrek » man 18.10.2010 19:35

tusen hjertelig!
medlem i 190 måneder
 

Re: Noen spørsmål - tele 2

Innleggav Tele2_ks » tir 19.10.2010 12:13

Hei,

takk til gvalstad og svenanders for hjelp til besvarelse i denne tråden.

Per idag må du dessverre lagre kontaktene på din iPhone både med og uten +47 foran telefonnummerene.

Mvh
Henrik
Kundebehandler
Tele2 Kundeservice

Brukerens avatar
medlem i 169 måneder
 

Re: Noen spørsmål - tele 2

Innleggav JasKo » tir 19.10.2010 13:05

Hvis du jailbreaker din iPhone finnes det et lite program som løser problemet ditt med nummervisning. Det er gratis.

Du kan samtidig også løse problemet med at det står "NetCom" ved å jailbreake og bruke programmet "MakeItMine". Dette programmet er også gratis.

P.S. JB er også gratis ;)

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Noen spørsmål - tele 2

Innleggav Bie88 » fre 22.10.2010 22:43

Jeg har nøyaktig samme problem, og kommer over fra Telenor. Jeg håper for all del ikke at dette betyr at jeg MÅ inn å redigere samtlige av mine kontakter, - legge til +47 foran samtlige nummere???

Det kommer jo til å ta evigheter.

Noen med ett svar på dette??
medlem i 161 måneder
 

Re: Noen spørsmål - tele 2

Innleggav JasKo » fre 22.10.2010 22:47

Les svaret over ditt.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Noen spørsmål - tele 2

Innleggav Bie88 » fre 22.10.2010 23:46

Jeg har ikke noen intensjon om å jailbreake min iPhone. Ser rett og slett ikke helt poenget med det.

Det er jo regelrett skandale om jeg må manuelt endre omredigere samtlige mine nummere til å inneha rettningsnummer + 47.

Det er vell ett fåtall i Norge som utelukkende har retningsnummere på samtlige kontakter, jeg er hvertfall ikke en av dem.

Dette oppfordrer jo i stor grad fra Tele2 sin side til jailbreaking...og er meget dumt for alle oss iPhonebrukere som har lyst til å benytte oss av abonnementene Deres.

Sikker på at det ikke finnes noen vei utenom jailbreak, eventuelt manuell omredigering??
medlem i 161 måneder
 

Re: Noen spørsmål - tele 2

Innleggav JasKo » lør 23.10.2010 0:54

Ingen annen mulighet enn Jailbreak dessverre. Har vært slikt siden iphone 2G, så det er vel ikke noe å gjøre der.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Noen spørsmål - tele 2

Innleggav krokan » lør 23.10.2010 8:13

Skjønner ikke at iPhone-brukere gidder å være kunde hos Tele2, dessuten er det mange leverandører som har gunstige abonnement, til og med med Telenordekning.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Noen spørsmål - tele 2

Innleggav Ronso » søn 24.10.2010 13:25

Bie88 skrev:Jeg har ikke noen intensjon om å jailbreake min iPhone. Ser rett og slett ikke helt poenget med det.

Det er jo regelrett skandale om jeg må manuelt endre omredigere samtlige mine nummere til å inneha rettningsnummer + 47.

Det er vell ett fåtall i Norge som utelukkende har retningsnummere på samtlige kontakter, jeg er hvertfall ikke en av dem.

Dette oppfordrer jo i stor grad fra Tele2 sin side til jailbreaking...og er meget dumt for alle oss iPhonebrukere som har lyst til å benytte oss av abonnementene Deres.

Sikker på at det ikke finnes noen vei utenom jailbreak, eventuelt manuell omredigering??

Må du vennligst slutte og grine da, slik har det vært siden starten. Er selv Tele2 kunde, og stortrives med dette! Er veldig enkelt og føre opp +47 foran numrene dine. Og hvorfor i alle dager skal du ikke jailbreake? Ønsker du og ha en murstein til telefon, ja da ønsker jeg deg en fornøyelig opplevelse under Apple's slavepisk. Om du vil utnytte din telefon til det yttterste annbefaler jeg på det sterkeste og JB den.

Brukerens avatar
medlem i 168 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]